Mrówka w wersji mini

Data dodania: 31 maja 2010
Kategoria:
psb_foto1

Tylko w ciągu ostatnich trzech miesięcy sieć PSB Mrówka powiększyła się o dziesięć placówek. Niedawno powstała także pierwsza Mini-Mrówka. Polskie Składy Budowlane zamierzają rozwijać ten koncept w miejscowościach gminnych.

Pierwsza Mini-Mrówka została otwarta 23 kwietnia w Koninie przez firmę Franspol na  zasadzie franczyzy. W przypadku Mini-Mrówki nie ma konieczności, tak jak w przypadku standardowej placówki, wykupowania przez jej właściciela udziałów w firmie PSB. Obowiązuje za to wstępna opłata franczyzowa w wysokości 10 tysięcy złotych.

Konińska Mini-Mrówka ma 530 mkw. powierzchni i w dniu otwarcia dokonano w niej 120 trasakcji na kwotę ok. 6,5 tys. zł. Właściciele standardowych Mrówek mogą liczyć na znacznie wyższą sprzedaż np. otwarta dzień później, 24 kwietnia Mrówka we Włocławku o powierzchni 2080 mkw. obsłużyła tego dnia 580 transakcji na kwotę 50 tys. zł. Natomiast otwarta parę dni wcześniej placówka w Darłowie licząca 1250 mkw. zanotowała pierwszego dnia obrót rzędu 68 tys. zł.

Obecnie w calej Polsce funkcjonują 44 sklepy pod logo Mrówka oraz jeden pod logo Mini-Mrówka. Najnowsza placówka standardowej wielkości została uruchomiona w drugiej połowie maja w Siedlcach przez firmę Cemhurt. Zatrudnienie w sklepie znalazło 28 osób.

Sklepy PSB Mrówka mogą uruchamiać tylko akcjonariusze Polskich Składów Budowlanych. Nowe osoby, które chca przystąpić do sieci, muszą więc wykupić akcje - 50 sztuk, których wartość przed rokiem była szacowana na ok. 150 tys. zł. Sklepy Mrówka powinny mieć od 1000 do 4000 mkw. i być zlokalizowane w miastach od 15 do 100 tys. mieszkańców. W ofercie sklepów znajduje się ponad 10 tysięcy artykułów z branży budowlanej, wykończeniowej, elektronarzędzi, farb, instalacji, oświetlenia oraz artykułów do kuchni, łazienki i ogrodu.

Koncept Mini-Mrówka będzie natomiast rozwijany głównie w miejscowościach gminnych na powierzchniach od 300 do 800 mkw. Środki potrzebne na przystosowanie lokalu do odpowiednich standardów szacowane są na od kilkudziesięciu do 200 tys. zł. Wartość zatowarowania to ok. 800 zł na mkw. Franczyzobiorca może jednak liczyć na kredyt kupiecki na towar.

Uruchamianie placówek o mniejszych formatach jest ostatnio nowym trendem wśród sieci sklepów z artykułami urządzania wnętrz. Jest to ich sposób na stworzenie opłacalnego konceptu dla mniejszych miejscowości. Przypomnijmy, że niedawno z konceptem zwanym roboczo DDD mini wystartowała sieć Dobre Dla Domu DDD. Od jakiegoś czasu mniejszy format, pod marką Majster, rozwijają Składy Budowalne VOX, właściciel sieci Drzwi i Podłogi Vox, która z kolei dedykowana jest dużym firmom i dużym miastom.

Joanna Cabaj - Bonicka

Nie wiesz która franczyza będzie dla Ciebie najlepsza? Zobacz nasz katalog franczyz i wybór stanie się prosty.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design