Węgrzy kupili polski Metrohouse

Data dodania: 12 maja 2016
Kategoria:
Foto: Guy Dymschiz i Mariusz Kania podczas podpisania umowy sprzedaży.

Popularna w Polsce sieć agencji nieruchomości rozwijająca się poprzez franczyzę została zakupiona przez największą węgierską sieć biur nieruchomości Duna House. 

Transakcja zakłada m.in. nabycie 100% akcji spółki Metrohouse Franchise oraz dokapitalizowanie spółki kwotą 3,7 mln zł. Właściciele Metrohouse w rozliczeniu otrzymali także akcje Duna House Holding Nyrt. Mariusz Kania, dotychczasowy prezes i współzałożyciel Metrohouse zostanie powołany do zarządu węgierskiego holdingu. Nadal także będzie zasiadał w zarządzie spółki Metrohouse Franchise.

Jak twierdzi Guy Dymschiz, współwłaściciel i współzałożyciel Duna House zakup Metrohouse jest kolejnym etapem ekspansji spółki na rynkach europejskich.

Bardzo cieszymy się z wejścia na polski rynek. Zarówno w marce Metrohouse, kadrze zarządzającej, jak i partnerach franczyzowych upatrujemy ogromny potencjał  do rozwoju. Zależy nam na jeszcze lepszym wykorzystaniu marki, która według naszych analiz jest dominująca na polskim rynku nieruchomości. Stawiamy sobie trzy podstawowe cele: intensywny rozwój sieci franczyzowej, zwiększanie przychodów placówek oraz rozbudowa struktur doradców kredytowych działających pod marką Metrofinance. Na Węgrzech, które są prawie cztery razy mniejszym rynkiem, w zarządzanych przez nas dwóch sieciach pośredników działa prawie 150 biur. Jednocześnie średnia rentowność oddziału jest 2,5 razy wyższa niż w Metrohouse. Mamy więc szerokie pole do działania. W najbliższym czasie planujemy wdrożenie sprawdzonych elementów naszego know-how, aby polepszyć wyniki finansowe i zapewnić jeszcze lepszy poziom obsługi dla klientów – powiedział Guy Dymschiz.

Duna House jest liderem rynku pośrednictwa w obrocie nieruchomościami na Węgrzech, gdzie działa od 1998 roku. Holding zarządza dwoma markami agencji nieruchomości (Duna House i SMART Real Estate). Obecnie posiada łącznie 149 oddziałów na terenie Węgier, z siecią współpracuje 84 parterów franczyzowych oraz 1400 agentów nieruchomości. Oprócz usług pośrednictwa spółka oferuje także pośrednictwo kredytowe, produkty inwestycyjne oraz usługi takie jak wyceny nieruchomości, czy certyfikaty energetyczne.

W ostatnim roku agenci Duna House wzięli udział w sprzedaży 11 tys. nieruchomości. Od 2010 roku spółka działa też w Czechach. W 2015 roku grupa Duna House osiągnęła zysk netto w wysokości 13,55 mln zł, przy skonsolidowanych przychodach wielkości 43 mln zł zwiększając w ciągu czterech ostatnich lat średnioroczne zyski o 39%.

Metrohouse z kolei ma 80 oddziałów na terenie całej Polski, a sieć skupia 65 partnerów franczyzowych. Z siecią współpracuje ponad 600 agentów nieruchomości. Co roku spółka obsługuje transakcje kilkunastu tysięcy klientów. Istotną częścią działalności Metrohouse jest pośrednictwo kredytowe realizowane przez doradców działających pod marką Metrofinance. W tym roku mija 10 lat działalności firmy.

Szczegóły na temat współpracy partnerskiej z Metrohouse znajdują się w naszej bazie systemów franczyzowych.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design