Franczyza epaka.pl: trzy punkty, jeden cel

Data dodania: 19 stycznia 2024
Kategoria:

Uważam, że zasady takie jak szczerość, zaufanie czy zaangażowanie w zespole są wystarczające abyśmy wszyscy byli efektywni – mówi Kamila Moga, która prowadzi we franczyzie trzy placówki epaka.pl.

Co zachęciło Panią to otwarcia placówki epaka.pl?

Gdy szukałam pomysłu na swój biznes, epaka.pl zdecydowanie wyróżniała się ofertą wśród innych franczyzodawców. Zachęciły mnie przede wszystkim jasne zasady współpracy i funkcjonowania punktu franczyzowego epaka.pl. Ponadto już podczas pierwszych spotkań zauważyłam ogromne wsparcie i zaangażowanie wśród pracowników centrali. To wszystko wpłynęło na sprawne załatwienie formalności i szybkie otwarcie punktu nadań i odbioru przesyłek.

Czy miała Pani wcześniej doświadczenie w tego typu branży?

Nie miałam doświadczenia w tego typu branży. Nie powstrzymało mnie to jednak przed spróbowaniem i podjęciem tego wyzwania. Centrala zapewniła mi pełnowartościowe szkolenie i do dnia dzisiejszego wspiera moje punkty pod kątem merytorycznym i marketingowym. Już od pierwszego dnia byłam pewna tego jak działam i jak obsługuję klientów. Specyfika branży nie jest prosta, ale dzięki wykwalifikowanym osobom z centrali epaka.pl, nauczyłam się wszystkiego, co potrzebne mi jest do prowadzenia punktów.

Na rynku jest kilka sieci franczyzowych oferujących podobne usługi. Dlaczego wybrała Pani sieć epaka.pl?

Porównywałam oferty wszystkich firm w branży kurierskiej, które oferują otwarcie punktu nadań i odbioru paczek. epaka.pl wyróżnia się przede wszystkim ofertą – nie tylko tą franczyzową, ale również tą dla przyszłego klienta, którego miałabym obsługiwać. Szeroki wybór oferty, kompleksowość obsługi. To jest to, czego szukałam. Dziś nie tylko cena ma znaczenie. Jakość klienci cenią ponad wszystko.

Ile placówek Pani prowadzi?

Obecnie posiadam 3 punkty. Mam wspaniały zespół ludzi, dzięki, którym jest to możliwe. Dobry człowiek na odpowiednim miejscu to klucz do sukcesu.

Po jakim czasie od otwarcia pierwszego punktu zdecydowała się Pani otworzyć kolejne?

Drugi punkt otworzyłam po 1,5 roku. Był to zakup istniejącego już punktu epaka.pl, dzięki czemu marka w tej lokalizacji była już rozpoznawalna. A trzeci punkt otworzyłam za darmo! epaka.pl posiada program wsparcia dla franczyzobiorców. Dzięki dobrym wynikom i zaangażowaniu mogłam otworzyć ten punkt bez własnego wkładu finansowego. Jest to dla mnie wielkie wyróżnienie i motywacja do działania.

Czy mając trzy placówki biznes jest bardziej rentowny?

W moim przypadku wszystkie trzy punkty grają do jednej bramki. Klienci zaczęli promować nas szerzej, wśród swoich znajomych. Dodatkowo zainwestowaliśmy w marketing lokalny. To wszystko wpłynęło na większą rozpoznawalność naszych punktów a co za tym innym – zysk. Odpowiadając na pytanie, ciężko stwierdzić czy posiadanie większej ilości punktów jest bardziej rentowne. Jak w przypadku każdego biznesu trzeba zainwestować nie tylko pieniądze, ale również dużo zaangażowania, aby osiągnąć rentowność.

Czy w związku z tym jest też więcej problemów?

Nie nazwałabym tego problemami. Są to wyzwania, które pozwalają mi się rozwijać. Obecnie mój zespół liczy 5 osób, które są równie zaangażowane jak ja. Wzajemne wsparcie pozwala stawianie czoła wszelkim tematom.

Jak często bywa Pani w każdej placówce?

Staram się odwiedzić każdy punkt codziennie. Jednak nie zawsze się to udaje, to normalne – jestem tylko człowiekiem. Jednak zawsze jestem dostępna dla swoich pracowników pod telefonem. Dodatkowo mam dostęp do systemu każdego punktu przez 24 godziny na dobę. Gdy prowadzi się swój własny biznes trzeba być przygotowanym na różne sytuacje.

Czy stały nadzór jest potrzebny by pracownicy byli efektywni?

W naszym zespole zaufanie to podstawa. Jesteśmy ze sobą szczerzy i jeśli pojawia się niewygodny temat lub zdarzył się błąd to rozwiązujemy go wspólnie. Wzajemnie możemy na siebie liczyć. Uważam, że zasady takie jak szczerość, zaufanie czy zaangażowanie w takim zespole są wystarczające abyśmy wszyscy byli efektywni.

Jak pozyskuje Pani klientów?

Najbardziej skuteczną metodą jest dobra relacja z klientami i kurierami, którzy są dla punktu żywą reklamą. Stawiamy na dobrą atmosferę i kompleksowość, która nas wyróżnia. Dodatkowo prowadzimy małe działania marketingowe i otrzymujemy wsparcie z centrali, która wspiera nas w widoczności internetowej. Te działania pomagają nam się rozwijać i obsługiwać coraz większą ilość przesyłek.

Czy jest duża konkurencja w tej branży?

Nie patrzę na swoją konkurencję pod kątem tego czy jest duża czy mała. Jestem pewna swoich działań i wierzę w oferty, które proponuję klientom. Nie porównuję się do konkurencji. Obserwuję ją i działam zgodnie z tym jak czuję. Oczywiście czasem miło usłyszeć od klienta, że jest bardziej zadowolony z naszych usług niż konkurencji. Nie przystajemy wtedy na laurach i działamy dalej.

Czym Pani z nimi wygrywa?

Nasi klienci doceniają kompleksowość usług, którą proponujemy. To jest bardzo ważne, ponieważ u nas klient nie tylko wyśle paczkę. Klient przychodząc do nas może liczyć na sympatyczną atmosferę i profesjonalną pomoc w zapakowaniu przesyłki i wyborze odpowiedniego przewoźnika kurierskiego. Mamy szeroki wybór usług kurierskich, bardzo często nasza wiedza jest dla klienta nieoceniona, ponieważ nie zawsze nadanie przesyłki jest proste.

Branża kurierska to jedna z nielicznych, które urosły w czasie koronakryzysu. Czy Pani również odczuła te wzrosty?

Nie jest tajemnicą, że branża kurierska w czacie pandemii zanotowała spore zyski. Ja również odczułam wzrost osób zainteresowanych naszymi usługami. Obecnie e-commerce rozwija się bardzo szybko, ludzie coraz częściej robią zakupy w internecie, ponieważ to rozwiązanie jest po prostu wygodne. Usługi kurierskie niewątpliwie nadążają za tym trendem, ponieważ jesteśmy ściśle powiązani z e-handlem. Od czasu koronakryzysu nie zwalniamy tempa, chcemy, aby każdy mógł skorzystać z naszych usług.

Planuje Pani kolejne otwarcia placówek epaka.pl?

Nie chciałabym mówić kategoryczne „nie”, ponieważ nie wiem, co się będzie działo w następnych latach. Jednak obecnie chcę skupić się na rozwoju punktów, które już mam, ponieważ widzę w nich wielki potencjał. Chcę być w 100% zaangażowana w każde działanie związane z moimi punktami. Wierzę, że taka decyzja zaowocuje dużym sukcesem na przyszłość.

Dziękuję za rozmowę
Edyta Rozmus

Sprawdź ofertę w katalogu

Finanse

  • Minimalna kwota: epaka.pl mini 499zł netto, epaka.pl 5 000zł netto
  • Opłata wstępna: epaka.pl mini 499zł netto, epaka.pl 16 000zł netto
  • Opłata bieżąca: epaka.pl mini 19,99zł netto miesięcznie, epaka.pl: od 7 miesiąca współpracy opłata 49zł, 99zł, 199zł brutto (w zależności od lokalizacji)
  • Opłata marketingowa: brak

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design