Ponad 4,6 miliardów obrotów i 12 proc. Wzrostu Grupy Muszkieterów po pierwszym półroczu

Autor: MK
Data dodania: 15 lipca 2022
Kategoria:

Po pierwszych sześciu miesiącach br. Grupa Muszkieterów osiągnęła obroty na poziomie ponad 4,6 mld złotych – czyli o ponad 12 proc. więcej niż w tym samym okresie 2021 roku.

Oznacza to wzrost o ponad 500 mln złotych rok do roku i tym samym potwierdza mocną pozycję Grupy wśród liderów rynku. W podziale na sieci obroty Intermarché wraz ze stacjami paliw wyniosły ponad 2,86 mld złotych, ze wzrostem like-for-like ponad 12 proc. dla samych supermarketów Intermarché, natomiast sieć supermarketów typu „dom i ogród” Bricomarché wypracowała ponad 1,78 mld złotych obrotów.

– Dzięki wytężonej pracy niezależnych, polskich przedsiębiorców, zrzeszonych w Grupie Muszkieterów, jak również wszystkich pracowników centrali, ponownie osiągamy solidne wyniki. Mimo wymagającej sytuacji rynkowej, zaangażowanie właścicieli sklepów Intermarché i Bricomarché oraz zatrudnianych przez nich pracowników jest kluczowym czynnikiem sukcesu i pozwala nam wygrywać walkę o klienta – mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce i dodaje – Wzmacniamy naszą pozycję i inwestujemy w dalszy rozwój. W ostatnim czasie rozpoczęliśmy proces wdrażania nowego oprogramowania kasowego, a w lipcu zakończymy przetarg na kasy samoobsługowe. Jednocześnie wprowadzamy zielone rozwiązania, takie jak fotowoltaika czy wymiana oświetlenia, stawiając dbanie o środowisko naturalne i zrównoważony rozwój jako jedne z naszych priorytetów.

Ekspansja konceptu Intermarché Power

Obroty sieci spożywczej Intermarché wraz z przymarketowymi stacjami paliw po pierwszym półroczu kształtowały się na poziomie ponad 2,86 mld złotych. Sieć prowadzi intensywne działania związane z remodelingiem w sklepach, czyli wdrażaniem konceptu Power. Jego wyróżnikiem i jednym z filarów jest szerokość oferty produktów świeżych. W koncepcie działa już blisko 20 placówek, a kolejne przekonceptowania są stopniowo realizowane we wszystkich częściach kraju. Intermarché planuje, aby w perspektywie kolejnych 4 lat około 80 proc. całego portfela sklepów działało w koncepcie Power.

Jednym z najważniejszych priorytetów sieci nieustannie pozostaje rozwój e-commerce. Sprzedaż w kanale online realizuje poprzez rozwiązanie Intermarché Drive, które obecnie działa w ponad 50 sklepach. Usługa Drive umożliwia klientom zamawianie produktów przez stronę internetową oraz ich odbiór w specjalnie wyznaczonej do tego strefie, znajdującej się obok sklepu Intermarché, o wybranej, dogodnej porze.

Intermarché wdrożyło również nową strategię rozwoju marek własnych, by stworzyć czytelny system skupiony na kluczowym dla sieci obszarze, jakim są kategorie świeże. Nowy, spójny i konsekwentny branding pod parasolem Intermarché obejmuje produkty z takich grup, jak owoce i warzywa, wędliny, nabiał czy dania gotowe. Zmiany uwzględniają rozbudowę i modernizację gamy, a także rebranding dostępnych produktów.

Bricomarché wśród liderów rynku DIY

Obroty marketów spod szyldu Bricomarché wyniosły ponad 1,78 mld złotych po pierwszych sześciu miesiącach roku, co oznacza wzrost o ponad 8,5 proc. Bricomarché zajmuje obecnie czołowe miejsce na rynku DIY i stale umacnia swoją pozycję – Grupa Muszkieterów prowadzi dynamiczną ekspansję szyldu. To pokazuje, że sieć i jej asortyment cieszą się niesłabnącym uznaniem wśród klientów. W pierwszym półroczu otwarto 3 placówki, a na drugą połowę roku planowane są kolejne otwarcia, w tym pierwsze otwarcia pod szyldem Bricomarché niezależnych sklepów działających dotychczas jako biznesy rodzinne polskich przedsiębiorców. Uruchomione zostaną również kolejne sklepy partnerskie, które będą mogły czerpać dodatkowe korzyści ze współpracy z Bricomarché w wielu obszarach, takich jak zaopatrzenie w stałe gamy produktów czy promocje.

Bricomarché również stawia na e-commerce i rozwija sieć swoich autorskich boksów do odbioru zamówień. Obecnie przy sklepach sieci działa już ponad 90 Bricomatów, czyli specjalnych maszyn, w których klienci mogą odebrać produkty zamówione online, a w następnych miesiącach dołączą do nich kolejne.

Pod koniec 2021 roku zadebiutowała aplikacja mobilna, wspierająca program „Moje Bricomarché”. W ciągu ostatnich szczęściu miesięcy aplikacja zyskała dużą popularność – do programu dołączyło już w sumie 340 tys. użytkowników, którzy dokonują średnio aż 80 tys. transakcji z kartą miesięcznie.

Plany Muszkieterów na drugie półrocze

Wśród priorytetów Grupy Muszkieterów na najbliższe miesiące są: przyspieszenie ekspansji obu szyldów, dalsza modernizacja obiektów według nowego konceptu, inwestycje w obszarach e-commerce oraz IT, a także stałe ulepszanie już dostępnych narzędzi i prace nad nowymi rozwiązaniami.

– Jesteśmy świadomi wyzwań, które czekają nas w drugiej połowie roku w każdym segmencie rynku, na którym operujemy. Trudna sytuacja w branży budowlanej, spowodowana m.in. znacznym wzrostem kosztów materiałów, utrudnienia w łańcuchu dostaw, silna presja inflacyjna negatywnie wpływająca na konsumpcję i w końcu sytuacja na rynku paliw – te czynniki będą oddziaływać na nasz biznes. Jednak jesteśmy przekonani, że dzięki na bieżąco podejmowanym działaniom, w tym jeszcze lepszemu pozycjonowaniu cen, będziemy w stanie bronić siły nabywczej naszych konsumentów, jednocześnie dalej rosnąc w siłę. Pamiętamy również o niezależnych sklepach spożywczych i DIY, dla których walka o klientów i sytuacja rynkowa są coraz trudniejsze. Konstruowana oferta współpracy Grupy z niezależnymi sklepami jest wielopoziomowa i obejmuje zarówno zakupy produktów, logistykę, marketing, ale i również dostęp do zakupów niekomercyjnych, jak np. zakup energii. Jesteśmy pewni, iż w dobie ogromnej presji kosztowej, stanowi ona ogromną szansę na sukces dla właścicieli chcących zachować pełną samodzielność w oparciu o wsparcie silnej Grupy, która lepiej niż ktokolwiek rozumie na czym polega przedsiębiorczość i niezależność biznesowa – podsumowuje Marc Dherment.

Informacje o Grupie Muszkieterów w Polsce

Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2021 r. obroty Grupy Muszkieterów wyniosły blisko 8,9 mld złotych. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Grupa Muszkieterów jest regularnie nagradzana w licznych konkursach i rankingach, m.in. na Liście 2000 dziennika „Rzeczpospolita”, czyli w zestawieniu największych firm w Polsce (56. pozycja w 2021 r.), w rankingu „Top 500 CEE” przygotowywanym przez „Rzeczpospolitą” we współpracy z firmą Coface (98. miejsce w 2021 r.), w rankingu „1000 największych firm w Polsce” „Gazety Finansowej” (47. miejsce w 2020 r.), w zestawieniu „Najwięksi money.pl” (48. pozycja w 2021 r.) czy w rankingu „30 najpopularniejszych franczyz” magazynu „Franczyza & Biznes” (16. miejsce w 2021 r.). Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii i Portugalii.

Sprawdź ofertę w katalogu

Finanse

  • Minimalna kwota: 400 000 zł (kapitał własny, który od początku pracuje na wyniki spółki)
  • Opłata wstępna: brak
  • Opłata bieżąca: za koncesję znaku firmowego – składka liczona od obrotu
  • Opłata marketingowa: zakup gazetek, akcje promocyjne np. reklama w TV – według budżetu ustalonego na dany rok

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 5 sierpnia 2022
Żabka liczy już 8500 sklepów
Data dodania: 4 sierpnia 2022
Fit Cake robi swoje
Data dodania: 2 sierpnia 2022
BRICOMARCHÉ z nową marką własną
Data dodania: 1 sierpnia 2022
Duże zainteresowanie franczyzą Auto Gamma

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram