AmRest postawi na rozwój franczyzy

Data dodania: 16 maja 2019
Kategoria:
Foto: AmRest postawi na rozwój franczyzy

AmRest chce w tym roku otworzyć ponad 300 nowych restauracji. W przyszłym roku otwarć może być jeszcze więcej. Spółka w większym stopniu postawi na rozwój franczyzy oraz usług związanych z dowozem posiłków  – poinformowali przedstawiciele spółki podczas telekonferencji z inwestorami.

– Chcemy otworzyć w tym roku ponad 300 lokali brutto. Już po uwzględnieniu zamknięć sieć może się prawdopodobnie powiększyć o ok. 300 restauracji netto. Tegoroczne wydatki inwestycyjne, z wyłączeniem akwizycji, mają wynieść ok. 250 mln euro – powiedział Mark Chandler, nowy prezes spółki, a do niedawna jej dyrektor finansowy.

– Po roku istotnej aktywności w obszarze fuzji i przejęć, w tym roku skupimy się na uporządkowaniu biznesu i osiąganiu zidentyfikowanych synergii. Ponadto, pomimo wzrostu otwarć lokali w porównaniu z ubiegłym rokiem, skupimy się na zmniejszeniu zadłużenia – powiedział Peter Kaineder, dyrektor AmRestu ds. strategii.
W I kwartale AmRest miał 444,9 mln euro przychodów, co stanowi wzrost o 28,1 proc. w ujęciu rok do roku. EBITDA wyniosła w tym okresie 76,8 mln euro.

AmRest Holdings SE jest największą, niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 1993 roku spółka rozwija portfolio marek takich jak: KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks w oparciu o franczyzę i współpracę typu joint venture. AmRest jest właścicielem marki La Tagliatella, która rozwijana jest zarówno przez restauracje zarządzane przez spółkę, jak i poprzez franczyzę. W 2012 roku do portfolio AmRest dołączyły dwie chińskie marki: Blue Frog i KABB. W 2018 roku spółka przejęła sieć restauracji Bacoa w Hiszpanii oraz Sushi Shop w 12 krajach Europy i Azji.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design