Eurocash chce pozyskiwać do franczyzy nawet 500 sklepów rocznie

Autor: AK
Data dodania: 14 września 2022
Kategoria:

Grupa Eurocash ogłosiła właśnie strategię biznesową na lata 2023-2025. Grupa będzie dalej rozwijać franczyzy i sieci partnerskie, które zamierza kompleksowo wspierać i pozyskiwać nawet około 500 nowych sklepów rocznie.

Dużą rolę w nowej strategii odgrywają również Frisco i plany umocnienia się na polskim rynku e-grocery. Stawia też na konsekwentne wsparcie franczyzobiorców, konsolidację jednostek hurtowych oraz rozwój platformy technologicznej dla sklepów lokalnych w Polsce. Największy hurtownik w kraju ma w planach m.in. budowę hurtowni omnichannel.

Duże inwestycje we franczyzę

Ważnym obszarem w nowej strategii są sieci franczyzowe i partnerskie. Eurocash, z blisko 16 tys. sklepów i ponad 14 proc. udziałem w rynku FMCG, jest ich największym operatorem w kraju. Jak podkreśla, ten model biznesowy świetnie się sprawdza nie tylko w Polsce, ale też w innych państwach europejskich. To m.in. dlatego w najbliższych latach Grupa zamierza zainwestować w rozwój i pozycjonowanie franczyz i systemów partnerskich ok. 500 mln zł. Także Delikatesy Centrum będą rozwijać się w oparciu o model franczyzowy, w tym z partnerami (joint-venture).

Celem Eurocash jest m.in. znaczne zwiększenie sprzedaży w sklepach lokalnych i redukcja różnicy pomiędzy cenami w handlu niezależnym oraz w dyskontach i supermarketach. Grupa zakłada też, że uda jej się pozyskać do franczyzy i sieci partnerskich nawet 500 sklepów rocznie.

– To bardzo ważny moment dla całej Grupy – właśnie ogłosiliśmy historycznie wysoki poziom zysku EBITDA. W pierwszym półroczu tego roku wyniósł on 407 mln zł, czyli ponad dwukrotnie więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wypracowaliśmy nową strategię, w której koncentrujemy się na naszych klientach, rozwoju technologii i poprawie ich konkurencyjności. Jestem przekonany, że dzięki naszym działaniom Eurocash w 2025 roku będzie jeszcze silniejszy i bardziej efektywny. A to pozwoli nam jeszcze lepiej wspierać lokalne sklepy i przedsiębiorców, którzy je prowadzą – mówi Paweł Surówka, prezes zarządu Grupy Eurocash.

W ramach pozycjonowania swoich sieci Eurocash planuje jeszcze jeden duży ruch. Chce stworzyć jeden zintegrowany program lojalnościowy dla wszystkich współpracujących marek. Grupa szacuje, że uda jej się zgromadzić w nim nawet 10 mln konsumentów.

Największa hurtownia omnichannel w Polsce. Ale najpierw konsolidacja

Eurocash zapowiedział też duże zmiany w hurcie. Hurtowe biznesy Eurocash – Dystrybucja, Cash&Carry, Serwis – do tej pory funkcjonowały na rynku jako zupełnie odrębne jednostki. Teraz mają połączyć siły. To właśnie na ich bazie Eurocash chce stworzyć największą na polskim rynku platformę handlową B2B, która będzie oferować klientom Grupy, czyli przedsiębiorcom prowadzącym lokalne sklepy, wielokanałowe doświadczenie zakupowe. Zgodnie ze strategią, Eurocash zbuduje je na bazie już istniejącej, e-commerce’owej platformy eurocash.pl, która – to też nowość – wchłonie eurocash.pl Market. Jak podkreśla Grupa, to bezpośrednia odpowiedź na rynkowe megatrendy: omnichannel, a także szerszy a-commerce, które zmieniają oczekiwania klientów; również tych B2B.

Eurocash, który już teraz jest największym polskim hurtownikiem FMCG, spodziewa się po zmianach synergii na poziomie setek milionów złotych. Grupa liczy też na znaczny wzrost liczby zamówień w kanałach niestacjonarnych.

Warto podkreślić, że hurtownia omnichannel to nie jedyne skierowane do przedsiębiorców digitalowe rozwiązanie, na które postawił Eurocash w nowej strategii. Gigant chce też mocno rozwijać swój flagowy system POS, czyli Innowacyjną Platformę Handlu. Dziś korzysta z niej ok. 3,5 tys. sklepów, ale Eurocash zapowiedział w strategii, że do końca 2025 r. ta liczba wzrośnie nawet do 12 tys.

Plany na rozwój e-grocery także w detalu. Na pierwszym planie Frisco

Eurocash planuje też rozwijać się w detalicznym e-grocery. W związku z tym chce jeszcze mocniej postawić na rozwój Frisco – marki, która już dziś ma na tym rynku pozycję lidera. Obecnie działająca w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Krakowie, Bydgoszczy, Trójmieście i na Śląsku ma w najbliższych latach wejść do nowych miast, a do końca 2025 r. wygenerować aż 1 mld zł przychodów.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram