Alior Bank to jeden z największych franczyzodawców w branży finansowej. Sieć partnerska banku liczy 335 placówek, ale wciąż nie jest to jego ostatnie słowo. Bank cały czas poszukuje kolejnych franczyzobiorców. Warunki to przede wszystkim znajomość branży, zaangażowanie oraz umiejętności związane ze sprzedażą oraz pracą z ludźmi.
Sieć Alior Banku tworzy obecnie 177 oddziałów własnych oraz 335 placówek partnerskich, ale wciąż mogą powstawać kolejne. Franczyzobiorcy prowadzą zwykle placówki w mniejszych miejscowościach do 30 tys. mieszkańców, ale zdarza się, że niekiedy powstają one też w dzielnicach większych miast.
To lokalne społeczności napędzają rozwój. Dlatego rynek franczyzy bankowej ma duży potencjał biznesowy zarówno dla agentów, jak i banku. Klienci wciąż preferują bezpośredni kontakt z doradcą, szczególnie w mniejszych miastach, w których są otwierane nasze placówki. To z kolei pozwala na lepsze zrozumienie ich potrzeb oraz oferowanie im dopasowanych produktów i usług - mówi Sławomir Makowski, dyrektor Działu Wsparcia Biznesu Sieci Zewnętrznych w Alior Banku.
I dodaje: - Rolą Alior Banku jako franczyzodawcy jest zapewnienie partnerom bezpiecznego i stabilnego biznesu. Dlatego dywersyfikujemy źródła przychodów partnera. Dzięki temu nasi partnerzy z jednej strony zapewniają klientom kompleksową obsługę, z drugiej zaś budują swoją przychodowość na kilku segmentach: kredytach gotówkowych, produktach depozytowych, hipotece oraz produktach dla firm, takich jak rachunki, kredyty czy leasing.
Minimalna kwota inwestycji w placówkę Alior Banku to ok. 40 tys. zł. Ostatecznie zależy ona przede wszystkim od stanu lokalu, który franczyzobiorca będzie chciał zaadaptować na placówkę bankową. Warto też zabezpieczyć środki na pierwsze miesiące działalności, niezbędne do poznania lokalnego rynku i wypromowania placówki. Franczyzobiorcy mogą też liczyć na wsparcie Alior Banku w inwestycji. W standardzie jest finansowanie montażu elementów wizualizacji zewnętrznej (kaseton, plafon podświetlany, naklejki na drzwi wejściowe i witryny etc.) oraz wewnętrznej (logo, tablice informacyjne, tablice na ulotki, plakaty etc.).
Bank zapewnia również pakiet gadżetów reklamowych na start i materiały marketingowe. Pokrywa też koszty zakupu i zabezpieczenia platformy IT oraz sprzętu (system monitoringu placówki, komputerów, urządzeń wielofunkcyjnych, routerów, tabletów). Ponadto, w ramach wsparcia na start przedsiębiorcy mogą otrzymać nawet 40 tys. zł, czyli tyle, ile może być potrzebne do uruchomienia placówki.
Jednak aby nawiązać współpracę franczyzową z Alior Bankiem, trzeba posiadać określone kompetencje i wiedzę. - Nasi partnerzy to ambitni i dynamiczni przedsiębiorcy, którzy mają doświadczenie w branży finansowej. To ludzie, którzy mają pomysł na to, jak prowadzić biznes. Potrafią wyznaczać cele sobie i swoim pracownikom. Mają nastawienie prosprzedażowe i potrafią budować relacje. Kluczem do sukcesu w tym biznesie jest zaangażowanie franczyzobiorcy w działalność placówki partnerskiej – jego obecność w placówce, praca z zespołem, motywowanie i wspieranie pracowników w realizacji stawianych celów - podkreśla Sławomir Makowski.
Dołącz do newslettera
Pozostałe artykuły - Aktualności
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji