Szkoła języka angielskiego Cambridge School of English powstała w 1991 roku. Po okresie szybkiego, organicznego rozwoju zdecydowała się na wprowadzenie ogólnopolskiej oferty franczyzowej.
W szczytowym momencie Cambridge School of English, która miała 6 placówek i wspierała w rozwoju inną szkołę (L2 - Language Consulting Sp. z o.o.) należącą do grupy, a zajmującą się szkoleniami językowymi w całej Polsce w sektorze B2B dla ok. 5000 pracowników firm i instytucji w semestrze. Do grupy należy też East London School of English Ltd. - szkoła w Londynie, która spełnia najwyższe wymogi branży i ma akredytację British Council.
- Naturalną konsekwencją była koncepcja franczyzy. Chcieliśmy się dalej rozwijać i stwierdziliśmy, że najlepszą ideą jest, aby każda placówka Cambridge School of English miała swojego gospodarza, nie tylko menadżera, ale właściciela, który będzie ponosił odpowiedzialność ekonomiczną za jej funkcjonowanie - mówi Maria Czaja - Dysiewicz, Prezes Zarządu Cambridge School of English.
Franczyzobiorca powinien dysponować wiedzą dotyczącą lokalnego rynku szkoleń językowych, znajomością konkurencji, najlepiej jeśli ma za sobą doświadczenie w prowadzeniu własnego biznesu. Powinien być zdecydowany na zainwestowanie własnych środków, czasu i energii w budowanie firmy szkoleniowej. Szczególnie istotną wartością jest aktywna postawa prosprzedażowa i własne zaangażowanie. Pomocne lecz nie wymagane jest kierunkowe wykształcenie franczyzobiorcy.
Franczyzobiorca jest zobowiązany do zapoznania się z know-how firmy Cambridge School of English, zasadami i filozofią jej działania oraz produktami. Musi odbyć szkolenia dotyczące autorskich metod, sposobów działania firmy, obsługi klienta etc.
Jak mówi Maria Czaja - Dysiewicz, oferta spotkała się z dużym zainteresowaniem. - Byłam zaskoczona tak szybką reakcją zainteresowanych osób. Pierwszych 2 franczyzobiorców pozyskaliśmy w efekcie massmailingu wysłanego do lektorów współpracujących z nami. Odbyłam szereg spotkań z potencjalnymi zainteresowanymi i w pierwszych 2 miesiącach podpisaliśmy 2 umowy.
Konkurencja na rynku szkoleń językowych jest bardzo ostra. Z prawnego punktu widzenia, każdy może otworzyć szkołę językową, osoba otwierająca szkołę nie musi mieć licencji, koncesji ani kierunkowego wykształcenia. Jeśli jednak właściciel szkoły ma aspiracje, by szkoła uzyskała np. akredytację Kuratorium Oświaty, należy spełnić szereg wymogów. Oczywiście szkoła może działać bez akredytacji. Niewiele jest jednak szkół o ogólnopolskim zasięgu, obsługujących największe firmy i instytucje w Polsce. Cambridge School of English wygrywa przetargi nie tylko dzięki cenie, ale imponującej liście referencyjnej, atrakcyjnym programom i innowacyjnym rozwiązaniom.
Według Marii Czai najważniejsze w ofercie szkoły jest dzielenie się wiedzą zdobytą przez wiele lat funkcjonowania na rynku szkoleń. Do tego know-how należą m. in. gotowe programy nauczania, sposoby redagowania oferty dostosowanej do indywidualnych potrzeb, autorskie scenariusze lekcji dla najmłodszych słuchaczy, systemy raportowania, sposoby pozyskiwania klientów, marketing internetowy itd. Oferta skierowana jest do osób przedsiębiorczych, ambitnych i pracowitych, a jeśli właściciel nie chce być zbyt zaangażowany - musi posiadać środki, aby sfinansować zatrudnienie takich osób. Miejscowość, w której franczyzobiorca chce prowadzić placówkę, powinna liczyć min. 10 000 mieszkańców i jest to jedyne wymaganie tego typu.
Oprócz zaangażowania i personelu, ważna jest sama szkoła. Według założeń Cambridge School of English na jej wyposażenie może wystarczyć kwota 20 tys. zł. - Proponujemy, aby placówka posiadała minimum 3 sale szkoleniowe, recepcję, toalety, pomieszczenie dla lektorów czyli w zależności od miasta, powiedzmy koszt ok. 2000 - 3000 PLN miesięcznie, wyposażenie szkoły (służymy radą jak optymalizować koszty), jedna osoba zatrudniona w recepcji, może nią być właściciel, koszt metodyka, koszt kampanii reklamowych w Internecie i wśród społeczności lokalnej, koszt licencji franczyzodawcy - precyzuje Maria Czaja.
Do połowy 2014 r. Cambridge School of English nie pobiera opłaty wstępnej. Opłata bieżąca to 3000 zł netto rocznie + 5 zł netto miesięcznie od każdego słuchacza. Opłaty marketingowe ustalane są indywidualnie.
KB
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji