Moda z Wielkopolski wyrusza w Polskę

Autor: Redakcja
Data dodania: 23 czerwca 2010
Kategoria:


Tak długo jak kobieta będzie chciała być piękna, tak długo przed branżą odzieżową będą stawiane wyzwania i tak długo będzie mogła się ona rozwijać – mówi Marzena Rosler – Borakiewicz, manager sieci sklepów Dan Hen.

Czy obecnie jest dobry moment na inwestycję w sklep Dan Hen?

Marzena Rosler – Borakiewicz: Polski rynek odzieżowy, jak potwierdzają najnowsze badania, nadal należy do najatrakcyjniejszych w Europie Środkowo-Wschodniej. Wystarczy odwiedzić jakikolwiek centrum handlowe w małym czy też dużym mieście, by zaobserwować, że wiodącą grupę najemców stanowią sklepy oferujące modę. Tak długo jak kobieta będzie chciała być piękna, tak długo przed branżą odzieżową będą stawiane wyzwania i tak długo będzie mogła się ona rozwijać. Pamiętajmy jednak, że ważne jest kreowanie odmiennych formuł działania, wprowadzanie oryginalnych rozwiązań, bo markę wypracowuje się nie poprzez osiągnięcie jednorazowego sukcesu, ale jego utrzymanie, a o tym decyduje szybkość reakcji na trendy mody, a co za tym idzie na potrzeby rynku, wprowadzanie do sprzedaży produktu dającego klientowi satysfakcję zakupową.

Jak wygląda obecnie sieć sklepów Dan Hen i jakie są plany jej rozwoju w najbliższym czasie?

Dan Hen to 10 sklepów firmowych z bieżącą kolekcją, 1 sklep outletowy i 35 placówek partnerskich, w tym  13 punktów, w których sprzedawane są tylko produkty marki Dan Hen oraz 22 stoiska, w których kolekcja Dan Hen łączona jest z produktami innych polskich marek odzieżowych. Bieżący rok  to rok, w którym chcemy umocnić i rozbudować sieć poza granicami Wielkopolski, gdzie jesteśmy już znani i rozpoznawalni. W obszarze naszych zainteresowań leżą Warszawa, Kraków, Szczecin, Bydgoszcz, Toruń, Wrocław, Gdańsk, Katowice. Skupimy się szczególnie na poszukiwaniu w tych miejscach partnerów handlowych. Na dzień dzisiejszy prowadzimy rozmowy z kilkoma potencjalnymi partnerami, sądzę, że zakończą się one sukcesem.

Większość sklepów Dan Hen jest zlokalizowana poza galeriami handlowymi, które są w ostatnim czasie ulubionymi miejscami Polaków do robienia zakupów. Skąd taki wybór i jak sprawdzają się te lokalizacje?

Pierwsze nasze sklepy otwieraliśmy w warunkach, w których w każdym mieście była tzw. ulica handlowa, która zapewniała duże natężenie ruchu - stąd nasz wybór. Dzisiaj rzeczywiście galerie handlowe są ulubionymi miejscami do robienia zakupów, ale małe przyuliczne sklepy będą tak długo jak długo dla klientki ważna, o ile nie najważniejsza pozostanie przyjazna atmosfera zakupowa, profesjonalna obsługa i możliwości usłyszenia po wejściu do sklepu „Dzień dobry Pani Kasiu…”.

Jakie warunki muszą spełnić potencjalni partnerzy, żeby dołączyć do sieci Dan Hen – dotyczące doświadczenia, cech personalnych, a także lokalu oraz oczywiście finansów?

