Co to jest web design?

Data dodania: 16 maja 2022

Strona internetowa jest wirtualną wizytówką firmy, podstawą promocji w Internecie i ważnym kanałem sprzedażowym. Aby jednak przynosiła zyski, powinna być prawidłowo zaprojektowana. Bardzo ważny jest tutaj przede wszystkim jej atrakcyjny wygląd, który wpłynie na pozytywne doświadczenia internautów i przyciągnie klientów. Projekt strony WWW musi być więc dobrze przemyślany. Sprawdź, co to jest web design. Dowiedz się, jakie elementy i cechy powinna mieć skuteczna strona internetowa.

Co jest niezbędne do istnienia strony WWW?

Strona internetowa może istnieć i prawidłowo funkcjonować dzięki trzem podstawowym elementom. Są nimi:

• domena, czyli unikalny adres strony internetowej,
• hosting, czyli usługa, polegająca na udostępnieniu miejsca na serwerze, na którym przechowywane są wszystkie elementy i pliki, z których składa się strona,
• projekt graficzny strony.

W tym artykule skupimy się na ostatnim elemencie, czyli projekcie graficznym. Warto mieć na uwadze, że to wygląd strony decyduje o pierwszym wrażeniu internauty. Użytkownik po wejściu na stronę w ciągu kilku sekund wyrabia sobie zdanie na jej temat i decyduje, czy pozostanie na niej dłużej, czy jednak ją opuści. To właśnie dlatego estetyczny i nowoczesny wygląd strony jest tak ważny.
Oprawa graficzna witryny powinna być dopasowana do konkretnej branży oraz danej grupy docelowej. Istotna jest odpowiednia kolorystyka, która powinna być spójna z oferowanymi produktami lub usługami. Chcesz, aby Twoja strona była atrakcyjna wizualnie i podobała się odwiedzającym ją potencjalnym klientom? Zleć jej projekt doświadczonym specjalistom.

Czym jest web design?

Web design to nic innego jak właśnie projektowanie i tworzenie wyglądu strony internetowej. Mówiąc ogólnie, proces ten polega na rozplanowaniu poszczególnych elementów na stronie oraz zaprojektowaniu i uruchomieniu witryny. Osoba odpowiedzialna za design strony planuje przede wszystkim:

• layout strony,
• kolorystykę i szatę graficzną,
• rodzaj czcionki na stronie,
• elementy wplecione w treść, takie jak np. obrazy, filmy, elementy audio itd.,
• projekt strony głównej oraz poszczególnych podstron.

Skuteczna strona powinna być zgodna z panującymi obecnie trendami na rynku. Podczas projektowania witryny należy brać pod uwagę estetyczny wygląd, ale też jej funkcjonalność i potrzeby użytkownika. Wszystkie elementy na stronie mają być prawidłowo rozmieszczone, zgodnie z zasadami User Experience. Chodzi o to, aby strona wzbudzała wśród użytkowników pozytywne doświadczenia. Powinna być wygodna i przyjemna w przeglądaniu, intuicyjna, funkcjonalna i użyteczna. Web designing nie jest więc wcale taki prosty. Wymaga posiadania zmysłu estetycznego, kreatywności oraz wiedzy i umiejętności technicznych.

Jak powinna wyglądać dobra strona WWW?

Strona internetowa to wirtualna wizytówka firmy i miejsce do prezentowania oferty. Powinna więc wywoływać pozytywne wrażenia oraz zachęcać odbiorców do zapoznania się z przedstawianymi produktami czy usługami. Aby tak było, strona powinna zawierać kilka ważnych elementów.

Atrakcyjny i nowoczesny wygląd strony

Jak już wspomnieliśmy, internauta zaraz po wejściu na stronę WWW najpierw ocenia jej design. Estetyczny wygląd witryny to więc podstawa. Najlepiej postawić na indywidualny projekt, a nie gotowy, powtarzalny szablon. Chodzi o to, by wyróżnić się na tle konkurencji.
Ważne są tutaj profesjonalne, atrakcyjne, wysokiej jakości zdjęcia i jednolity styl wszystkich grafik na stronie. Pamiętaj też, że grafiki na Twojej stronie powinny mieć odpowiednią wielkość, aby witryna działała szybko i sprawnie.

Ponadto kluczową rolę odgrywa kolorystyka, która jest spójna z daną branżą. Kolory wywołują u internauty odpowiednie skojarzenia i emocje. Trzeba więc wybrać jeden najlepszy kolor przewodni i pasujące do niego barwy uzupełniające. Nie należy stosować krzykliwych kolorów i zbyt szerokiej palety barw, aby nie rozpraszać uwagi internautów.

Zastanawiasz się, jakich kolorów najlepiej używać? Wszystko zależy od tego, jaką branżę reprezentujesz i do kogo chcesz dotrzeć. Przykładowo, kolor niebieski wzbudza zaufanie i jest często wykorzystywany przez firmy związane z technologią, innowacyjnością, finansami czy zdrowiem. Kolor zielony kojarzy się zaś z naturą, spokojem, bezpieczeństwem i relaksem. Będzie więc dobrym wyborem, jeśli oferujesz np. produkty pochodzenia naturalnego.

