Sieć supermarketów Freshmarket należąca do spółki Żabka Polska znika z polskiego rynku. Zostanie ona w całości zastąpiona przez sklepy Żabka.
Na początku tego roku pod szyldem Freshmarket działało jeszcze ok. 170 sklepów, obecnie pozostało ich niewiele ponad 90. Jednak wcześniej czy później również i te sklepy zmienią się w Żabki.
Plany rozwoju sieci Freshmarket były ambitne i zakładały otwarcie nawet 1000 supermarketów. Ich liczba nigdy jednak nie przekroczyła 600 a fundusz CVC, który został właścicielem spółki Żabka Polska na początku 2017 r. uznał, że w nowej strategii rozwoju Żabki nie ma miejsca na format supermarketów. Wkrótce potem firma uruchomiła testowy projekt konwersji sklepów Freshmarket na placówki Żabki w koncepcie Galaxy. Wyniki testów wypadły pozytywnie. W rezultacie postanowiono przeprowadzić rebranding całej sieci.
Przypomnijmy, że Freshmarkety istotnie różniły się od Żabek. Były znacznie większe, miały szerszy asortyment oparty o produkty świeże, dużą ladę chłodniczą z mięsem, wędlinami i serami oraz stoisko z owocami i warzywami. Jednak obsługa takiego konceptu generowała wysokie koszty logistyczne i pracownicze, co było nie do przyjęcia dla nowego właściciela.
Jednocześnie skala projektu była dla niego zbyt mała. Dlatego zdecydował się on przeprowadzić rebranding sklepów i zmniejszyć ich powierzchnię, dzięki czemu udało się . ograniczyć koszty działania sieci. Nie zmienia to jednak faktu, że Żabki, które powstały w miejscu Freshmarketów mają większą powierzchnię niż inne sklepy tej sieci. Powierzchnia większości supermarketów wynosiła od 150 do 200 mkw. a Żabki mają najczęściej ok. 60-90 mkw.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji