Grupa CCC z poprawą rentowności w pierwszym kwartale 2025

Data dodania: 24 czerwca 2025
Kategoria:
Sklep CCC

Grupa CCC opublikowała wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku 2025 (luty–kwiecień). EBITDA wzrosła do poziomu 377 mln zł, co oznacza 25-procentowy wzrost rok do roku. Rentowność EBITDA zwiększyła się o niemal 3 punkty procentowe rdr, osiągając 16%.

Przychody Grupy w analizowanym okresie wyniosły 2,3 mld zł, co oznacza wzrost o 4% rdr – mimo wymagającej bazy porównawczej sprzed roku. Grupa kontynuuje politykę ścisłej kontroli kosztów – wskaźnik kosztów do przychodów obniżył się po raz siódmy z rzędu, co przekłada się na dalszą poprawę rentowności. Zarówno wynik operacyjny, jak i EBITDA wypadły nieco lepiej niż wcześniej szacowano.

Sprzedaż szyldu CCC w Q1’25 osiągnęła wartość 1 mld zł, co oznacza wzrost o 9% rdr. HalfPrice poprawił wynik o 19% rdr, notując przychody na poziomie 443 mln zł. Z kolei Grupa Modivo odnotowała spadek przychodów o 6% rdr (eobuwie -5%, MODIVO -10%). Spadek ten wpisuje się w założenia strategiczne Grupy, związane z rezygnacją z działalności na nierentownych rynkach.

– Konsekwentnie realizujemy nasze cele strategiczne. Mamy ambitne plany dotyczące rozwoju powierzchni handlowej, w tym roku aż o ponad 300 tys. mkw. i sukcesywnie je realizujemy. To istotnie więcej niż pierwotnie zakładaliśmy – musimy wykorzystywać nadarzające się szanse – nasze sklepy są bardzo rentowne, a na dodatek otrzymujemy oferty najmu bardzo dobrych lokali na korzystnych dla Grupy warunkach. Nadal koncentrujemy się na ekspansji w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, ale zgodnie z zapowiadanym planem, wykorzystujemy też szanse na rynkach Europy Południowej. Za nami otwarcie sklepu HalfPrice w stolicy Hiszpanii, a na początku maja rozpoczął działalność pierwszy sklep sieci we Włoszech. Debiut w obu tych krajach to dla nas duży sukces, który daje nadzieję na skuteczną, dalszą ekspansję na tych rynkach – powiedział Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC.

Marża brutto Grupy wyniosła w kwartale blisko 51%, utrzymując się na zbliżonym poziomie co rok wcześniej. W kolejnych miesiącach oczekiwany jest jej dalszy wzrost, m.in. za sprawą rosnącego udziału marek licencyjnych w asortymencie.

Dyscyplina kosztowa pozostaje jednym z kluczowych elementów strategii Grupy – w pierwszym kwartale wskaźnik kosztów do przychodów spadł o niemal 2 punkty procentowe, do poziomu poniżej 44%. To już siódmy kwartał z rzędu, w którym odnotowano poprawę w ujęciu rdr.

EBITDA Grupy w Q1’25 osiągnęła 377 mln zł (+25% rdr), przy marży na poziomie 16% (+3 p.p. rdr). Szyld CCC wygenerował 215 mln zł EBITDA (+10% rdr) i marżę wynoszącą 21%. To dziewiąty z kolei kwartał, w którym szyld poprawia swoją rentowność w ujęciu rok do roku.

HalfPrice zanotował wzrost zysku EBITDA o 70 mln zł, co oznacza poprawę o 1% rdr. Grupa Modivo natomiast osiągnęła 95 mln zł EBITDA (+169% rdr), przy marży wynoszącej 11% – wzrost o ponad 7 punktów procentowych rdr. Grupa zakończyła kwartał z zyskiem netto w wysokości 93 mln zł, co stanowi wzrost o 85% rdr.

– Dążymy do unifikacji bazy klienckiej Grupy – wystartował wspólny dla wszystkich szyldów Klub lojalnościowy - MODIVOclub. Nasi Klienci bardzo szybko zrozumieli zasady funkcjonowania Klubu oraz korzyści wynikające przede wszystkim z 10% cashback’u na przyszłe zakupy w sklepach Grupy CCC – powiedział Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC i dodał – Te strategiczne zmiany mają na celu przekształcenie MODIVO w centrum operacyjne biznesu online całej Grupy CCC i uwalniają potencjał do jego dalszej transformacji w kierunku najbardziej rentownej platformy e-commerce w Europie.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design