Kolor czarny świetnie pasuje do produktów premium. Jest symbolem luksusu, wysokiego standardu i elegancji. Biel natomiast wygląda elegancko i przy tym kojarzy się z dobrze rozumianym minimalizmem. Barwy takie jak żółty, pomarańczowy i czerwony są angażujące i pobudzają do działania – można je więc z powodzeniem stosować na przyciskach CTA (call to action).

Intuicyjna nawigacja

Dobra strona powinna mieć intuicyjną nawigację, dzięki której internauta będzie łatwo poruszać się po witrynie i szybko znajdować interesujące go informacje. Ważna jest więc tutaj nieskomplikowana i logiczna budowa strony. Postaraj się, aby Twoja strona zawierała m.in.:

• czytelne i przejrzyste menu z najważniejszymi zakładkami,
• pole wyszukiwania umieszczone na górze strony,
• ścieżkę breadcrumbs, czyli nawigację okruszkową, dzięki której można szybko wrócić do poprzednich podstron,
• wyróżniające się przyciski CTA (wzywające do działania) oraz krótkie, jasne i zrozumiałe komunikaty, np. ,,Sprawdź naszą ofertę’’,
• czytelnie przedstawioną ofertę,
• zakładkę FAQ (frequently asked questions) z najczęściej zadawanymi pytaniami,
• formularz kontaktowy, okienko czatu lub inne formy komunikacji.

Przejrzysty układ strony

Przejrzystość to kolejna cecha, na którą trzeba zwracać uwagę podczas projektowania witryny. Wszystkie elementy na stronie powinny znajdować się w dobrze widocznych miejscach. Sprawi to, że będzie ona użyteczna i funkcjonalna. Układ graficzny strony ma być prosty, spójny i ujednolicony.

Ważne jest też przejrzyste przedstawienie oferty. Teksty na stronie powinny być czytelne i podzielone na logiczne akapity. Bardziej obszerne fragmenty powinny zawierać pogrubienia, wypunktowania i śródtytuły. Jeśli chodzi o czcionkę, to najlepiej, jeśli będzie ona prosta, ujednolicona i wyraźna. Należy też pamiętać o wyróżnieniu najważniejszych elementów, takich jak wspomniane już przyciski CTA.
Witryna nie może być przeładowana zbyt dużą ilością tekstu czy grafik. Unikaj też krzykliwych banerów, wyskakujących pop-upów i nachalnych reklam, które utrudniają nawigację, zasłaniają treści i irytują użytkowników. W efekcie strona jest chaotyczna i nieatrakcyjna. Jeśli chcesz przyciągać klientów, nie możesz do tego dopuścić.

RWD, czyli responsywny design

Coraz więcej osób przegląda Internet, wyszukuje informacji i robi zakupy na urządzeniach mobilnych. Według zeszłorocznego raportu ,,E-commerce w Polsce’’ aż 76% internautów kupuje online za pomocą swojego smartfona. To dlatego responsywność jest dziś tak bardzo istotna. Strona responsywna jest dostosowana do każdego urządzenia i wyświetla się dobrze na każdym ekranie, niezależnie od jego wielkości. Dzięki temu internauci mogą przeglądać ją nie tylko na komputerach, lecz także na smartfonach czy tabletach.

Technologia Responsive Web Desing sprawia, że strona internetowa jest funkcjonalna i wygodna w obsłudze. Znacząco ułatwia użytkownikowi poruszanie się po witrynie. Responsywność to ważna cecha także z punktu widzenia SEO. Roboty Google umieszczają bowiem strony responsywne na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Kto projektuje strony internetowe?

Chcesz mieć profesjonalną i nowoczesną stronę internetową, która przyciągnie klientów i przyniesie zyski? Nie masz umiejętności technicznych i szukasz kogoś, kto zaprojektuje Ci witrynę? Nawiąż współpracę z agencją marketingową WeNet. Specjaliści zaprojektują i zbudują Twoją stronę, a dodatkowo zapewnią też jej bieżącą obsługę. Strona WWW będzie dopasowana do Twojej branży oraz potrzeb i oczekiwań Twoich klientów.

Skorzystaj z oferty agencji, a dostaniesz własną firmową stronę, która jest:

• atrakcyjna wizualnie,
• intuicyjna i przejrzysta,
• wygodna w obsłudze, funkcjonalna,
• nowoczesna i responsywna.

Ponadto otrzymasz:

• indywidualny projekt strony, który spełni Twoje wymagania,
• domenę i hosting w pakiecie,
• certyfikat SSL i gwarancję bezpieczeństwa,
• gwarancję stabilności i szybkości działania witryny,
• wsparcie techniczne dedykowanego opiekuna, który pomoże Ci w prowadzeniu strony, zajmie się wprowadzaniem zmian i będzie rozwiązywał ewentualne problemy.

Pamiętaj, że dobra strona internetowa to ważny kanał sprzedażowy. Aby przynosiła satysfakcjonujące zyski, powinna być jednak prawidłowo zaprojektowana. Wejdź na WeNet.pl i dowiedz się więcej o ofercie. Powierz projekt i budowę strony w ręce profesjonalistów i zadbaj o sukces własnego biznesu.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram