Sieć biur nieruchomości Metrohouse planuje ekspansję w całym kraju, tak aby w każdym mieście powyżej 30 tysięcy mieszkańców funkcjonowała przynajmniej jedna placówka sieci.
Jest jeszcze sporo miast, w których klienci nie mają dostępu do usługi pośrednictwa w sprzedaży nieruchomości na wysokim poziomie, i to z możliwością dokonywania transakcji również poza miastem, w którym mieszkają. Taką kompleksową usługę obejmującą nie tylko obrót nieruchomością, ale też zorganizowanie finansowania zakupu nieruchomości, jej ubezpieczenie, usługę zarzadzania najmem, czy przygotowanie świadectwa energetycznego Metrohouse chce dostarczyć klientom praktycznie w każdym mieście w Polsce. Dlatego wciąż jest sporo miejsc, gdzie możemy otworzyć oddziały Metrohouse z nowymi partnerami. Mazury, Trójmiasto, Podlasie, Wielkopolska to przykłady takich atrakcyjnych lokalizacji, gdzie poszukujemy partnerów – mówi Agata Korzeniewska, dyrektor sieci franczyzowej Metrohouse.
Aby zostać partnerem franczyzowym Metrohouse i otworzyć własne biuro nieruchomości, z pewnością należy się liczyć z osobistym zaangażowaniem w ten biznes. - Agenci w codziennej pracy potrzebują obecności szefa i w Metrohouse od razu rozwiewamy mylne wyobrażenia niektórych nowych partnerów, że biuro nieruchomości może dobrze funkcjonować samo, bez nadzoru managera – podkreśla Korzeniewska.
Metrohouse dzieli się z franczyzobiorcami swoim wieloletnim doświadczeniem. Zapewnia im pakiet szkoleń i solidnie przygotowuje do sprzedaży nieruchomości i zarządzania własnym biurem. Partner otrzymuje również dostęp do całej bazy ofert Metrohouse na terenie kraju, narzędzia IT (strona www, program crm, social media), marketing marki i ofert, wsparcie szkoleniowców i dedykowanego opiekuna franczyzy, a także pakiet startowy z materiałami marketingowymi.
Całkowity koszt inwestycji, z jaką musi liczyć się na starcie franczyzobiorca, oscyluje w okolicy 50 tys. zł. W kwocie tej mieści się wstępna opłata franczyzowa w wysokości 15 tys. zł (a w niej dostęp do szkoleń i pełnego know-how franczyzodawcy), koszt przygotowania biura oraz poduszka finansowa na pierwsze miesiące biznesu. Jak informuje Agata Korzeniewska, przeciętne przychody biura współpracującego z zespołem ok. 8 agentów po ok. roku działalności sięgają ok. 100 tys. zł miesięcznie.
Obecnie do sieci Metrohouse należy 105 placówek na terenie całego kraju, w których pracuje 700 agentów nieruchomości i ekspertów finansowych Credipass. Właściwie każdego miesiąca do sieci dołączają nowi partnerzy. W ostatnim czasie biura Metrohouse powstały m.in. w Koninie, Warszawie, Łomży, Rumii, Piasecznie, Bytomiu. Do otwarcia przygotowują się partnerzy z Krakowa, Wrocławia, Zielonej Góry i Żyrardowa.
Na koniunkturę na rynku obrotu nieruchomościami w ostatnim czasie korzystnie wpłynęła oferta kredytu 2%. Korzysta na tym również sieć Metrohouse, która wyraźnie zwiększyła obroty ze sprzedaży nieruchomości i kredytów. Jednak, jak podkreśla Agata Korzeniewska, pośrednictwo w obrocie nieruchomościami to stabilny i bezpieczny biznes, który funkcjonuje niezależnie od koniunktury na rynku. Transakcje kupna-sprzedaży nieruchomości dokonywane są przecież nie tylko z powodów inwestycyjnych, ale przede wszystkim „życiowych”, czyli zamieniamy mieszkania na większe lub mniejsze, sprzedajemy odziedziczone nieruchomości, dzielimy majątek, poszukujemy nieruchomości wakacyjnych itp.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji