
AmRest zakończył trzeci kwartał z najwyższą w historii sprzedażą, osiągając 660,5 mln EUR. Jeśli pominąć wpływ dekonsolidowanej działalności, wynik jest o 3,5% lepszy niż w analogicznym okresie 2024 roku. Narastająco, od początku roku przychody wyniosły 1 922,5 mln EUR, co oznacza wzrost o 1,7% rok do roku lub 3,7% po uwzględnieniu efektu zmian w strukturze Grupy.
W minionym kwartale firma mierzyła się z ograniczoną skłonnością konsumentów do wydatków na gastronomię, szczególnie pod koniec sezonu letniego. Mimo to, spółka postrzega obecną sytuację jako szansę na budowanie trwałej relacji z klientami. W odpowiedzi na potrzeby gości AmRest rozwija ofertę o nowe pozycje w menu oraz promocyjne zestawy, a jednocześnie mocno stawia na rozwiązania cyfrowe i ich personalizację. Transformacja operacyjna oraz korekty w łańcuchu dostaw mają dodatkowo zwiększać efektywność.
W wynikach kwartalnych widoczne są skutki zakończenia współpracy z SCM. Zmiana ta obniżyła EBITDA rok do roku, która wyniosła 111,2 mln EUR przy marży 16,8%. Przed rokiem rezultat ten był podwyższony o jednorazowe 9,3 mln EUR. Dodatkowo presja cenowa na mięso, głównie wołowinę i drób, wpłynęła na marże. W skali dziewięciu miesięcy EBITDA osiągnęła 300,7 mln EUR przy marży 15,6%, a zysk netto 89,7 mln EUR, nieznacznie powyżej poziomu z 2024 roku.
W samym trzecim kwartale zysk netto wyniósł 15,8 mln EUR, z czego 15,2 mln EUR przypadło akcjonariuszom jednostki dominującej. Wynik narastający (14,9 mln EUR) istotnie przewyższa rezultat z pierwszych dziewięciu miesięcy 2024 roku (3 mln EUR).
Wskaźnik zadłużenia utrzymał się na poziomie 2,1x – zgodnym z zakładanym przedziałem, umożliwiającym dalsze inwestycje. W ciągu kwartału otwarto 16 nowych lokali, zamknięto 9, a od początku roku na mapie pojawiły się 52 nowe restauracje. Liczba zamknięć sięgnęła 41, w tym 13 placówek franczyzowych. Na koniec okresu operacyjnego sieć liczyła 22010 restauracji.
Pomimo wymagającego otoczenia makroekonomicznego, wyniki trzeciego kwartału potwierdzają odporność i zdolność adaptacji AmRest do danej sytuacji. Nieustannie koncentrujemy się na spełnianiu oczekiwań klientów, dopasowując nasze propozycje w menu, jednocześnie wzmacniając zaangażowanie w kanałach cyfrowych oraz wdrażając usprawnienia operacyjne. Rosnące znaczenie kanałów digital, w połączeniu ze stabilną sprzedażą w dostawie, podkreśla skuteczność naszej strategii. Te inicjatywy, wraz z utrzymującą się dobrą kondycją na wszystkich rynkach, wzmacniają nasze zobowiązanie do utrzymania długofalowego i stabilnego wzrostu – komentuje Eduardo Zamarripa, Dyrektor Finansowy AmRest Holdings SE
Europa Środkowo-Wschodnia ponownie okazała się najważniejszym motorem wzrostu. Sprzedaż – 421,4 mln EUR – wzrosła o 7,8% i odpowiadała za blisko dwie trzecie przychodów całej Grupy. Dwucyfrowy wzrost odnotowano na Węgrzech (10,3%), a Polska poprawiła wynik o 8,7%. Po odjęciu efektu dekonsolidacji EBITDA w regionie zwiększyła się o 1,3%, osiągając 86,1 mln EUR i marżę 20,4%.
Europa Zachodnia pokazała zróżnicowany obraz. W Niemczech sprzedaż wzrosła o 6%, Hiszpania utrzymała poziom sprzed roku, a francuski rynek nadal wymaga działań naprawczych. W perspektywie dziewięciu miesięcy region zanotował 648,3 mln EUR przychodów i EBITDA na poziomie 95,3 mln EUR, z marżą 14,7%.
W Chinach przychody wyniosły 19,9 mln EUR, co oznacza spadek o 10,3% (lub 4,8% przy stałym kursie walutowym). EBITDA wyniosła 3,5 mln EUR, a marża 17,4%.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji