Pomysł na stabilny biznes z Metrohouse

Data dodania: 20 września 2023
Kategoria:

Sieć biur nieruchomości Metrohouse planuje ekspansję w całym kraju, tak aby w każdym mieście powyżej 30 tysięcy mieszkańców funkcjonowała przynajmniej jedna placówka sieci.

Jest jeszcze sporo miast, w których klienci nie mają dostępu do usługi pośrednictwa w sprzedaży nieruchomości na wysokim poziomie, i to z możliwością dokonywania transakcji również poza miastem, w którym mieszkają. Taką kompleksową usługę obejmującą nie tylko obrót nieruchomością, ale też zorganizowanie finansowania zakupu nieruchomości, jej ubezpieczenie, usługę zarzadzania najmem, czy przygotowanie świadectwa energetycznego Metrohouse chce dostarczyć klientom praktycznie w każdym mieście w Polsce. Dlatego wciąż jest sporo miejsc, gdzie możemy otworzyć oddziały Metrohouse z nowymi partnerami. Mazury, Trójmiasto, Podlasie, Wielkopolska to przykłady takich atrakcyjnych lokalizacji, gdzie poszukujemy partnerów – mówi Agata Korzeniewska, dyrektor sieci franczyzowej Metrohouse.

Aby zostać partnerem franczyzowym Metrohouse i otworzyć własne biuro nieruchomości, z pewnością należy się liczyć z osobistym zaangażowaniem w ten biznes. - Agenci w codziennej pracy potrzebują obecności szefa i w Metrohouse od razu rozwiewamy mylne wyobrażenia niektórych nowych partnerów, że biuro nieruchomości może dobrze funkcjonować samo, bez nadzoru managera – podkreśla Korzeniewska.

Metrohouse dzieli się z franczyzobiorcami swoim wieloletnim doświadczeniem. Zapewnia im pakiet szkoleń i solidnie przygotowuje do sprzedaży nieruchomości i zarządzania własnym biurem. Partner otrzymuje również dostęp do całej bazy ofert Metrohouse na terenie kraju, narzędzia IT (strona www, program crm, social media), marketing marki i ofert, wsparcie szkoleniowców i dedykowanego opiekuna franczyzy, a także pakiet startowy z materiałami marketingowymi.

Całkowity koszt inwestycji, z jaką musi liczyć się na starcie franczyzobiorca, oscyluje w okolicy 50 tys. zł. W kwocie tej mieści się wstępna opłata franczyzowa w wysokości 15 tys. zł (a w niej dostęp do szkoleń i pełnego know-how franczyzodawcy), koszt przygotowania biura oraz poduszka finansowa na pierwsze miesiące biznesu. Jak informuje Agata Korzeniewska, przeciętne przychody biura współpracującego z zespołem ok. 8 agentów po ok. roku działalności sięgają ok. 100 tys. zł miesięcznie.

Obecnie do sieci Metrohouse należy 105 placówek na terenie całego kraju, w których pracuje 700 agentów nieruchomości i ekspertów finansowych Credipass. Właściwie każdego miesiąca do sieci dołączają nowi partnerzy. W ostatnim czasie biura Metrohouse powstały m.in. w Koninie, Warszawie, Łomży, Rumii, Piasecznie, Bytomiu. Do otwarcia przygotowują się partnerzy z Krakowa, Wrocławia, Zielonej Góry i Żyrardowa.

Na koniunkturę na rynku obrotu nieruchomościami w ostatnim czasie korzystnie wpłynęła oferta kredytu 2%. Korzysta na tym również sieć Metrohouse, która wyraźnie zwiększyła obroty ze sprzedaży nieruchomości i kredytów. Jednak, jak podkreśla Agata Korzeniewska, pośrednictwo w obrocie nieruchomościami to stabilny i bezpieczny biznes, który funkcjonuje niezależnie od koniunktury na rynku. Transakcje kupna-sprzedaży nieruchomości dokonywane są przecież nie tylko z powodów inwestycyjnych, ale przede wszystkim „życiowych”, czyli zamieniamy mieszkania na większe lub mniejsze, sprzedajemy odziedziczone nieruchomości, dzielimy majątek, poszukujemy nieruchomości wakacyjnych itp.

Sprawdź ofertę w katalogu

Finanse

  • Minimalna kwota: w zależności od lokalizacji
  • Opłata wstępna: 7 500zł (w zależności od lokalizacji)
  • Opłata bieżąca: 8% od obrotu
  • Opłata marketingowa: 2% od obrotu

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design