Dobre perspektywy dla sieci Bricomarché

Data dodania: 22 września 2023
Kategoria:

Bricomarché rozwija się już nie tylko w Polsce powiatowej, ale i w dużych aglomeracjach. Franczyzobiorcy mogą wybierać spośród kilku wariantów tego konceptu, które sprawdzają się w różnym otoczeniu. Już wkrótce sieć powiększy się o kolejne placówki.

W tym roku uruchomiliśmy 5 nowych placówek i kolejne otwarcia przed nami. Już teraz wiemy, że początek 2024 r. będzie pod tym względem bardzo dynamiczny, co oznacza, że pozyskamy kolejne udziały rynkowe. Marka wyrobiła sobie na przestrzeni lat wizerunek najtańszej i bliskiej klientom sieci - mówi Bartłomiej Tarłowski, menadżer ds. rozwoju franczyzy i komunikacji korporacyjnej w Grupie Muszkieterów. - Przedsiębiorcy nauczyli się prowadzić ten biznes w sposób skuteczny, mają głód rozwoju, a przez to apetyt, aby zająć pozycję nr 3 wśród największych graczy DIY. Jeśli dodamy do tego zaawansowane prace nad wdrożeniem strategii omnichannel i uruchomieniem systemu ERP zarówno dla sklepów, jak i centrali, to śmiało możemy powiedzieć o dobrych perspektywach dla rozwoju – dodaje.

Sieć Bricomarché tworzy obecnie blisko 190 placówek. Są one prowadzone przez niezależnych przedsiębiorców – franczyzobiorców. Zarządzająca konceptem Grupa Muszkieterów zachęca też właścicieli niezależnych marketów z artykułami wykończenia wnętrz, by dołączyli do sieci. W ostatnim czasie na taki ruch zdecydowało się 3 właścicieli takich sklepów, którzy przeszli pod markę Bricomarché. Minimalna powierzchnia sklepu, jaki może dołączyć do sieci Bricomarché, to 1000 mkw.

W zależności od tego, jak wygląda sam lokal, wspólnie ustalamy na jakich zasadach będzie odbywać się konwersja. Przed samym otwarciem nowy przedsiębiorca przechodzi szkolenie, które przede wszystkim ma na celu zapoznanie go z naszą polityką handlową, stosowanymi narzędziami, nomenklaturą, sposobem realizacji zamówień, rozliczeń i dostaw – wyjaśnia Bartłomiej Tarłowski.

W roku bieżącym sieć Bricomarché z powodzeniem zwiększa swoją sprzedaż. Dla placówek porównywalnych była ona w pierwszym półroczu 2023 o 2,6% wyższa, co na trudnym i spowalniającym rynku DIY przełożyło się na wzrost udziałów rynkowych.

Warto podkreślić, że przedsiębiorcy zainteresowani otwarciem sklepu Bricomarché bądź też supermarketu spożywczego Intermarché nie muszą znać tej branży. Grupa Muszkieterów oferuje zainteresowanym dedykowany program szkoleń teoretyczno-praktycznych, przygotowujących do samodzielnego zarządzania sklepem. W trakcie tego procesu kandydaci przygotowują się do pełnienia roli stratega, finansisty, menadżera, handlowca i Muszkietera, czyli członka organizacji, który zna jej wewnętrzne zasady. Jednym z podstawowych wymogów względem kandydata na franczyzobiorcę jest kapitał w wysokości 400 tys. zł, który docelowo przejdzie z jego prywatnej kieszeni na konto spółki, którą będzie zarządzał.

Sprawdź ofertę w katalogu

Finanse

  • Minimalna kwota: 400 000 zł (kapitał własny, który od początku pracuje na wyniki spółki)
  • Opłata wstępna: brak
  • Opłata bieżąca: za koncesję znaku firmowego – składka liczona od obrotu
  • Opłata marketingowa: zakup gazetek, akcje promocyjne np. reklama w TV – według budżetu ustalonego na dany rok

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design