Sieci minipiekarni Fornetti odświeża swój wizerunek. Nowy wygląd stoisk, rozszerzona oferta gastronomiczna oraz intensyfikacja działań marketingowych spotykają się z pozytywnym odbiorem zarówno wśród klientów jak i franczyzobiorców.
Obecnie w Polsce działa 57 punktów własnych oraz ponad 100 placówek franczyzowych i partnerskich. Nowe minipiekarnie powstają w miejscach o dużym natężeniu ruchu pieszego, w ciągach komunikacyjnych, np. centra handlowe, główne ulice, dworce i ich okolice.
Od zeszłego roku sieć przeprowadza lifting swoich placówek. – Podstawowym wyróżnikiem nowego formatu jest wprowadzenie elementów drewnianych oraz zmodyfikowanych witryn szklanych umożliwiających zaoferowanie szerszego asortymentu i zapewniających bardziej atrakcyjną i czytelną ekspozycję produktów. Nowy design jest dostosowany do aktualnych trendów rynkowych i cechuje go wysoka estetyka wykonania – mówi Agnieszka Jaruga, Kierownik Działu Marketingu Fornetti.
Przez cały czas rozszerzana jest też oferta gastronomiczna. – Na przestrzeni ostatniego roku Fornetti zdecydowanie wzbogaciło ofertę wprowadzając w większości istniejących punktów szereg nowych produktów - kanapki, muffiny, croissanty, kawę, świeżo wyciskane soki i wiele innych. W drugiej połowie roku wprowadzanie rozszerzonej oferty będzie kontynuowane w pozostałych punktach sieci. Przygotowywana jest też znacząca zmiana tradycyjnej oferty, jednak w tej chwili nie chcemy ujawniać szczegółów – podkreśla Agnieszka Jaruga.
Fornetti zachęca do współpracy osoby przedsiębiorcze, które prowadzą lub chcą założyć działalność gospodarczą, mają kapitał na przeprowadzenie inwestycji i chcą osobiście zaangażować się w prowadzenie biznesu i działać pod znaną marką oraz korzystać z wiedzy i wsparcia specjalistów.
Do końca 2013 roku Fornetti planuje otwarcie kilkunastu nowych lokalizacji partnerskich. – Przygotowujemy intensyfikację programu franczyzowego na bazie zmian, które obecnie zachodzą w firmie i dotyczą nowego wyglądu stoisk, uatrakcyjnienia oferty produktowej oraz korzystniejszych warunków współpracy dla partnerów. Pojawią się też nowe elementy, takie jak darmowe szkolenia biznesowe dla potencjalnych franczyzobiorców czy też ogólnopolskie promocje i konkursy dla klientów istniejących placówek – informuje Agnieszka Jaruga.
Wymagany kapitał potrzebny do rozpoczęcia działalności wynosi około 60 000 – 80 000 PLN i zależy od wielkości lokalizacji, typu lokalu i stopnia jego przygotowania pod działalność gastronomiczną. W tej kwocie zawarty jest koszt doprowadzenia mediów, zabudowy stoiska oraz jego pełne wyposażenie. Fornetti zapewnia przygotowanie odpowiedniego projektu oraz wykonanie stoiska, wspiera w procesie uzyskiwania niezbędnych pozwoleń. – Projekt stoiska o nadzór nad jego wykonaniem oferujemy partnerom bezpłatnie – podkreśla Agnieszka Jaruga.
Firma nie pobiera opłaty za przystąpienie do sieci, a jedynie opłatę marketingową w wysokości 5% od miesięcznej kwoty zakupu produktów. Fornetti wspiera swoich partnerów na każdym etapie współpracy, prowadzi przez proces uruchamiania nowej lokalizacji już w fazie jej pozyskiwania oraz pomaga przy negocjacji warunków najmu powierzchni.
Franczyzobiorca ma zapewniony pakiet szkoleń zarówno przed jak i po otwarciu punktu. Dodatkowo Fornetti dostarcza pakiet materiałów reklamowych, które mają uatrakcyjnić otwarcie nowej lokalizacji.
Firma prowadzi regularne działania marketingowe, w tym promocje konsumenckie wspierające sprzedaż. Franczyzobiorca przystępując do sieci automatycznie staje się beneficjentem ogólnopolskich akcji marketingowych. Fornetti pomaga także w organizacji działań lokalnych w przypadku konieczności szczególnego wzmocnienia wsparcia sprzedaży.
Fornetti jest największą i najdłużej funkcjonującą w Polsce siecią minipiekarni i kawiarenek, specjalizującą się w wypieku w punkcie sprzedaży ciastek oraz przekąsek na bazie ciasta francuskiego. Firma prowadzi obecną działalność od 1999 roku.
Adam Gieras
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji