Rekordowy kwartał CCC

Data dodania: 13 listopada 2025
Kategoria:
Sklep CCC trzeci kwartał 2025

Grupa CCC w trzecim kwartale 2025 roku osiągnęła najwyższy w historii wynik kwartalny pod względem przychodów, zbliżając się do poziomu 3 mld PLN, przy 7-procentowej dynamice sprzedaży rok do roku.

Pomimo wyzwań w otoczeniu biznesowym, w tym niekorzystnych warunków pogodowych, wszystkie linie biznesowe Grupy zanotowały wzrosty sprzedaży. HalfPrice zwiększyło obroty o 25%, CCC odnotowało 5-procentowy wzrost, a Grupa Modivo – 1-procentowy.

– Trzeci kwartał miał dla nas niejednolity obraz pod względem wynikowym. Niskie dynamiki sprzedaży zanotowaliśmy we wrześniu, który był wyjątkowo ciepłym miesiącem, a dodatkowo nasiliły się wówczas niepokoje społeczne związane z sytuacją geopolityczną. Z drugiej strony, bardzo dobrze wypadł okres Back To School, kiedy zarówno szyld CCC, jak i HalfPrice generowały dwucyfrowe dynamiki sprzedaży LFL. Najlepszym miesiącem kwartału był z kolei październik, który był lepszy rok do roku pod każdym względem – sprzedaży, marży brutto i rentowności. To dla nas najlepszy dowód na to, że w obiektywnych warunkach biznesowych model Grupy pokazuje swoją siłę – komentuje Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC.

Szybki rozwój sieci stacjonarnej

W trzecim kwartale przyspieszyło tempo ekspansji sieci sprzedaży stacjonarnej, zwłaszcza pod szyldem HalfPrice, gdzie powierzchnia sklepów wzrosła o 50% rok do roku. Łączny przyrost powierzchni własnej i franczyzowej wyniósł 85 tys. mkw., z czego niemal połowa otwarć przypadła na październik. Na ostatni kwartał roku Grupa planuje otwarcie kolejnych około 125 tys. mkw. nowej przestrzeni handlowej.

– Rok 2025 będzie rekordowy dla Grupy CCC pod względem rozwoju sieci sprzedaży. Zdecydowanie przebijemy nasz pierwotny cel otwarcia 200/250 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej – na koniec roku będzie to około 320 tys. mkw. więcej niż w roku ubiegłym. Tym samym nasze kanały sprzedaży detalicznej urosną o 38% rdr. Rozwijamy się szybciej niż planowaliśmy, bo mamy dostęp do atrakcyjnych powierzchni handlowych, wynajmowanych na bardzo dobrych warunkach. Tak wysokie tempo rozwoju wiąże się z wyższym poziomem kosztów, które traktujemy jako inwestycję w realizację długoterminowych celów strategicznych. Otwarciu każdego sklepu towarzyszą koszty związane z jego uruchomieniem, m.in. koszt najmu za okres remontu i przygotowania sklepu do sprzedaży, koszt personelu i jego szkolenia, koszt przygotowania towaru i jego alokacji. Są to wydatki ponoszone zanim sklep zacznie generować przychody. W przyszłym roku wszystkie sklepy otwarte w 2025 r. będą już w pełni kontrybuowały do obrotów Grupy – dodaje Dariusz Miłek.

Stabilna marża i rosnąca efektywność

Marża brutto Grupy CCC w trzecim kwartale wyniosła 48%. Pomimo dynamicznej ekspansji sieci, koszty rosną wolniej niż powierzchnia handlowa – odpowiednio 10% wobec 21%. Grupa Modivo wyróżnia się spadkiem kosztów o 8% rdr oraz obniżeniem wskaźnika kosztów o 3 punkty procentowe.

– Konsekwentnie realizujemy nasze cele w zakresie rozwoju oferty produktowej. Zgodnie z założeniami rośnie udział marek licencyjnych w szyldzie CCC, dzięki czemu jego marża brutto na działalności podstawowej rośnie o prawie 1 p.p. rdr do poziomu 62%. Jesteśmy bardzo zadowoleni z obecności marek licencyjnych w portfolio Grupy i wyników, które generują. Od przyszłego roku marki licencyjne będą dostępne na szerszą skalę także w pozostałych liniach biznesowych Grupy, w szczególności za sprawą wprowadzenia do sprzedaży licencyjnych produktów odzieżowych oraz uruchomienia segmentacji produktowej. Oferta marek licencyjnych znacząco poprawi też rentowność sieci worldbox, dzięki której marża brutto tego formatu poprawi się o kilkanaście punktów procentowych w ujęciu rok do roku – mówi Dariusz Miłek.

Wyniki finansowe i perspektywy na przyszłość

W trzecim kwartale Grupa CCC osiągnęła wynik operacyjny na poziomie 221 mln PLN, a EBITDA wyniosła 404 mln PLN. Rentowność EBITDA w ostatnich 12 miesiącach utrzymała się na poziomie 16%, co oznacza wzrost o 2 punkty procentowe rdr.

– Wyniki tego kwartału, jak i całego roku są poniżej naszych oczekiwań. Przez większość roku prowadziliśmy działalność w wymagającym otoczeniu biznesowym. Dodatkowo przyspieszyliśmy inwestycje pozwalające nam na realizację długoterminowych celów strategicznych, które były krótkoterminowym obciążeniem dla wyników. W związku z tym rewidujemy nasze pierwotne założenia wynikowe na ten rok, podtrzymując jednocześnie cele strategiczne. Po 2025 roku jesteśmy zdecydowanie lepiej przygotowani do ich realizacji. Niezmiennie wierzymy w nasz model biznesowy i jego skuteczność – zapewnia Dariusz Miłek.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design