Grupa Muszkieterów i Intermarché świętują 25-lecie oraz wyznaczają ambitne cele na przyszłość

Autor: MK
Data dodania: 29 września 2022
Kategoria:

Intermarché, wiodąca sieć supermarketów w Polsce, stanowi jeden z dwóch filarów obecności Grupy Muszkieterów w naszym kraju.

Zrzeszając blisko 500 przedsiębiorców będących niezależnymi właścicielami sklepów Intermarché i Bricomarché, Grupa Muszkieterów nie spoczywa na laurach oraz nieustannie wzmacnia swoją pozycję rynkową. W ambitnych planach Intermarché na kolejne lata jest zajęcie 5. miejsca na liście największych sieci FMCG w Polsce, natomiast Bricomarché dąży do osiągnięcia 3. miejsca na rynku DIY w naszym kraju.

„Świeżo, tanio, z optymizmem”

Priorytetem Grupy Muszkieterów jest ciągłe podnoszenie jakości usług i poszerzanie oferty, zachowując przy tym konkurencyjne, niskie ceny. Intermarché obecnie może pochwalić się obrotami na poziomie ponad 5 mld zł, które zapewniają jej miejsce w pierwszej dziesiątce sieci spożywczych w Polsce. Nie bez powodu hasło przewodnie Intermarché brzmi: „Świeżo, tanio, z optymizmem” – mocnym wyróżnikiem marki są przede wszystkim produkty świeże. W ostatnich latach sieć rozpoczęła remodeling swoich supermarketów w starannie dopasowanym pod gusta klientów koncepcie Power, który zakłada m.in. poszerzanie oferty o strefę ryneczku i produkty świeże oraz wprowadzenie intuicyjnego układu sklepów. W nowej odsłonie działa ponad 20 placówek, a kolejne modernizacje właśnie trwają. Odświeżenie formatu i atrakcyjne zmiany są gwarantem sukcesu – odnotowano, że wdrożenie nowego konceptu zostało docenione przez klientów i podniosło sprzedaż o nawet 20 proc.

Zmiana oczekiwań zakupowych konsumentów była dla Intermarché impulsem do rozwoju kanału e-commerce – marka zapewnia m.in. usługę Drive, która pozwala na wygodny odbiór produktów zamówionych online w specjalnie wyznaczonej do tego strefie.

Muszkieterowie od ponad 20 lat kontynuują także rozwój i nowe otwarcia stacji paliw. Grupa cieszy się obecnie pozycją lidera rynkowego pod względem liczby przymarketowych stacji paliw, które działają już w blisko 70 lokalizacjach. Jednocześnie trwa rozwój konceptu stacji samoobsługowych, przy których nie ma oferty sklepowej.

Intermarché ceni swoich klientów i dzięki unikalnemu programowi lojalnościowemu Moje Intermarché może nieustannie wynagradzać ich zaangażowanie. Uczestnictwo w programie daje dostęp do cotygodniowych rabatów i indywidualnych promocji przeznaczonych dla zarejestrowanych klientów. Ponadto z okazji 25. urodzin, by podziękować im oraz okazać swoje uznanie, sieć organizuje dodatkowe akcje, umożliwiające zdobycie wyjątkowych nagród. Oferta interesujących aktywności, w których każdy z klientów może wziąć udział, jest szeroka, a marka regularnie będzie o nich informować. Przykładowo, wraz z początkiem września sieć rozpoczęła akcję z firmą MasterChef, która daje niepowtarzalną okazję zdobycia wysokiej jakości noży za jedyne 1 zł. W każdym sklepie Intermarché na klientów będą czekać niespodzianki w postaci wyjątkowych promocji, sięgających nawet 50 proc. Dopełnieniem celebracji jest zapowiedziana przez Muszkieterów spektakularna loteria urodzinowa, w której przez 4 tygodnie, co 15 minut każdy z klientów będzie mógł wygrać darmowe zakupy.

– Szczególny jubileusz, jaki mamy okazję w tym roku świętować, jest niesamowitym sukcesem, za jaki chcemy serdecznie podziękować pracownikom, partnerom handlowym, a przede wszystkim naszym klientom. To dzięki ich lojalności z entuzjazmem pracujemy nad tym, by wprowadzać nowe koncepty, zapewniać jak najlepsze doświadczenie zakupowe i unikalną ofertę. Nasza marka już od ćwierćwiecza udowadnia, jak ważne są zaufanie oraz pozytywne relacje i jak długotrwałe więzi przekładają się na satysfakcjonujące wyniki. Planów wciąż mamy mnóstwo, a urodziny są okazją, by przyjrzeć się temu, co udało nam się osiągnąć, a także wyciągnąć wnioski i jeszcze bardziej udoskonalić nowe formaty dla rozwoju polskich przedsiębiorców, ułatwiać im kontakt z nami oraz promować najwyższe standardy rynkowe i transparentność – mówi Tomasz Waligórski, Dyrektor Generalny Intermarché.

Czas celebracji i ambitnych planów

25 lat działalności na polskim rynku to dla Grupy Muszkieterów czas rozwoju i gromadzenia pozytywnych doświadczeń wynikających z unikalnego modelu biznesowego polegającego na partnerskiej współpracy z blisko 500 niezależnymi przedsiębiorcami. Opiera się on na zasadzie współzależności – franczyzobiorcy ponoszą odpowiedzialność za swoje przedsiębiorstwa i jednocześnie, działając w organach kierowniczych Grupy, wyznaczają kierunki jej rozwoju, a przy tym zawsze mogą liczyć na jej wsparcie.

Obchody jubileuszu to dla Muszkieterów okazja do kolejnego podniesienia poprzeczki. W ambitnych planach sieci Intermarché jest między innymi zwiększenie obrotów do 10 mld zł i zajęcie przez nią 5. miejsca na liście największych sieci FMCG w Polsce. W realizacji tych założeń do 2026 r. ma pomóc ekspansja w nowym formacie – proximity, czyli miejskich i podmiejskich sklepów o powierzchni ok. 500-600 mkw. Grupa równie intensywnie rozwija swój drugi szyld, Bricomarché i ma wobec niego ambitne, długoterminowe plany. Jednym z nich jest osiągnięcie 3. miejsca na rynku DIY w Polsce. Grupa Muszkieterów, która zatrudnia obecnie 13 300 pracowników, stale dąży do ograniczenia kosztów logistycznych, poprawy poziomu realizacji zamówień, punktualności dostaw oraz bezpieczeństwa dostarczanego towaru poprzez uruchamianie nowych magazynów logistycznych, w tym w Swadzimiu, Mysłowicach oraz Sosnowcu.

– Sukcesy Grupy Muszkieterów osiągnięte w ciągu ostatnich 25 lat pokazują, jak silną społeczność udało się nam zbudować. Nieustannie podążamy za zmianami, jakie zachodzą w świecie handlu, wprowadzamy też nowe, autorskie rozwiązania, wciąż pozostając wiernym swoim tradycjom i wartościom. Korzystne ceny, bliskość z klientem, niezależność i wsparcie stały się źródłem budowania przewagi konkurencyjnej i takie podejście stanowi solidną bazę na przyszłość. Chcemy coraz skuteczniej komunikować unikatowość naszego modelu franczyzowego, dlatego uruchomiliśmy też nową platformę dla przyszłych przedsiębiorców. Zależy nam, aby dzięki przejrzystej ścieżce rekrutacji oraz prawdziwym historiom obecnych właścicieli wprowadzać nowy rynkowy standard i zachęcać potencjalnych franczyzobiorców do uruchomienia swoich sklepów pod szyldem Intermarché lub Bricomarché, ułatwiając im start w biznesie. „Odmień swoje życie” to hasło przewodnie nowej platformy, a jako Grupa chcemy ich w tych zmianach jak najmocniej wspierać przez kolejne dziesięciolecia – mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.

20 lat niesienia pomocy

Bieżący rok to również 20. rocznica działalności Fundacji Muszkieterów. Budowa placów zabaw czy wakacje z Muszkieterami organizowane dla dzieci z niezamożnych rodzin to jedynie kilka z wielu inicjatyw organizowanych przez Fundację. Ponadto w obliczu wojny za wschodnią granicą Muszkieterowie zaangażowali się w niesienie pomocy potrzebującym z Ukrainy. Lokalne akcje wspierane były działaniami na szczeblu centralnym. Grupa Muszkieterów przekazała na wsparcie dla Ukrainy środki materialne i finansowe o łącznej wartości ponad 5 mln zł.

Informacje o Grupie Muszkieterów w Polsce

Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2021 r. obroty Grupy Muszkieterów wyniosły blisko 8,9 mld złotych. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Grupa Muszkieterów jest regularnie nagradzana w licznych konkursach i rankingach, m.in. na Liście 2000 dziennika „Rzeczpospolita”, czyli w zestawieniu największych firm w Polsce (56. pozycja w 2021 r.), w rankingu „Top 500 CEE” przygotowywanym przez „Rzeczpospolitą” we współpracy z firmą Coface (98. miejsce w 2021 r.), w rankingu „1000 największych firm w Polsce” „Gazety Finansowej” (47. miejsce w 2020 r.), w zestawieniu Najwięksi money.pl (48. pozycja w 2021 r.) czy w rankingu „30 najpopularniejszych franczyz” magazynu „Franczyza & Biznes” (16. miejsce w 2021 r.). Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii i Portugalii.

Sprawdź ofertę w katalogu

Finanse

  • Minimalna kwota: 400 000 zł (kapitał własny, który od początku pracuje na wyniki spółki)
  • Opłata wstępna: brak
  • Opłata bieżąca: za koncesję znaku firmowego – składka liczona od obrotu
  • Opłata marketingowa: zakup gazetek, akcje promocyjne np. reklama w TV – według budżetu ustalonego na dany rok

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram