Rośnie zainteresowanie franczyzą sklepów medycznych

Data dodania: 5 marca 2020
Kategoria:
Foto: Sklep Medyczny Samo Zdrowie

Foto: Sklep Medyczny Samo Zdrowie

Sieć sklepów medycznych Samo Zdrowie ma za sobą bardzo udany rok. Po otwarciu 7 nowych placówek ma ich już 16. Inwestycja w tego typu biznes wynosi ok. 50 tys. zł, a jej zwrot można osiągnąć w niespełna pół roku.

Oferta franczyzowa sklepów medycznych Samo Zdrowie dostępna jest na rynku już od pięciu lat. Na taki właśnie okres sieć zawiera umowy ze swoimi franczyzobiorcami, co oznacza, że część z nich wkrótce wygasa. Wszyscy franczyzobiorcy zdecydowali się jednak na kontynuowanie współpracy. Co więcej, zainteresowanie przystąpieniem do sieci ze strony kolejnych przedsiębiorców jest coraz większe.

– Fakt, że czterem pierwszym franczyzobiorcom kończyły się na początku 2020 roku umowy, był dla nas ważnym sprawdzianem. Wszyscy zdecydowali się zostać w sieci, co pokazuje, że są zadowoleni ze współpracy z nami – mówi Edyta Braszkowska, właścicielka sieci sklepów medycznych Samo Zdrowie. – Nasza oferta franczyzowa wyróżnia się na tle branży przede wszystkim tym, że każdy ze sklepów posiada własną umowę z NFZ, dzięki czemu ma dużą swobodę w zakresie wyboru produktów, które oferuje pacjentom. Nie jest zobowiązany przez sieć do zamawiania konkretnych towarów, może więc dostosować ofertę do potrzeb lokalnego rynku – wyjaśnia.

Sklepy medyczne to branża, w której bardzo ważne jest też śledzenie przepisów związanych z refundacją i szybkie dostosowywanie się do zmian. Franczyzobiorcy sieci Samo Zdrowie mogą liczyć na pomoc franczyzodawcy w tym zakresie. Do obsługi e-zleceń, które wchodziły od stycznia 2020 roku, sieć była przygotowana już od lipca.

– Stawiamy nie tylko na rozwój sieci, ale też przede wszystkim na szkolenia, dzielenie się wiedzą i wymianę doświadczeń. Zgłasza się do nas wiele osób zainteresowanych naszą franczyzą, ale my podejmujemy współpracę tylko z tymi, którzy z jednej strony są bardzo mocno zorientowani na pacjenta, z drugiej zaś – chcą działać w sieci, są otwarci na ścisłą współpracę z nami i innymi franczyzobiorcami – mówi Edyta Braszkowska.

W ubiegłym roku do sieci zdecydowało się przystąpić 7 nowych franczyzobiorców. To duży sukces, we wcześniejszych latach sieć powiększała się bowiem o ok. 3-4 placówki rocznie. Z liczbą 16 punktów Samo Zdrowie jest jedną z największych sieci sklepów medycznych na polskim rynku. W tym roku zamierza wykorzystać swoją pozycję do tego, żeby poprawić warunki handlowe u dostawców.

Na inwestycję w sklep medyczny Samo Zdrowie trzeba przeznaczyć minimum 50 tys. zł. Sklep średnio po dwóch miesiącach osiąga rentowność. Na zwrot z inwestycji można liczyć po 4-5 miesiącach. Placówki sieci powstają zarówno w dużych miastach, jak i mniejszych miejscowościach. Ważna jest jednak dobra lokalizacja np. w pobliżu przychodni czy gabinetu rehabilitacji. Franczyzobiorca nie musi mieć doświadczenia w branży. Pełne know-how otrzymuje od franczyzodawcy, w tym szkolenia oraz pomoc w zawarciu indywidualnej umowy z NFZ.

ZOBACZ wizytówkę Sklepy Medyczne SAMO ZDROWIE w katalogu franczyzy serwisu franczyzawpolsce.pl. Uzupełnij formularz zgłoszeniowy jeżeli jesteś zainteresowany współpracą.

Sprawdź ofertę w katalogu

Finanse

  • Minimalna kwota: 60 000 zł
  • Opłata wstępna: 15 000 zł
  • Opłata bieżąca: 1000 zł
  • Opłata marketingowa: brak

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design