22 nowe salony, 19% wzrostu w kanale detalicznym, 10% wzrostu udziału w nim e-commerce, stały progres organiczny w sklepach, sukcesywnie rozwijany nowy shop concept – to tylko niektóre z działań zrealizowanych w 2019-tym roku przez markę Moodo.
Nadchodzący 2020-ty rok to znaczące usprawnienia w zakresie logistyki, omnichannel i zaproszenia do dialogu wszystkich tych, którzy chcą budować z marką mocną, franczyzową sieć sprzedaży i osiągać zyski pracując z atrakcyjną kobiecą modą.
2019 r. w liczbach
Ostatni kwartał roku to czas podsumowań. Moodo może pochwalić się niebagatelnymi sukcesami w wielu obszarach, które dowodzą, że przyjęte założenia strategiczne są słuszne i możliwe do wykonania.
Kluczowe są zawsze obroty i tak w kanale detalicznym w okresie styczeń – wrzesień 2019 marka osiągnęła obrót 42,2 mln zł co oznacza wzrost o 19% w stosunku do roku 2018. Udział procentowy kanału ecommerce dynamicznie powiększał się w całym obrocie detalu z 6% w 2018 do 10% w roku obecnym. Wzrost w kanałach sklepów własnych i franczyzowych był wygenerowany dzięki nowym sklepom i wzrostom LFL. W pierwszych trzech kwartałach roku 2019 marka Moodo otworzyła 14 nowych sklepów a w planie do końca roku pozostaje kolejne 8 co daje wynik roczny na poziomie 22-ch nowych salon. W ubiegłym roku Moodo mogło pochwalić się dokładnie taką samą ilością nowych sklepów. Również konsekwentnie podnosi się rozwój organiczny w sklepach gdzie na chwilę obecną odnotowany został wzrost na poziomie 2%. Co niezmiernie istotne z punktu widzenia wizerunku sieci w roku 2019 razem z Franczyzobiorcami wyremontowano lub przeniesiono w lepsze lokalizacje aż 15 sklepów. „Jesteśmy bardzo dumni z wizerunku tych sklepów i wierzymy że klientki docenią to większymi zakupami.” – mówi Wojciech Kalejta, Dyrektor Zarządzający.
Nowe projekty wizerunkowe
W 2019 r. marka przeprowadziła kampanie wizerunkową z udziałem ambasadorki marki. Twarzą wiosennej komunikacji Moodo została Anna Wendzikowska - popularna dziennikarka i aktorka która zdecydowała się na współpracę z marką, bo jak sama mówi ,,podoba mi się idea marki, która podobnie jak ja łączy różne style: bardzo kobiecy, elegancki z casualowym klimatem, nie zapominając o gorących trendach”. Dodaje również, że to co jej bliskie w strategii marki to jej indywidualne podejście do klienta skoncentrowane na jego potrzebach. Wiosenną kampanię oparto o key visuale, które powstały w obiektywie doświadczonego fotografa młodego pokolenia - Michała Zielińskiego. Oddawały one kobiecy i subtelny charakter kolekcji spójny ze stylem ambasadorki. Było to ważne i cenne doświadczenie budujące i wzmacniające rozpoznawalność marki na rynku.
Rozwój wsparcia sprzedaży
W trakcie mijającego roku sieć salonów oprócz Kierowników Regionalnych wspierał nowo utworzony Dział Szkoleń. Pracownicy tego departamentu w porozumieniu z zarządzającymi regionem Kierownikami prowadzą cykl regularnych szkoleń bezpośrednich w sklepach Moodo, koordynują szkolenia zdalnie i on-line, tworzą filmy szkoleniowe, oceniają jakość obsługi sklepów poprzez serię wizyt tzw. „Tajemniczego Klienta”. Celem jest ciągłe podnoszenie jakości obsługi w naszych salonach. „Jesteśmy dumni z tego że jako marka jesteśmy bardzo blisko naszych klientek – także w kwestii obsługi. Bezpośredni kontakt i poszukiwanie potrzeb naszej klientki w sklepie jest wpisane w DNA naszej marki.” – mówi Agnieszka Flisikowska, Coach Wsparcia Sprzedaży.
Plany na 2020 – mocny start podczas Dni Otwartych Moodo
W roku 2020-tym stawiamy na wzmacnianie określonych obszarów strategicznych – rozwój sieci, nowe projekty z obszaru komunikacji, silne wsparcie szkoleniowe, wzmocnienie logistyki. „Początek roku zaczynamy mocnym punktem w strategii rozwoju sieci sprzedaży - przeprowadzamy w centrali firmy Dni Otwarte dla nowych Franczyzobiorców. Na te spotkanie zapraszamy osoby które maja już doświadczenie w handlu odzieżą oraz takie które dopiero myślą o rozpoczęciu przygody z modą. Chętnie opowiemy o biznesie, jak można na tym zarobić oraz opowiemy o sobie – jacy jesteśmy, jakie wartości wyznaje firma i jak na co dzień pracujemy. Na pewno pochwalimy się też nową kolekcją wiosna lato 2020.” – mówi Wojciech Kalejta.
Z całą pewnością wspomniana logistyka to jeden z priorytetów na nadchodzący rok. „Już w styczniu uruchamiamy nowy moduł magazynowy tzw. WMS. Pozwoli on jeszcze lepiej zarządzać towarem w naszej sieci. Ten system usprawni prace i podniesie wydajność zarówno magazynu dla sklepów stacjonarnych jak i tego e-commerce” – mówi Maciej Jagiełłowicz, Dyrektor Magazynu. Wdrożenie tego systemu jest pierwszym krokiem do wejścia marki Moodo do obsługi omnichannelowej klientek. Dzięki niej klientka będzie mogła odbierać towar zamówiony w kanale e-commerce w sklepach, zamawiać brakujące rozmiary w sklepie, sprawdzać stany poszukiwanego towaru w każdym sklepie i wiele innych.
Te i inne działania mają nade wszystko pozwolić na płynną realizację planu sprzedaży który choć bardzo ambitny z całą pewnością jest możliwy do wykonania.
Informacje dodatkowe:
Moodo to kobieca marka odzieżowa licząca sobie obecnie sieć 140 sklepów franczyzowych i własnych, e-sklep dla klientów indywidualnych oraz ponad 200-tu odbiorców hurtowych w Polsce, Czechach i na Słowacji. Moodo eksportuje kolekcje do Ukrainy, Białorusi i Rosji. Marka konsekwentnie od 2006-ego roku wychodzi naprzeciw potrzebom kobiet, które cenią możliwość wyboru swojego stylu między komfortowym casual’em a nieco bardziej awangardowym „fashion” szukając jakości w dobrej cenie. Strategia marketingowa marki oraz kolekcji została skonsolidowana wokół hasła „everyday fashion & classic” odzwierciedlającego charakter Moodo i jego misję - by ubierać kobiety na każdą okazję dokładnie wsłuchując się w ich potrzeby.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji