„Tarcza biedronki antyinflacyjna” z zarzutami prezesa UOKiK

Data dodania: 17 sierpnia 2022
Kategoria:

Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka, przeprowadził promocję „Tarcza Biedronki Antyinflacyjna”, obiecując stałą cenę 150 popularnych produktów od 12 kwietnia do końca czerwca. Sieć informowała, że w przypadku znalezienia niższej ceny w innych sklepach, Biedronka zwróci różnicę.

Brak dostępności regulaminu i skomplikowane zasady

Mimo deklaracji Biedronki, regulamin akcji nie był łatwo dostępny w sklepach, co było jednym z zarzutów. Klienci, którzy uzyskali dostęp do regulaminu, odkryli, że proces otrzymania zwrotu różnicy w cenach był skomplikowany i wymagał od nich dodatkowych działań. Musieli kupić produkty w Biedronce i u konkurencji, zachować paragony i zrobić zdjęcia produktów, a następnie przesłać je drogą elektroniczną, a oryginały pocztą.

Mylące reklamy i zwrot w formie e-kodu

Reklamy promocji sugerowały możliwość uzyskania zwrotu różnicy cen w formie pieniężnej, podczas gdy regulamin stanowił, że zwrot następuje tylko w postaci e-kodu do wykorzystania w sklepach Biedronka. Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, uznał, że hasła reklamowe mogły wprowadzać w błąd co do warunków promocji.

Wnioski prezesa UOKiK

Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK, stwierdził, że informacje o promocji powinny być łatwo dostępne i zrozumiałe. Zaznaczył, że próby wyróżnienia się na rynku nie mogą opierać się na chwytliwych, ale mylących hasłach reklamowych. Postępowanie wyjaśniające zainicjowane przez UOKiK doprowadziło do postawienia trzech zarzutów Jeronimo Martins Polska za praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów. Grożą im kary finansowe do 10% rocznego obrotu.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design