Kodano Optyk pomaga otworzyć własny salon optyczny

Data dodania: 28 lipca 2023
Kategoria:

Sieć, która liczy już blisko 80 salonów w całej Polsce, od niedawna stawia na rozwój poprzez franczyzę. Zainteresowanie konceptem jest spore, a franczyzobiorcy mogą liczyć m.in. na pomoc w wyborze odpowiedniej lokalizacji czy atrakcyjne ceny u dostawców.

Pierwsza połowa 2023 roku przyniosła bardzo dynamiczny rozwój sieci Kodano Optyk. W tym czasie powiększyła się ona o 11 salonów: 6 franczyzowych i 5 własnych. W sumie pod tą marką działa ok. 80 salonów, w tym 8 franczyzowych. Na trzeci kwartał są już zaplanowane otwarcia 5 kolejnych salonów franczyzowych.

– Jednym z naszych największych sukcesów jest również to, że dwóch z naszych partnerów zostało multifranczyzobiorcami. Po zaledwie kilku miesiącach od otwarcia swoich pierwszych salonów zdecydowali się oni na uruchomienie kolejnych placówek w innych miastach. Utwierdza nas to w przekonaniu, że stworzyliśmy bardzo dobrze działający model systemu franczyzowego – mówi Konrad Kuska, specjalista ds. rozwoju Kodano Optyk.

Sieć zachęca do współpracy zarówno działające, niezależne salony optyczne, jak i osoby spoza branży. Obecnie większość franczyzobiorców wywodzi się z tej drugiej grupy. Brak znajomości branży nie jest przeszkodą, gdyż Kodano Optyk zapewnia im szerokie wsparcie. Mogą oni liczyć m.in. na pomoc w ocenie potencjału wybranej lokalizacji oraz wynegocjowaniu najkorzystniejszych warunków najmu. Otrzymają również projekt salonu oraz wyposażenie zgodne ze standardami sieci.

– Lokal zatowarujemy w najlepszych cenach, które mogliśmy wynegocjować dzięki bardzo dużej skali marki Kodano. Ceny te są nieosiągalne dla mniejszych sieci optycznych. Oferujemy również pełen pakiet szkoleń, która są przeprowadzane przez wykwalifikowanych specjalistów. Zapewniamy również najnowocześniejszą szlifiernię centralną oraz najnowocześniejsze w Polsce laboratorium produkujące soczewki okularowe – wylicza Konrad Kuska.

Przez ostatni rok sieć Kodano Optyk pracowała nad własnym automatycznym sprzętem do badań, do którego sama stworzyła oprogramowanie. Jak zapewnia, obecnie jest to jeden z najbardziej niezawodnych i dopracowanych sprzętów na polskim rynku. W trakcie prowadzenia biznesu partnerzy Kodano Optyk mogą liczyć na pomoc dwóch opiekunów: operacyjnego i marketingowego (w tym wsparcie w organizacji eventów marketingowych, np. wielkiego otwarcia).

Sieć Kodano Optyk chce się rozwijać w miastach liczących powyżej 20 tys. mieszkańców. Najatrakcyjniejsze lokalizacje to centra handlowe, parki handlowe oraz centra miast. Odpowiednia wielkość lokalu to ok. 35-60 mkw. Na takiej powierzchni powinna zmieścić się ekspozycja oprawek okularowych, okularów przeciwsłonecznych i oprawek dla najmłodszych ‘’Kodano Kids’’ oraz gabinet badań. Inwestycja w salon rozpoczyna się od 80 tys. zł netto. Maksymalna kwota, która może być potrzebna, to ok. 250 tys. zł netto. Ostateczny koszt zależy od lokalizacji, stopnia aranżacji lokalu, jego stanu wyjściowego, poziomu zatowarowania. Jak zapewnia franczyzodawca, stara się on maksymalnie zoptymalizować koszty inwestycji dla swoich partnerów. Firma pomaga franczyzobiorcom także w uzyskaniu finansowania w postaci leasingu.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design