Czy inwestycja w biuro nieruchomości nadal się opłaci?

Data dodania: 10 maja 2022
Kategoria:

Zainteresowanie otwarciem agencji pośredniczącej w obrocie nieruchomościami nadal jest bardzo duże. Tylko w pierwszym kwartale 2022 roku Metrohouse podpisało 15 nowych umów franczyzowych. Sieć przyznaje jednak, że perspektywa trudniejszej sytuacji na rynku kredytów może mieć w najbliższym czasie wpływ na rynek.

Obecna sytuacja na rynku obrotu nieruchomościami odzwierciedla już wpływ zarówno wzrastających w ostatnich czasie stóp procentowych, jak i trwającej wojny za naszą wschodnią granicą – mówi Agata Korzeniewska, dyrektor sieci franczyzowej w Metrohouse Franchise S.A.

Jak przyznaje, rosnące stopy procentowe ostudziły nieco szalejący w ostatnich latach trend nabywania nieruchomości na wynajem. W wielu miastach na spłatę raty kredytu nie wystarcza już czynsz od najemcy i właściciel musi dopłacić od 10 do 30%. Zakup nieruchomości jest jednak wciąż postrzegany jako dobry sposób na ochronę kapitału przed rosnącą inflacją. Cały czas nie brakuje więc nabywców inwestycyjnych, choć z reguły są to zakupy gotówkowe.

Jako nowoczesna firma z międzynarodowym zapleczem błyskawicznie reagujemy na zmieniające się warunki rynkowe, jak choćby pandemia w ostatnich dwóch latach, co pozwoliło nam osiągać rekordy sprzedaży nieruchomości, kredytów i liczby nowo uruchamianych placówek pod marką Metrohouse. W 2022 r. planujemy ustabilizować wszystkie nowe biura w sieci, które dołączyły do nas w ostatnim czasie oraz przygotować sieć na trudniejszą sytuację na rynku kredytów – mówi Agata Korzeniewska.

Grupa Duna House, której częścią jest Metrohouse, zakupiła niedawno największego pośrednika kredytowego we Włoszech – Credipass. W pierwszym kroku Grupa zdecydowała się na ujednolicenie marki kredytowej we wszystkich krajach, w których posiada oddziały (Polska, Węgry, Czechy, Włochy), co w Polsce zaowocowało zmianą nazwy Gold Finance na Credipass. - Ten rok poświęcimy na jeszcze większe zespolenie biznesu w obrocie nieruchomościami i sprzedaży kredytów i ubezpieczeń, co zapewni partnerom bezpieczeństwo i stabilność nie tylko podczas hossy – dodaje Korzeniewska.

Obecnie sieć franczyzową Metrohouse tworzy 98 biur nieruchomości na terenie całego kraju oraz 34 oddziały Credipass (dawniej Gold Finance). Do otwarcia własnych placówek przygotowuje się 10 kolejnych partnerów. Powstaną one w Katowicach, Łodzi, Warszawie, Grodzisku Mazowieckim, Janowie Lubelskim, Krakowie, Zawierciu, Krośnie, Zabrzu i Ustce.

Na zaufanie partnerów pracowaliśmy latami, a odzwierciedlają je twarde liczby, jak 800 agentów nieruchomości i 1300 ekspertów kredytowych czy miesięczne przychody partnera prowadzącego ustabilizowane na rynku biuro w wysokości ponad 300 tys. zł miesięcznie – mówi Agata Korzeniewska, dodając, że koszt uruchomienia biura nieruchomości w sieci Metrohouse jest znacznie niższy niż inwestycja we własną, niezrzeszoną placówkę.

Może się to wydawać zaskakujące, ponieważ przystąpienie do sieci franczyzowej wiąże się z kosztami licencji i opłatami za franczyzę. Jednak z drugiej strony, w sieci koszty jednostkowe rozkładają się na wiele podmiotów. Nie trzeba samodzielnie ponosić np. kosztów opracowania brandu, strony www, promocji marki etc. Nie trzeba też inwestować w zakup oprogramowania IT czy doradztwo kancelarii prawnej w zakresie stworzenia pełnej dokumentacji niezbędnej do wykonywania usługi pośrednictwa w obrocie nieruchomościami.

Kapitał w wysokości ok. 50 tys. zł wystarczy na uruchomienie biura nieruchomości Metrohouse w większości polskich miast, podczas gdy na samodzielny rozwój własnego biznesu na pewno będziemy potrzebować znacznie większych środków. Również poduszka finansowa przy działaniu w pojedynkę, bez doświadczenia i gotowej bazy ofert będzie musiała być znacznie wyższa niż przy gotowym, poukładanym, działającym od lat modelu biznesowym z bazą 30 000 ofert – podkreśla Agata Korzeniewska.

Sprawdź ofertę w katalogu

Finanse

  • Minimalna kwota: w zależności od lokalizacji
  • Opłata wstępna: 7 500zł (w zależności od lokalizacji)
  • Opłata bieżąca: 8% od obrotu
  • Opłata marketingowa: 2% od obrotu

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design