dan_hen_fotoPodstawowym wymogiem wobec potencjalnego partnera jest przedstawienie przejrzystego biznes planu, który powinien gromadzić cały zakres działań, które przedsiębiorca chce zrealizować. Tylko dobry biznes plan zwiększa szanse na sukces i daje możliwość weryfikacji wykonalności przedsięwzięcia. Wymagania kapitałowe uzależnione są od planowanego miejsca otwarcia sklepu i mogą one wahać się w granicach 50-250 tys. zł. Naszym partnerom pomagamy w doborze lokalizacji, w razie potrzeb prowadzimy negocjacje z wynajmującym lub dyrekcją centrum handlowego. Odpowiedni lokal powinien mieć minimum 40 mkw. i znajdować się w centrum handlowym, ciągu handlowym lub centrum miasta o dużym natężeniu ruchu pieszego, w mieście powyżej 20 tys. mieszkańców. Obecnie otwieramy  sklepy zarówno w centrach handlowych jak i przy głównych ulicach handlowych. Sklepy przy ulicach handlowych wymagają od nas umiejętności obserwacji i szybkiej reakcji na zmiany przede wszystkim profilu danej ulicy, która w bardzo krótkim czasie z ulicy handlowej może stać się ulicą o charakterze usługowym. Jeśli zas chodzi o wymogi personalne wobec partnerów, to ważne jest przede wszystkim zaangażowanie i jeszcze raz zaangażowanie, a ponadto zainteresowanie modą i umiejętność czerpania radości  i satysfakcji z tego, co robimy.

Po jakim czasie średnio osiągany jest zwrot z inwestycji? Na jakiego rzędu zyski mogą liczyć partnerzy prowadzący sklepy Dan Hen?

Po upływie jakiego czasu suma wpływów pieniężnych zrówna się z początkowymi nakładami? Jest to pytanie stawiane przez każdego potencjalnego partnera, a odpowiedź brzmi: szacowany okres zwrotu inwestycji wynosi od 1 do 2 lat, bowiem uzależnione jest to od wielu czynników m.in. działań marketingowych podejmowanych na rynku lokalnym, mających na celu uzyskanie pozytywnego postrzegania i rozpoznawania marki. Każdy właściciel sklepu powinien pamiętać o tym, że decyzja zakupowa podejmowana jest najczęściej w miejscu sprzedaży i tylko właściwa, oryginalna ekspozycja może zainteresować klienta, i tylko indywidualne podejście do klienta może wzbudzić jego zaufanie, i tylko profesjonalna obsługa i przyjazna atmosfera zakupowa tworzą trwałą wieź pomiędzy klientem a marką i decydują o statusie stałego klienta.

Jakie są zasady współpracy z siecią? Jakiego rodzaju pomoc zapewniają Państwo swoim partnerom handlowym?

Współpracujemy na zasadzie umowy partnerskiej, w jej ramach oferujemy możliwość korzystania ze znaku towarowego, jednolitą politykę cenową, stałą opiekę i bieżącą pomoc zarówno w obszarze zarządzania personelem jak i towarem, a także ogólnokrajową reklamę produktów.

Czy może Pani bliżej scharakteryzować klientki Dan Hen oraz ofertę sklepów?

Ubieramy kobiety aktywne, które łączą w sobie elegancję z romantyczną damską naturą. W pełnym pośpiechu miejskim życiu dajemy klientkom możliwość podkreślenia swojego piękna i odczuwania radości z bycią kobietą, zawsze piękną i wyjątkową. Obok nowoczesnej klasyki proponujemy, podążając za najnowszymi trendami, odważne fasony i formy. W rzeczach Dan Hen klientka pójdzie do pracy, na biznesowe spotkanie, na uroczystość rodzinną, kolację przy świecach, a także na długi spacer.

Rozmawiała Joanna Cabaj – Bonicka

Dowiedz się więcej o systemie Dan Hen:

Link_logo_FwP dan_hen_logo

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - O tym się mówi

Data dodania: 9 maja 2022
Kupować czy pożyczać? – oto jest pytanie
Data dodania: 25 kwietnia 2022
Czy grozi nam wojna o wodę?
Data dodania: 28 marca 2022
Doceniliśmy pracę zdalną
Data dodania: 17 marca 2022
Czy konwersje to przyszłość nieruchomości komercyjnych

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram