Polska Grupa Supermarketów, w skład której wchodzi m.in. Top Market, zwróciła się do Spar International z prośbą o podjęcie rozmów w sprawie przejęcia od firmy Bać-Pol praw do master franczyzy Spar w Polsce - donosi portal wiadomoscihandlowe.pl.
W piśmie skierowanym do Spar International przez kancelarię prawną reprezentującą PGS zaproponowano podjęcie współpracy przy "porozumieniach franczyzowych w Polsce". Pod tym eufemizmem tak naprawdę kryje się propozycja przejęcia franczyzy sieci sklepów Spar. Poproszeni przez redakcję portalu wiadomoscihandlowe.pl o komentarz przedstawiciele Polskiej Grupy Supermarketów przekazali, że "nie potwierdzają, ani nie zaprzeczają" tym informacjom. Z kolei centrala Spar International w Holandii przekazała, że nie poszukuje nowego operatora w Polsce i jest skoncentrowana na aktywnej współpracy z jej wieloletnim partnerem, firmą Bać-Pol, przy szybkiej i skutecznej restrukturyzacji jej operacji biznesowych. Przedstawiciele Spar International ponadto stanowczo zaprzeczyli, jakoby sami zainicjowali kontakty z polskimi sieciami handlowymi. Jak bowiem plotka rynkowa głosi, oprócz Polskiej Grupy Supermarketów podobne rozmowy z Spar miało toczyć kilka innych podmiotów.
Przypomnijmy, że Bać-Pol znajduje się aktualnie w procesie sanacji, który został rozpoczęty 31 grudnia ubiegłego roku. Otwarcie postępowania sanacyjnego oznacza, że egzekucja wszystkich wierzytelności spółki powstałych przed 31 grudnia będzie z mocy prawa zawieszona do czasu zakończenia procesu sanacji. Bać-Pol będzie jednak musiał na bieżąco spłacać wszystkie nowe zobowiązania powstałe po 31 grudnia.
Problemy Bać-Polu spowodowane są coraz gorszymi wynikami działalności w hurcie. Kolejne hurtownie są sukcesywnie zamykane a lokalizacje po nich likwidowane lub przejmowane przez konkurencję, m.in. Grupę Specjał. Natomiast należąca do Bać-Polu sieć sklepów franczyzowych Spar nadal się rozwija i otwiera kolejne placówki we wszystkich trzech formatach, z którymi jest obecna na naszym rynku, tj. SPAR Express (mniejsze sklepy do 200 m2), SPAR (supermarkety proximity) oraz EUROSPAR (supermarkety pow. 1000 m2). Kontynuacja rozwoju pozwoliła kolejny rok z rzędu zwiększyć sprzedaż o 7,89% w porównaniu z poprzednim rokiem. Natomiast sprzedaż LfL wzrosła o 2,32%. Na ograniczenie możliwości wzrostu dynamiki, jak na całym rynku, wpływ miało zamknięcie sklepów w niedziele, szczególnie odczuwalne przez mniejsze sklepy.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji