Cyfryzacja procesów obsługi klienta to kluczowy trend w branży ubezpieczeniowej. Klienci oczekują wygody, przejrzystości i szybkiego dostępu do dokumentów, a agenci – rozwiązań, które usprawniają ich codzienną pracę. W odpowiedzi na te potrzeby Dom Ubezpieczeniowy Spectrum wprowadził nową funkcję w aplikacji SPECTRUM mobile, pozwalającą na elektroniczne potwierdzenie Analizy Potrzeb Klienta (APK) – wymaganej prawnie formalności poprzedzającej przygotowanie oferty.
Dotychczas proces ten często wiązał się z koniecznością stosowania papierowych dokumentów lub dodatkowych czynności w systemach sprzedażowych. Nowa funkcjonalność eliminuje zbędne formalności i pozwala klientowi zatwierdzić APK jednym kliknięciem w aplikacji mobilnej. To nie tylko oszczędność czasu, ale także zwiększenie bezpieczeństwa. Takie rozwiązanie w prosty sposób zapewnia zgodność z regulacjami – wszystkie potwierdzenia są automatycznie archiwizowane. Klient ma również dostęp do swoich polis, które pojawiają się w aplikacji ubezpieczeniowej SPECTRUM mobile w chwili ich zawarcia. Może w dowolnym momencie sprawdzić zakres ochrony czy termin ważności i pobrać dokumenty ubezpieczeniowe, m.in. polisę, ogólne warunki ubezpieczenia (OWU) czy właśnie APK. To szczególnie istotne w sytuacjach, gdy szybki dostęp do informacji o jest kluczowy – np. w razie szkody na drodze lub w podróży zagranicznej.
Nowe rozwiązanie wpisuje się w strategię automatyzacji i uproszczenia procesów realizowaną przez Dom Ubezpieczeniowy Spectrum. Multiagencja konsekwentnie rozwija narzędzia cyfrowe, które zwiększają komfort klientów i efektywność agentów, odpowiadając na dynamiczne zmiany w sektorze ubezpieczeń.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji