Prowadzenie własnej sieci pod znaną marką wymaga - szczególnie na początku - wiary w ten pomysł oraz dużej siły charakteru. Początek, tak jak w każdym biznesie, jest bardzo ciężki i praktycznie nieprzewidywalny dla nowego franczyzobiorcy. Po otwarciu trzeciej restauracji jest już dużo łatwiej, dlatego najlepiej zacząć ten biznes od razu z planem posiadania kilku lokali – radzi Piotr Bruździak, multifranczyzobiorca sieci Subway.
Jak zaznacza, wsparcie ze strony sieci i gotowy koncept bardzo pomagają przedsiębiorcy, znacząco ograniczając ryzyko biznesowe, które spoczywa tylko i wyłącznie na franczyzobiorcy.
– Od początku działania i otwarcia swojej pierwszej restauracji Subway miałem zamiar posiadać kilka placówek tej sieci. Najchętniej od 5 do 7 lokali. Jest to ilość możliwa do zarządzania przez firmę średniej wielkości przy maksymalnym wykorzystaniu potencjału zarówno managerów, jak i ludzi pracujących w biurze, wspomagających i kontrolujących cały biznes – opowiada Piotr Bruździak.
Podkreśla, że od samego początku przystąpienia do sieci franczyzowej był nastawiony na rozwój firmy do kilku restauracji. Osiągnięcie ekonomicznych korzyści skali, czyli zoptymalizowanie działalności, wymaga w tym biznesie posiadania co najmniej kilku lokali.
– Inaczej franczyzobiorca, posiadający do trzech restauracji, zmuszony jest do działalności czysto operacyjnej, w której najlepiej sprawdzają się młodzi ludzie. Najciekawsza w tym biznesie jest odwrotna zależność ilości restauracji do ilości pracy, stąd tak wielki sukces sieci Subway w skali międzynarodowej. I oczywiście nie tylko tej sieci – dodaje Piotr Bruździak.
Sieć restauracji Subway jest jedną z najszybciej rozwijających się sieci franczyzowych na świecie z restauracjami szybkiej obsługi. Pierwszy lokal został założony przez Freda DeLuca i Dr. Petera Buck w USA w 1965 r. W chwili obecnej sieć liczy ponad 42 tys. restauracji w 107 krajach świata. W Polsce pierwsza restauracja Subway powstała w 2000 r. w Warszawie. Obecnie sieć liczy 86 lokali w całym kraju.
Zainteresowanych nawiązaniem współpracy biznesowej z siecią Subway zapraszamy do naszej bazy systemów franczyzowych.
INK
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji