Butikowe kluby treningowe doskonale sprawdzają się zarówno w dużych miastach, jak i w mniejszych miejscowościach, gdzie często stanowią jedyną tego typu ofertę.
Sieć 36 MINUT działa na rynku od 2011 roku, a pierwsze kluby powstały w Poznaniu. Szybki rozwój sieci nastąpił jednak dopiero w 2020 roku, kiedy to firma pozyskała inwestora zewnętrznego. Zaczęła się też dynamicznie rozwijać poprzez franczyzę.
Dziś mamy 50 klubów w całej Polsce, z czego 13 to placówki własne. Pozostałe należą do franczyzobiorców. Szczególnie cieszy nas fakt, że część naszych partnerów decyduje się na otwarcie kolejnych klubów pod naszą marką. To dla nas najlepsza rekomendacja – mówi Rafał Huebner, menedżer odpowiedzialny za dział ekspansji sieci. – W każdym miesiącu otwieramy średnio dwa nowe kluby. Nasze plany – zarówno na rok bieżący, jak i przyszły – przewidują rozwój w tempie ponad 20 klubów rocznie. W niedalekiej perspektywie chcemy osiągnąć pułap 100 placówek w całej Polsce – zapowiada.
Co warto podkreślić, kluby 36 MINUT w przeważającej większości mają status podmiotu leczniczego. W takich placówkach są zatrudnieni fizjoterapeuci z wykształceniem medycznym. Klienci mogą więc liczyć na kompleksową opiekę. – Około 75% naszych klientów nie miało wcześniej styczności z żadnym klubem fitness – mówi Rafał Huebner. – Wyróżniamy się na rynku tym, że oferujemy treningi pod okiem fizjotrenera, a nasz program ćwiczeń i specjalistyczne maszyny, w które wyposażone są kluby, umożliwiają uzyskanie pożądanych efektów przy dwóch treningach w tygodniu trwających po 36 minut – dodaje.
Kluby 36 MINUT z powodzeniem działają zarówno w dużych miastach (tam najlepiej wybierać lokalizacje w dzielnicach sypialnianych), jak i w mniejszych miejscowościach liczących 15-60 tys. mieszkańców. Sieć koncentruje się obecnie na rozwoju przede wszystkim w Wielkopolsce, na Śląsku, Dolnym Śląsku, a także na Pomorzu i Pomorzu Zachodnim.
Franczyzobiorca, który chce otworzyć klub treningowy należący do sieci 36 MINUT, powinien dysponować lokalem o powierzchni 120-200 m kw. znajdującym się na parterze z dostępnym w pobliżu parkingiem. Kwota inwestycji wynosi ok. 300 tys. zł, w tym 59 tys. zł to opłata wstępna za przyłączenie do sieci (zapewniająca szereg benefitów) i udostępnienie know-how. Zwrot zainwestowanych środków następuje średnio w ciągu dwóch lat. Franczyzobiorcy sieci mogą liczyć na szerokie wsparcie, m.in. w wyborze lokalizacji, pomoc w rekrutacji i przeszkoleniu personelu, a także na stałą opiekę menedżera, doradztwo w zakresie marketingu oraz informacje o tym, jak prowadzić rentowny biznes.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji