Delikatesy Centrum - kto stoi za popularną siecią?

Data dodania: 24 października 2025
Kategoria:
Delikatesy Centrum sklep y spożywcze

Wśród sieci sklepów spożywczych działających na terenie naszego kraju jedną z wyróżniających się, prężnie rozwijających się marek, są Delikatesy Centrum. Jej zasięg nie ma jedynie lokalnego charakteru, a działania reklamowe widoczne są nawet w ogólnopolskich kanałach. Przybliżamy więcej informacji na temat tego, z jakiego kraju są Delikatesy Centrum, ile jest sklepów tej marki i czy jest możliwe otwarcie nowego lokalu w formule franczyzowej.

Kto jest właścicielem Delikatesów Centrum?

Pierwszy sklep Delikatesów Centrum w Polsce powstał w 1999 roku w Krośnie. Za otwarcie sieci odpowiadała miejscowa hurtownia – Firma Handlowa Carment. Już w pierwszych czterech latach funkcjonowania marka zbliżyła się do liczby ok. 150 lokali w miejscowościach powyżej 2 tysięcy mieszkańców. Ideą rozwoju sieci było to, aby jej sklepy stały się najważniejszymi placówkami handlowymi w okolicach, gdzie były otwierane. Z tego powodu szybko stała się to atrakcyjna franczyza w małym mieście.

Obecnie franczyza Delikatesy Centrum jest częścią grupy Eurocash. Jest to spółka akcyjna działająca na polskiej giełdzie. Prezesem spółki jest Paweł Surówka, natomiast przewodniczącym rady nadzorczej i największym udziałowcem, Portugalczyk Luis Amaral. Oprócz tego Eurocash S.A. to także właściciel takich sieci, jak abc, Duży Ben, czy Lewiatan.

Czy Delikatesy Centrum to polski sklep?

W 2006 roku sieć dołączyła do grupy Eurocash, co zrodziło m.in. pytania – Delikatesy Centrum – czy to polski sklep. Rzeczywiście jest to część międzynarodowej spółki, w której większość kapitału nie pochodzi z naszego kraju. Nie oznacza to jednak, że nie można uznać Delikatesów Centrum za polską firmę. Placówki tej marki funkcjonują wyłącznie w Polsce. Sieć w swojej komunikacji marketingowej często podkreśla też polskie korzenie i wartości, pokazując dumę z tego, że rozwinęła się do obecnego poziomu, startując jako niewielkie, lokalne przedsiębiorstwo, którego oferta skierowana była głównie do mieszkańców niewielkich polskich miasteczek. Jest to jeden z istotnych czynników zwiększających zaufanie i powodujących, że marka jest postrzegana jako rzetelny, sprawdzony biznes.

Czy Delikatesy Centrum to franczyza?

Właściciel Delikatesów Centrum umożliwia dołączenie do systemu w kilku różnych formach współpracy. Jedną z nich jest franczyza, dzięki czemu można otworzyć sklep pod nazwą i marką sieci jako niezależny przedsiębiorca. Do kooperacji biznesowej zachęcane są również np. gminne i miejskie spółdzielnie. Możliwa jest także współpraca agencyjna. Oprócz tego Delikatesy Centrum to również kilkaset placówek własnych marki. Zgodnie z danymi dotyczącymi stanu końcowego za rok 2024 łączna liczba sklepów sieci dochodziła do 1500 lokali. W znacznej mierze przyczyniło się do tego przejmowanie lokalnych, mniejszych sieci, m.in. Mila w 2020 roku.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design