Jedna z największych sieci kawiarni w Polsce rozpoczyna prace nad programem franczyzowym. Program zostanie przygotowany w bieżącym roku finansowym.
Około 90% dorosłych Polaków deklaruje, że pije kawę - rynek konsumentów jest duży. Nie zaskakuje więc to, że na polskim rynku rosną sieci kawiarni, które dostrzegają potencjał rozwoju we franczyzie. O planach sprzedaży licencji poinformowała ostatnio sieć Costa Coffee.
Po rebrandingu i zmianie szyldu z Coffeeheaven ten lider kawiarnianego rynku rusza z nowymi kawiarniami i maszynami vendingowymi. A najpóźniej w lutym 2017 roku zaoferuje gotowy program franczyzowy.
Jak poinformowała nas Oliwia Dusińska z biura prasowego CHI Polska, sieć Costa Coffee opracuje ten program najbliższym roku finansowym (od marca 2016 r. do lutego 2017 r.). Dopiero wtedy będziemy mogli się dowiedzieć ile będzie kosztowała licencja i poznać inne szczegóły i warunki współpracy franczyzowej.
Do końca bieżącego roku finansowego (kończącego się w lutym 2016 r.) w Polsce działać będzie około 115 kawiarni i 220 maszyn vendingowych. W kolejnych latach sieć planuje kilkanaście otwarć rocznie. Polska jest trzecim krajem, w którym przekroczona została granica 100 kawiarni. Obecnie wyprzedzają nas jedynie Wielka Brytania (1999 kawiarni) i Chiny (351 kawiarni).