Carrefour planuje sprzedaż aktywów w Polsce

Data dodania: 19 września 2025
Kategoria:

W czwartek francuski „La Lettre” przekazał zaskakującą informację o planach Carrefoura dotyczących sprzedaży swoich aktywów w Polsce. Według doniesień, Grupa Carrefour, za pośrednictwem banku JP Morgan, otworzyła tzw. „data room”, co oznacza rozpoczęcie procesu sprzedaży 800 sklepów oraz 40 centrów handlowych w naszym kraju.

Otwarcie „pokoju danych” to pierwszy krok w procesie due diligence, czyli szczegółowej analizy finansowej, prawnej oraz operacyjnej, mającej na celu ocenę kondycji sprzedawanego przedsiębiorstwa. Działanie to wyraźnie sugeruje, że Carrefour może być na etapie podejmowania decyzji o dalszej obecności na polskim rynku.

Oświadczenie Carrefoura w tej sprawie jest dość lakoniczne i nie rozwiewa wątpliwości. Firma stwierdziła:

„Na półmetku realizacji swojego planu strategicznego Carrefour 2026 oraz w odpowiedzi na zmieniające się warunki rynkowe, Grupa Carrefour rozpoczęła analizę swojego portfela biznesowego, obejmującą wszystkie obszary jej działalności i modele organizacyjne. W związku z trwającym procesem, nie komentujemy plotek rynkowych na ten temat.”

Warto przypomnieć, że spekulacje na temat wycofania się Carrefoura z Polski powracają od czasu do czasu. Choć dotąd nie doszło do żadnej finalnej transakcji, to rozmowy dotyczące sprzedaży aktywów były już prowadzone.

Na chwilę obecną nie wiadomo, kto mógłby być zainteresowany przejęciem aktywów Carrefoura w Polsce. W sierpniu tego roku Biedronka sygnalizowała możliwość przejęcia części sklepów francuskiej sieci. Ana Luisa Virginia, dyrektor finansowa Jeronimo Martins, stwierdziła, że przejęcie sklepów Carrefoura mogłoby być korzystnym rozwiązaniem, zaznaczając jednocześnie, że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prawdopodobnie nie zgodziłby się na akwizycję całej sieci. Dodała także, że właściciel Biedronki „monitoruje sytuację”, w przypadku gdyby Carrefour zdecydował się na wycofanie ze swojego polskiego biznesu.

Na koniec czerwca Carrefour posiadał w Polsce 768 sklepów, w tym 95 hipermarketów, 148 supermarketów, 7 dyskontów Supeco oraz 518 sklepów convenience, głównie Carrefour Express. Dla porównania, kilka lat temu sieć liczyła około 950 punktów w kraju.

Sprawdź ofertę w katalogu

Finanse

  • Minimalna kwota: (inwestycja uzależniona od lokalizacji)
  • Opłata wstępna: brak
  • Opłata bieżąca: opłata uzależniona od obrotu sklepu
  • Opłata marketingowa: brak

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design