Sieć dementuje pojawiające się w ostatnim czasie informacje jakoby wycofała się z rozwoju w modelu agencyjnym. Jednocześnie przyznaje, że na ten moment wstrzymuje otwieranie nowych sklepów w tej formule, gdyż sytuacja tych, które zostały uruchomione w tym roku, wymaga dokładniejszych analiz.
Na początku grudnia portal wiadomoscikosmetyczne.pl podał, że jedna z największych sieci drogerii w Polsce – Drogerie Natura – wycofała się z rozwoju poprzez franczyzę. Sieć nie potwierdzała tych informacji, ale też im zdecydowanie nie zaprzeczała. Warto przy tym podkreślić, że model franczyzowy Drogerii Natura opiera się da facto na współpracy agencyjnej. Postanowiliśmy sprawdzić, jaka przyszłość czeka sieć franczyzową Drogerii Natura.
– Spółka w bieżącym roku uruchomiała 9 nowych sklepów w modelu agencyjnym, w nowej odsłonie. Rozwój w obecnym modelu nie przełożył się jednak na oczekiwany zwrot z inwestycji, dlatego analizujemy przyczyny takiego stanu i na ten moment wstrzymujemy dalszy wzrost ilościowy – poinformował portal FranczyzawPolsce.pl wiceprezes Drogerii Natura, Arkadiusz Szczepaniak. – Na pewno jednym z czynników mogła być zmiana zachowań klientów w okresach lockdownów, jednak dzisiaj jest stanowczo za wcześnie, aby wychodzić z jednoznacznymi wnioskami. Nie oznacza to jednak rezygnacji z tego modelu współpracy w przyszłości – zapewnia.
Jak informuje wiceprezes, obecnie sieć pracuje z blisko 40 partnerami biznesowymi, którzy prowadzą drogerie w modelu agencyjnym, z niektórymi z nich współpraca trwa od ponad 10 lat. – Nadal będziemy dokładali wszelkich starań, aby ich sklepy rozwijały się tak szybko jak nasze własne – deklaruje Arkadiusz Szczepaniak. – Nie planujemy przejmowania sklepów franczyzowych należących do naszych partnerów biznesowych. Obecnie wdrażamy nowoczesny system kasowy, który połączy świat sprzedaży online i offline, a który bezpłatnie aktualizujemy u naszych partnerów biznesowych. Rozwijamy systemy logistyczne, księgowe i planowania, aby w bardziej efektywny sposób zarządzać dostępnymi zasobami – dodaje.
Drogerie Natura należą do najdłużej działających polskich sieci na rynku drogeryjnym. Obecnie sieć tworzy ok. 270 placówek. – Nieustannie inwestujemy w rozwój i podnoszenie atrakcyjności naszych sklepów stacjonarnych, aby jak najlepiej odpowiedzieć na rosnące potrzeby i oczekiwania klientów. Obecnie koncentrujemy się na digitalizacji i automatyzacji systemów oraz procesów – mówi Arkadiusz Szczepaniak.
Właścicielem Drogerii Natura jest Grupa Pelion, która zarządza również jedną z największych sieci aptek w Polsce DOZ.