Inspektorzy pracy w niedzielę, 13 lutego, przeprowadzili kontrolę w sklepach, w których miał być prowadzony handel. Celem było ustalenie, czy placówki stosują się do przepisów ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele i święta oraz czy korzystają z wyłączeń przewidzianych w ustawie.
Zbadano 257 placówek, z czego 40 należało do sieci Intermarche. Stwierdzono, że 95 sklepów było zamkniętych, w tym 31 należących do sieci Intermarche. W 162 sklepach handel był prowadzony na podstawie wyłączeń przewidzianych w ustawie.
W 96 przypadkach stwierdzono, że handel był prowadzony zgodnie z przepisami przez przedsiębiorcę będącego osobą fizyczną osobiście lub przy pomocy członków rodziny.
Sklepy korzystały z różnych wyłączeń, m.in. statusu placówki handlowej w zakładach kultury, zakładu pogrzebowego, placówki na dworcu czy stacji paliw płynnych.
Inspektorzy pracy kontynuują kontrolę, czekając na dokumenty i analizując ustalone fakty. Nie można jeszcze przesądzić, ile placówek naruszało przepisy ustawy.
Katarzyna Łażewska-Hrycko, Główny Inspektor Pracy, wyraża zadowolenie z wyników kontroli. Podkreśla gotowość do reagowania na wszelkie zgłoszenia naruszeń i zapowiada kontynuację kontroli.