Sieć KOKU Sushi aktywnie rozwija swoje działania w duchu zrównoważonego rozwoju. Przestrzeń ta obejmuje zarówno działania ekologiczne, jak i wsparcie dla sportu oraz propagowanie szacunku do zwierząt. Franczyzobiorcy są motywowani do angażowania się w te inicjatywy lub przedstawiania własnych, dostosowanych do potrzeb lokalnych społeczności.
Eko-przemianę KOKU Sushi zainicjowano już w 2021 roku, jako pierwsza marka sushi na rynku, wprowadzając dania na wynos w opakowaniach z biodegradowalnej trzciny cukrowej i papieru. Zastąpienie standardowych plastikowych pudełek eleganckimi papierowymi opakowaniami z wizerunkiem gejszy oznaczało prawdziwą rewolucję.
– Dzięki temu kroku znacząco ograniczyliśmy zużycie plastiku i zachęciliśmy konsumentów do świadomego recyklingu. Pozytywna reakcja naszych gości tylko utwierdziła nas w przekonaniu, że pomimo znacznych wysiłków związanych z opracowaniem tych opakowań, był to krok w dobrym kierunku. To również określiło naszą dalszą ścieżkę rozwoju – mówi Urszula Olechno, współwłaścicielka KOKU Sushi.
W nawiązaniu do tych pozytywnych zmian, sieć rozpoczęła poszukiwania kolejnych obszarów, gdzie mogłaby stać się bardziej ekologiczna. Powstała wówczas akcja #KOKUniemarnuje, umożliwiająca klientom zamówienie zestawów z lunchowego bufetu sushi po obniżonych cenach, by zmniejszyć marnowanie żywności.
– Dzięki tej inicjatywie udało się uratować 90% wartościowego jedzenia, które w przeciwnym razie trafiłoby do kosza. Obecnie akcję #KOKUniemarnuje zastąpiły aplikacje takie jak Foodsi czy Too Good To Go, ale główna idea – less waste – pozostaje – dodaje Urszula Olechno.
Koncepcja zrównoważonego rozwoju KOKU Sushi obejmuje nie tylko działania ekologiczne, ale również społeczną odpowiedzialność, np. w zakresie praw zwierząt.
Wszystkie restauracje KOKU Sushi są przyjazne dla psów. Oznacza to, że klient może przyjść z psem, który otrzyma darmową miskę wody i karmę z menu od firmy TropiDog.
– Pomysł na dog friendly lokal powstał z inicjatywy naszych pracowników, którzy sami są właścicielami psów. Chcieliśmy, by mogli wychodzić na spacer i odwiedzać ulubione restauracje bez konieczności pozostawiania swoich pupili na zewnątrz. Początkowe obawy okazały się bezpodstawne, gdyż psy w miejscach publicznych zwykle są dobrze wytrenowane i nie sprawiają problemów – tłumaczy Urszula Olechno.
Akcja “KOKU Sushi karmi psie serca” była wyrazem troski o zwierzęta. We współpracy z TropiDog, e-pazurem i przyjaciółmi sieci do schroniska w Sokółce trafiło ponad 800 kg karmy dla zwierząt. Akcja ta przerodziła się w regularne inicjatywy wspierające lokalne schroniska.
KOKU Sushi, sieć sushi barów z Białegostoku, jest największą franczyzą sushi w Polsce, licząc niemal 50 punktów na terenie kraju.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji