Pomimo pozytywnych wyników finansowych uzyskanych w 2018 roku Foot Locker postanowił zoptymalizować sieć sprzedaży i zamknąć ponad 160 sklepów.
W ubiegłym roku sprzedaż firmy wzrosła o 2 proc. i osiągnęła rekordową wysokość niemal 7 mld euro. To więcej niż prognozowali się rynkowi analitycy. W 2018 roku sprzedaż like for like wzrosła o 2,7 proc.
Pomimo tych dobrych wyników władze spółki zdecydowały się zamknąć w tym roku 165 sklepów. Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze mają zostać przeznaczone na modernizację pozostałych sklepów. Ponadto firma zainwestuje 11 mln euro w rozwój portfolio produktów dziecięcych (marka Rockets of Awesome) oraz 90 mln euro w rozwój internetowej platformy Goat Group do sprzedaży butów.
Foot Locker wywodzi się z USA. Jest to jedna z największych sieci obuwniczych na świecie, która prowadzi ponad 3,5 tys. sklepów, w tym sklepy franczyzowe, w 28 krajach. W Europie odwiedza je blisko 170 milionów klientów rocznie.
W sieci Foot Locker sprzedawany jest asortyment najpopularniejszych firm obuwniczych. Są to przede wszystkim modele wyprodukowane przez międzynarodowe marki specjalnie dla tej sieci i dostępne tylko w jej sklepach. Oferta skierowana jest do osób pomiędzy 12 a 30 rokiem życia.
W Polsce firma posiada 5 salonów zlokalizowanych w największych centrach handlowych w Warszawie, Wrocławiu, Katowicach i Krakowie.
Zobacz nasz katalog sieci franczyzowych i sprawdź która franczyza będzie dla Ciebie najkorzystniejsza.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji