Crazy Piramid Pizza skróciła swoją nazwę o jeden człon – teraz to Piramid Pizza. Specjalnością lokali nie jest już pizza w rożku, ale tradycyjna – okrągła.
Sieć przeszła w ostatnim czasie duże zmiany, czego efektem jest rebranding, zmiana aranżacji lokali oraz nowe menu. Wcześniej lokale działały pod szyldem Crazy Piramid Pizza, a ich logotyp kształtem przypominał odwróconą egipską piramidę. Obecne logo ma bardziej nowoczesny charakter. Zaprezentowane jest w postaci czarno-pomarańczowej nazwy brandu z niewielkim elementem nawiązującym do Egiptu.
– Celem rebrandingu jest zwiększenie rozpoznawalności Piramid Pizzy. Decyzja o zmianie wizerunku wynika z badania, które przeprowadziliśmy wśród franczyzobiorców i klientów sieci. Obecny wygląd pizzerii jest zainspirowany stylem industrialnym. Skórzane, żółte loże zostały zastąpione meblami z drewna oraz metaloplastyki. Na ścianach zamiast wcześniejszych żywych kolorów, pojawiły się szarości, czernie oraz pomarańcz, nawiązujące do logo. Cały czas jednak obecne są elementy inspirowane starożytnym Egiptem: nadruki, zdjęcia oraz napisy – mówi Wojciech Goduński, właściciel Piramid Pizza.
W lokalach zmieniło się również menu. Zniknęła z niego pizza w rożku. – Polacy preferują tradycyjną formę pizzy i to właśnie płaska pizza o tradycyjnym kształcie generuje największą sprzedaż w sieci. Oprócz niej klienci w naszych lokalach mogą zamówić także dania obiadowe, sałatki, makarony, kebab, zapiekanki oraz pierogi – wyjaśnia Wojciech Goduński.
Pod szyldem Piramid Pizza działają obecnie dwa lokale franczyzowe. Wkrótce zostanie otwarty kolejny – na warszawskim Ursynowie. Koncept wyróżnia się bardzo niskim kosztem inwestycji – ok. 45 tys. zł netto w przypadku lokalu o powierzchni ok. 70 mkw. Franczyzodawca nie pobiera wstępnej opłaty licencyjnej ani opłat marketingowych. W sieci obowiązuje jedynie stała opłata franczyzowa w wysokości 1000 zł netto miesięcznie.
– Wysokość inwestycji uzależniona jest od stanu lokalu, w którym franczyzobiorca planuje otworzyć biznes. Naturalnym jest, iż kwota inwestycji wzrasta wraz z ilością prac, jakie należy włożyć w adaptację lokalu pod gastronomię. Inaczej to wygląda, jeśli miejsce, w którym powstanie biznes jest po gastronomii, wtedy kwota inwestycji zamyka się zaprezentowanej przez nas kwocie. Koszty inwestycji w nasze koncepty franczyzowe zwracają się po około 3 miesiącach – mówi Wojciech Goduński.
Piramid Pizza to jedna z kilku marek franczyzowych rozwijanych przez firmę Wojtex. Oprócz niej franczyzodawca oferuję współpracę w ramach takich sieci jak m.in. Biesiadowo, które liczy już ok. 120 pizzerii, Coffeeloffee (6 lokali), Western Chicken (3 lokale), Western Tortilla (9 lokali) oraz najnowszej Speedy Romano (2 lokale).