W 2015 roku Bać-Pol S.A. chce mieć 300 sklepów SPAR we franczyzie

Data dodania: 16 kwietnia 2012
Kategoria:

Leszek Bać, prezes Grupy Kapitałowej Bać-Pol, ocenia efekty przejęcia sieci sklepów SPAR, przedstawia plany rozwoju sieci na najbliższe lata, ujawnia, które sieci tracą franczyzobiorców na rzecz SPAR i wskazuje najważniejsze trendy i zjawiska, które będą kształtować w najbliższym czasie sytuację na rynku sklepów spożywczych.

Jak z perspektywy czasu ocenia Pan przejęcie sklepów pod szyldem SPAR. Czy Pana zdaniem był to dla Grupy Bać-Pol optymalny wybór?

Dla Grupy Kapitałowej Bać-Pol był to najlepszy wybór –Spar to mercedes wśród franczyzy.

Przede wszystkim trzeba powiedzieć, że połączenia kapitałowe spółek hurtowych i detalicznych są w dzisiejszych czasach niezbędne aby w tej branży właściwie i dynamicznie rozwijać biznes. Synergia uzyskana przez posiadanie w jednej grupie podmiotów dystrybucyjnych i hurtowych znacznie przyspiesza rozwój grupy. Dokładnie to samo dzieje się z Grupą Kapitałową Bać-Pol po przejęciu sklepów SPAR. Część hurtowa korzysta na stałych i wciąż rosnących obrotach z częścią detaliczną, natomiast część detaliczna ma solidnego dostawcę, który dba o terminowość i jakość dostaw oraz o odpowiedni poziom cenowy produktów.

Niezwykle ważna okazała się także siła marki SPAR. Po jej przejęciu zarówno konsumenci jak i franczyzobiorcy zaczęli darzyć ją coraz większym zaufaniem. Podobnym do tego, jaki marka ta ma w ponad 34 krajach świata. Można zatem powiedzieć, że odkryliśmy jej ukryty potencjał, co ma bezpośrednie przełożenie na wzrost liczby sklepów. Reasumując – przejęcie sieci SPAR okazało się strzałem w dziesiątkę.

No właśnie, jeśli już mowa o rozwoju sieci SPAR to jak wyglądają Wasze plany na najbliższe lata?

Połączenie SPAR i grupy kapitałowej Bać-Pol zdecydowanie przyśpieszyło rozwój obu organizacji. Dzięki temu rok 2011 był dla sieci Spar rokiem rekordowym. Uruchomiliśmy 34 nowe sklepy. Każdy z nich spełnia wysokie wymogi sieci SPAR w zakresie lokalizacji i rentowności. Mamy również podpisane kolejne 40 umów franczyzowych, na podstawie których otworzymy część z zaplanowanych na 2012 rok sklepów.

Koncentrujemy się na tym, żeby w roku 2015 mieć 300 placówek handlowych i jest to dla nas cel, który zamierzamy osiągnąć. Trzeba jednak pamiętać, że stawiamy na sklepy dobre, oferujące najwyższą jakość i dysponujące odpowiednią powierzchnią. Zależy nam też na rentowności placówek. Musimy mieć pewność, że lokalizacja wygra w trudnych, konkurencyjnych warunkach.

Docelowo chcemy aby marka SPAR było obecna w całej Polsce.

Co sprawia, że sklepy rozwijają się z taką dynamiką?

W naszym przypadku istotnym atutem (poza szczegółowo opracowanym systemem franczyzowym i systemem dostaw) jest przede wszystkim marka SPAR. Jej rozpoznawalność w krajach europejskich i wielu poza Europą jest bardzo dobra, marka SPAR to solidne sklepy dla wymagającego klienta. Ważna jest tez kwestia standardów, które staramy się nieustannie unowocześniać. Staramy się wprowadzać nowe usługi, które będą wyróżniały nasze sklepy. Franczyzobiorcy to widzą i dlatego zyskujemy ich zaufanie. Nawet tych, którzy byli lub nadal są związani z inną siecią franczyzową.

Możemy ujawnić, z jakich sieci franczyzobiorcy zmieniają szyld na SPAR-a?

W ostatnim czasie do sieci SPAR przystąpiło kilku franczyzobiorców, którzy prowadzili swoje sklepy pod szyldem Delikatesy Centrum i Groszek. Sygnały mamy jednak z kilkuset innych franczyzowych sklepów, które współpracują obecnie z naszą konkurencją. W sumie, w przyszłym roku może przystąpić do SPAR ponad 100 sklepów działających pod logo innych sieci.

Jakie najważniejsze trendy i zjawiska będą, w Pana ocenie, kształtować w najbliższym czasie sytuację na rynku sklepów spożywczych?

Dalsza konsolidacja oraz dalszy rozwój dyskontów i systemów franczyzowych. Dzisiaj już nikt nie myśli o funkcjonowaniu niezależnym. Zastanawia się jedynie do jakiej sieci się przyłączyć. Największą szansę na rozwój będą miały sklepy mocno związane z organizacją, ściśle współpracujące z organizacją tworzącą sieć, tak jak to ma miejsce w innych krajach, które zaufały systemowi SPAR International.

Czyli rozwijać się będzie cała GK Bać-Pol. Także przez akwizycje?

Mamy dobrą płynność finansową i dobre zyski, cieszymy się wysoką wiarygodnością w bankach a to powoduje, że nie mamy problemów z pozyskaniem finansowania na nasze potencjalne projekty akwizycyjne. Będziemy zatem aktywnie uczestniczyć w procesach zachodzących na rynku, zwiększając skalę działalności GK Bać-Pol.

Zobacz nasz katalog sieci franczyzowych i upewnij się która franczyza będzie dla Ciebie najlepsza.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design