Marka kawiarniana spogląda na małe miasta

Autor: Redakcja
Data dodania: 29 stycznia 2016
Kategoria:
Foto: freeimages.com
Costa Coffee planuje wejść do małych miejscowości.

Miniony rok upłynął w polskiej branży kawiarnianej pod znakiem zauważalnej tendencji wzrostowej. I choć liderzy rynku to wciąż sieci własne, jeden z nich chce uruchomić franczyzę. Głównie po to, by wejść na mniejsze rynki.

Segment kawiarniany dynamicznie się rozwija, w tempie około 6-7%  rocznie. Już teraz jego wartość wynosi blisko 500 mln zł. Jest to rynek o ogromnym potencjale. Wyjście do kawiarni stało się już sposobem na spędzanie wolnego czasu. Jeśli porównamy wskaźnik liczby markowych kawiarni przypadających na milion mieszkańców, to na tle średniej europejskiej (25), Polska z 12 kawiarniami (na milion mieszkańców) ma jeszcze sporo do nadrobienia. Kawiarnie widzą przed sobą szansę na zintensyfikowaną ekspansję.

Proces ekspansji rozpoczęliśmy już w ub.r. Pod koniec rebrandingu - przedsięwzięcia realizowanego na niespotykaną dotąd w branży kawiarnianej skalę - zintensyfikowaliśmy działalność w zakresie otwierania nowych lokali. Dzisiaj rebranding jest już zakończony – wszystkie nasze kawiarnie w 18 miastach Polski działają pod marką Costa. Aktualnie nasza sieć liczy 113 kawiarni Costa Coffee i 194 kawomaty samoobsługowe Costa Express – mówi nam Andrzej Jackiewicz, dyrektor zarządzający Costa Coffee Polska. 

Do końca br. finansowego (kończącego się w lutym 2016 roku) w Polsce działać będzie już około 115 kawiarni i 210 maszyn vendingowych. W kolejnych latach dynamika rozwoju wzrośnie, czego efektem będzie kilkanaście otwarć kawiarni rocznie. 

Wciąż myślimy o ekspansji w średnich i mniejszych miejscowościach. Jest to jednak złożony i długotrwały proces, który wymaga nie tylko czasu, ale też odpowiednich analiz i wdrożenia właściwej strategii. Właśnie pod kątem mniejszych miejscowości myślimy o programie franczyzowym, który planujemy opracować w nadchodzącym roku finansowym – dodaje Andrzej Jackiewicz.

Miejscami, gdzie najczęściej pijemy kawę są: dom, kawiarnia sieciowa oraz miejsce pracy. Klientami kawiarni sieciowych są najczęściej kobiety. Najczęstszą porą odwiedzin są późne godziny popołudniowe. Wybierając kawiarnię sieciową Polacy kierują się przede wszystkim smakiem kawy i napojów oraz dogodną lokalizacją, a najpopularniejszymi rodzajami kaw są: kawa latte, cappuccino i espresso.

 

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 30 listopada 2022
Polacy chcą żyć zdrowo, przedsiębiorcy mogą na tym zarobić
Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram