AmRest podsumował ubiegły rok

Data dodania: 28 marca 2019
Kategoria:
Foto: AmRest podsumował ubiegły rok

Przychody AmRest Holdings SE wzrosły w 2018 roku o 25 proc. do 1547 mln euro a wynik EBITDA o 17 proc. do 173 mln euro. Zysk netto wyniósł 43 mln euro. Spółka otworzyła 280 nowych restauracji i na koniec 2018 roku liczba lokali prowadzonych przez AmRest liczyła już 2126.

- Rok 2018 był wyjątkowy dla Grupy AmRest. Nie tylko moglibyśmy świętować 25-lecie firmy, ale także zaobserwowaliśmy dalszy wzrost we wszystkich regionach, umacniając naszą pozycję lidera na kluczowych rynkach. Nasze solidne trendy biznesowe znalazły odzwierciedlenie w raporcie finansowym AmRest na 2018 r. - komentuje Michał Serwatka, dyrektor ds. Relacji Inwestorskich i M&A, AmRest.

Skonsolidowane przychody Grupy wzrosły o 25 proc., osiągając 1547 mln euro w 2018 r. Wzrost przychodów to wynik wzrostu sprzedaży w istniejących restauracjach, rozwoju organicznego (w ciągu roku otwarto 280 nowych restauracji) oraz działalności w zakresie fuzji i przejęć. W tym samym czasie wynik EBITDA wyniósł 173 miliony EURO i był o 17% wyższy niż rok wcześniej. – dodaje Michał Serwatka.

Zwraca on także uwagę, że w Rosji, Czechach i na Węgrzech spółka odnotowała w zeszłym roku prawie 30-proc. wzrost EBITDA, co wyraźnie potwierdza mocne strony podstawowej działalności AmRest.

- W Polsce, pomimo wyzwań związanych z rosnącymi kosztami pracy i zakazem handlu w niedziele, udało nam się zwiększyć przychody o 11 proc. i poprawić EBITDA o 3 proc. Jednocześnie biznes związany z jedzeniem na dowóz w Polsce wzrósł o 34 proc. - dodaje.

W 2018 r. AmRest nadal koncentrował się na integracji przejętych firm. W ubiegłym roku AmRest kupił sieć KFC w Paryżu i sieć Pizza Hut w Rosji. Wprowadził także do portfolio lokali nowe kategorie sushi i buregerów premium poprzez akwizycje Sushi Shop i Bacoa. Inwestycja w Sushi Shop była największą transakcją przejęcia w historii AmRest.

W pinii Michała Serwatki z ponad 2100 restauracjami w 26 krajach, AmRest Group jest wyjątkowo pozycjonowanym europejskim operatorem gastronomicznym. Zróżnicowana multimarkowa działalność restauracji, zintegrowany system zaopatrzenia, rosnąca sieć franczyzowa i innowacje tworzą cztery filary przyszłego rozwoju firmy i powinny pomóc w dalszym zwiększaniu wyników.
AmRest Holdings SE jest największą, niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 1993 roku spółka rozwija portfolio marek takich jak: KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks w oparciu o franczyzę i współpracę typu joint venture. AmRest jest właścicielem marki La Tagliatella, która rozwijana jest zarówno przez restauracje zarządzane przez spółkę, jak i poprzez franczyzę. W 2012 roku do portfolio AmRest dołączyły dwie chińskie marki: Blue Frog i KABB. W 2018 roku spółka przejęła sieć restauracji Bacoa w Hiszpanii oraz Sushi Shop w 12 krajach Europy i Azji.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design