Terminal płatniczy to dziś postawa - Polacy rezygnują z płacenia gotówką

Data dodania: 28 czerwca 2019
Foto: Terminal płatniczy to dziś postawa

Wciąż prawie 60 procent płatności w punktach usługowo-handlowych realizowanych jest gotówką, jednak coraz więcej Polaków przyznaje, że karty płatnicze to wygodna forma dokonywania płatności. Można więc przypuszczać, że w najbliższych latach wraz ze zmianami demograficznymi społeczeństwo stanie się jeszcze bardziej świadome cyfrowo; ludzie chętniej będą korzystać z nowych technologii, w tym z usług finansowych. W takiej sytuacji terminal płatniczy to już dziś podstawa. Czy wiesz na rzecz jakich rozwiązań Polacy rezygnują z płacenia gotówką?

Według badań Fundacji Polska Bezgotówkowa ponad 63 procent osób w wieku od 18 do 73 lat korzysta w Polsce z kart płatniczych. Powyższe wyniki stały się asumptem do dyskusji na temat możliwości korzystania z terminali płatniczych w wielu miejscach związanych z handlem, w sektorze usług oraz transportu. Jak się okazuje, na tym polu wciąż istnieje wiele ograniczeń. Polacy rezygnują z płacenia gotówką, należy więc stworzyć im odpowiednie warunki do szybkich i nowoczesnych płatności. Jeszcze raz należy podkreślić, że terminal płatniczy to dziś podstawa. Muszą zrozumieć to przedsiębiorcy.

Jak wybrać terminal płatniczy?

Zarówno banki, jak i firmy zapewniające technologię, oprogramowanie oraz urządzenia do obsługi płatności bezgotówkowych zdają się rozumieć potrzeby współczesnych klientów. Gama terminali, które można wykorzystywać w różnego rodzaju biznesie, jest szeroka. Wystarczy zajrzeć na stronę operatora (np. pep.pl), by sprawdzić ofertę terminali POS. Następny ruch należy do przedsiębiorców, którzy powinni przekonać się do nowoczesnych rozwiązań w zakresie płatności. Zwłaszcza że obecnie prowizja od każdej transakcji kartą, czyli tak zwana interchange kształtuje się na poziomie 0,2 procent wartości sprzedaży. Warto wspomnieć, że jeszcze kilka lat wcześniej opłata interchange sięgała nawet 1,5 procent. Obniżenie stawki prowizji od transakcji powinno zachęcić właścicieli firm do korzystania z terminali płatniczych w swoich biznesach. Jaki więc terminal wybrać?

Rodzaje terminali płatniczych

Dzisiaj charakter prowadzonego biznesu nie stoi na przeszkodzie, by zapewnić klientom obsługę wygodnych płatności bezgotówkowych. Brzmi to paradoksalnie, ponieważ rodzaj prowadzonej działalności jest ważniejszy od metody, której klienci używać będą podczas dokonywania transakcji. Wydawać by się mogło, że płatność bezgotówkowa to tylko dodatkowa usługa. Jednak w wielu branżach przedsiębiorca może nawet stracić klientów i zaobserwować ich odpływ właśnie z powodu braku możliwości obsługi płatności, do których są przyzwyczajeni. Obecnie jednak przedsiębiorca ma wybór pomiędzy wieloma rodzajami nowoczesnych terminali płatniczych, takich jak:

- terminale POS
- terminale samoobsługowe
- mobilne terminale płatnicze
- kasoterminale

Przed decyzją o zakupie terminalu, przedsiębiorca często zastanawia się - Jaki powinien być nowoczesny terminal płatniczy? Przede wszystkim musi spełniać warunki narzucone przez charakter prowadzonej działalności. Jeśli ktoś prowadzi biznes oparty o maszyny vendingowe, nieodzowny będzie więc terminal samoobsługowy. Oprócz spraw technicznych, warto zwrócić również uwagę na firmę procesującą płatności bezgotówkowe oraz koszt usług oraz np. dzierżawy terminali.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design