Na obrocie nieruchomościami można zarabiać niezależnie od koniunktury

Data dodania: 9 listopada 2022
Kategoria:

Spowolnienie na rynku nieruchomości jest już wyraźnie widoczne, jednak sieć agencji Metrohouse nadal się rozwija, a jej biura dobrze radzą sobie na rynku. Jest to możliwe m.in. dzięki dywersyfikacji oferty.

W sieci Metrohouse działa obecnie 106 biur, w tym 8 placówek własnych. Od stycznia do października 2022 roku powstało 16 nowych placówek m.in. w Katowicach, Kielcach, Warszawie, Łodzi, Grodzisku Mazowieckim, Zabrzu czy Ustce. Do otwarcia swojego biura nieruchomości przygotowuje się kolejnych 8 partnerów, w tym aż trzech z Trójmiasta.

– Tak dobry wynik osiągnęliśmy mimo wybuchu wojny na Ukrainie i rosnących stóp procentowych, co naturalnie chłodzi nastroje inwestorów – podkreśla Agata Korzeniewska, dyrektor sieci franczyzowej Metrohouse. – Jednak stabilny, dobrze zorganizowany model biznesowy pozwala uzyskiwać satysfakcjonujący dochód stale, w różnych cyklach koniunktury w gospodarce. Obrót nieruchomościami to branża, gdzie zarobić można zawsze, dostosowując oczywiście formę pracy i politykę handlową do zmieniających się warunków – dodaje.

Jak informuje Korzeniewska, w obecnej sytuacji gospodarczej (problemy ze zdolnością kredytową nabywców, wzrost wysokości rat kredytów) nadal odbywają się transakcje kupna-sprzedaży nieruchomości za gotówkę – jest to ponad połowa wszystkich transakcji. Ponadto jest też grupa osób zmuszonych do restrukturyzacji swoich portfeli inwestycyjnych i szybkiej sprzedaży nieruchomości w związku ze znaczącym wzrostem rat kredytu. Do tego dochodzą transakcje związane z wynajmem nieruchomości, który funkcjonuje niezależnie od hossy czy bessy.

– W ramach franczyzy Metrohouse dostępne są także dwa inne źródła dochodu niż obrót nieruchomościami. Dostarczamy usługę pośrednictwa finansowego (pożyczki gotówkowe, kredyty, leasingi, kredyty dla firm) oraz sprzedajemy ubezpieczenia, będąc właścicielem marki Credipass. Kupując franczyzę Metrohouse, partner zyskuje możliwość generowania dochodów z trzech strumieni, co stabilizuje biznes i dywersyfikuje ryzyko branżowe – wyjaśnia Agata Korzeniewska.

Sieć podejmuje też szereg działań w reakcji na obecną sytuację rynkową, np. poprzez zmianę polityki handlowej i dostosowanie wysokości prowizji i formy pracy do nowych warunków, a także zmniejszenie kosztów inwestycji związanych z otwarciem biura franczyzowego. Aby otworzyć biuro nieruchomości pod marką Metrohouse, przez pierwszych 6 miesięcy nie jest konieczne posiadanie lokalu. Dotyczy to takich miast jak Warszawa, Kraków, Wrocław, Łódź i ich okolic, gdzie mieszczą się placówki własne Metrohouse, z których nowi partnerzy mogą korzystać przez pierwsze pół roku przy codziennym wsparciu opiekuna franczyzy. Tak przygotowany partner po 6 miesiącach w bezpiecznych warunkach uruchomi własne biuro w odrębnej lokalizacji.

– Ułatwieniem obecnie jest również możliwość otwierania biur Metrohouse w typowo biurowych pomieszczeniach, bez konieczności posiadania front office’u na parterze. Duża rozpoznawalność marki powoduje, że partner nie musi inwestować w droższy lokal na parterze – mówi Agata Korzeniewska.

Sprawdź ofertę w katalogu

Finanse

  • Minimalna kwota: w zależności od lokalizacji
  • Opłata wstępna: 7 500zł (w zależności od lokalizacji)
  • Opłata bieżąca: 8% od obrotu
  • Opłata marketingowa: 2% od obrotu

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design