Drogerie Natura nie rezygnują z placówek agencyjnych

Data dodania: 22 grudnia 2021
Kategoria:

Sieć Drogerii Natura wyjaśnia ostatnie doniesienia medialne, zaprzeczając, jakoby zrezygnowała z rozwoju w modelu agencyjnym. Jednak przyznaje, że obecnie zawiesza otwieranie nowych placówek w tej formule, ze względu na konieczność dokładniejszej analizy sytuacji sklepów uruchomionych w bieżącym roku.

Na początku grudnia serwis wiadomoscikosmetyczne.pl informował, że Drogerie Natura zrezygnowały z rozwoju franczyzowego. Sieć nie potwierdziła tych doniesień, ale również nie zaprzeczyła im wprost. Warto zaznaczyć, że model franczyzowy Drogerii Natura opiera się głównie na współpracy agencyjnej. Zbadaliśmy, jakie są plany rozwojowe sieci.

Komentarz wiceprezesa Drogerii Natura

– W tym roku otworzyliśmy 9 nowych sklepów w modelu agencyjnym, ale rozwój ten nie przyniósł spodziewanych efektów finansowych. Dlatego dokonujemy analizy przyczyn takiego stanu rzeczy i na razie wstrzymujemy dalszą ekspansję – wyjaśnia Arkadiusz Szczepaniak, wiceprezes Drogerii Natura, dla portalu FranczyzawPolsce.pl. – Nie możemy jeszcze jednoznacznie ocenić sytuacji, ale nie wykluczamy powrotu do tego modelu w przyszłości – dodaje.

Współpraca z partnerami biznesowymi

Arkadiusz Szczepaniak informuje, że obecnie sieć współpracuje z około 40 partnerami biznesowymi, prowadzącymi drogerie w modelu agencyjnym, z niektórymi od ponad dekady. – Kontynuujemy starania o rozwój ich sklepów równie dynamicznie, jak naszych własnych – deklaruje wiceprezes. – Nie zamierzamy przejmować sklepów franczyzowych naszych partnerów. Obecnie wprowadzamy zaawansowany system kasowy, integrujący sprzedaż online i offline, oraz modernizujemy systemy logistyczne i księgowe, co ma na celu lepsze zarządzanie zasobami – dodaje.

Historia i rozwój Drogerii Natura

Drogerie Natura są jedną z najstarszych polskich sieci na rynku drogeryjnym, obecnie liczącą około 270 placówek. – Ciągle inwestujemy w rozwój i poprawę atrakcyjności naszych sklepów stacjonarnych, odpowiadając na wzrastające potrzeby klientów. Skupiamy się teraz na digitalizacji i automatyzacji systemów oraz procesów – mówi Arkadiusz Szczepaniak.

Grupa Pelion, właściciel Drogerii Natura, zarządza także jedną z największych sieci aptek w Polsce – DOZ.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design