LPP z mocnym otwarciem roku - wyraźny wzrost zysków

Data dodania: 18 czerwca 2025
Kategoria:
LPP - Sinsay

Pierwszy kwartał roku obrotowego 2025 przyniósł LPP dynamiczne, dwucyfrowe wzrosty przychodów, zarówno w segmencie sprzedaży stacjonarnej, jak i internetowej.

Początek roku upłynął w gdańskiej spółce pod znakiem realizacji założeń ogłoszonej w kwietniu strategii długofalowego rozwoju. Już w minionym roku rozpoczęto intensywną rozbudowę sieci fizycznych salonów, przy równoczesnym wzmacnianiu obecności w e-commerce. Efekty tych działań widoczne są w wynikach za okres luty–kwiecień: przychody ze sprzedaży tradycyjnej wzrosły o 19,9% rok do roku, natomiast kanał online odnotował wzrost o 25,1%.

Łączne przychody osiągnęły poziom 5 miliardów złotych, co przekłada się na wzrost o 24% w ujęciu stałych kursów walut. Dla spółki kluczowe pozostaje utrzymanie rentowności – przy jednoczesnym rozwoju skali działalności, LPP konsekwentnie buduje pozycję stabilnej spółki dywidendowej.

Wypracowany w pierwszym kwartale wynik EBITDA sięgnął blisko 1 miliarda złotych (+18% r/r), a zysk operacyjny wyniósł 464 mln złotych, co oznacza 13-procentowy wzrost w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku.

– Za nami intensywny, ale i udany pod względem sprzedaży początek roku. Cieszy nas dobry odbiór naszych kolekcji wiosennych, szczególnie że w skali całego rynku nastroje konsumenckie są stonowane. Tymczasem wypracowane w LPP, zarówno w kanale tradycyjnym, jak i online, dwucyfrowe wzrosty przychodów potwierdzają, że nie tylko doskonale wyczuwamy oczekiwania klientów, ale elastycznie reagujemy na zmieniające się warunki rynkowe. Priorytetem pozostaje dla nas przede wszystkim szersze spojrzenie na rynek oraz intensywny, a jednocześnie stabilny i bezpieczny rozwój Grupy w kolejnych latach – komentuje Marcin Bójko, wiceprezes LPP ds. finansowych.

Spółka nie zmienia obranych kierunków – do 2027 roku planuje podwoić przychody w modelu omnichannel, zwiększając przy tym zasięg sieci stacjonarnej, przy zachowaniu oczekiwanej rentowności.

W okresie trzech pierwszych miesięcy roku LPP uruchomiła 136 nowych sklepów, z czego aż 112 pod szyldem Sinsay. Łączna liczba lokalizacji stacjonarnych przekroczyła tym samym 3 tysiące, a powierzchnia sprzedażowa wzrosła rok do roku o 22%, osiągając ponad 2,5 mln m².

Znaczący wkład we wzrost przychodów miała również sprzedaż internetowa – jej udział w strukturze obrotów Grupy sięgnął niemal 30%. Przychody z kanału e-commerce, liczone w stałych walutach, wzrosły o 27%, zbliżając się do poziomu 1,5 mld złotych. Spółka notuje również intensywny rozwój aplikacji mobilnych, które generują już 80% sprzedaży Sinsay i 60% obrotów Reserved.

LPP rozwija także swoją obecność zagraniczną. Po otwarciach w Albanii i Kosowie, spółka planuje kolejne 20 salonów Sinsay w tych krajach. W kolejnych miesiącach ekspansja obejmie również Azję Centralną – jeszcze w tym roku w Kazachstanie ma ruszyć 60 nowych sklepów Sinsay. Marka pojawi się również w Uzbekistanie, Azerbejdżanie i Gruzji, a w pierwszym kwartale 2026 zadebiutuje w Mołdawii.

– Pierwszy kwartał tego roku zamykamy z przekonaniem, że przyjęta strategia rozwoju w oparciu o unikalny i skalowalny koncept Sinsay w perspektywie długoterminowej pozostaje bez zmian. Kluczową kwestią w wykonaniu naszych celów nie jest jednak liczba otwieranych sklepów w kolejnych kwartałach, a to, co w ostatnich latach było naszą przewagą, czyli elastyczne dostosowanie założeń do realiów, z jakimi spotykamy się na każdym etapie realizacji planów biznesowych. Działając w tym duchu dziś już wiemy, że nadrzędnym naszym celem będzie utrzymanie niepogorszonej rentowności i eliminowanie czynników, które mogłyby ją rozwodnić. Stąd celem jest dziś optymalizacja miksu ofertowego w wybranych salonach o najmniejszym rozmiarze oraz koncentracja na formatach i lokalizacjach najbardziej jakościowych w długiej perspektywie – wyjaśnia Marcin Bójko.

W realizacji strategicznych celów firmę wspierają nowoczesne technologie. Własne rozwiązania LPP oparte na sztucznej inteligencji umożliwiają ocenę potencjału lokalizacji na podstawie danych historycznych, ograniczając ryzyko błędnych decyzji inwestycyjnych. AI wspiera również zarządzanie towarem, uwzględniając różnice regionalne między sklepami, co przekłada się na lepszą efektywność i optymalizację kosztów.

Logistyka to kolejny obszar, gdzie spółka wprowadza zmiany – automatyzacja i robotyzacja procesów magazynowych są kontynuowane. W pierwszym kwartale trwały prace nad doposażeniem centrum pod Bydgoszczą w autonomiczne roboty oraz dalszy rozwój hubu logistycznego w Brześciu Kujawskim.

W całym 2025 roku LPP planuje rekordowe inwestycje – ponad 3 miliardy złotych zostaną przeznaczone na rozwój logistyki, sieci sklepów oraz nowoczesnych technologii.

– Zrealizowane przez nas w pierwszym kwartale otwarcia to dopiero początek przyjętego na ten rok planu. Kolejny etap to uruchomienie w samym tylko drugim kwartale około 300 nowych sklepów wszystkich marek. Kumulację w zakresie zwiększenia zasięgu sieci stacjonarnej przyniesie natomiast drugie półrocze br. Konsekwentnie podążamy obraną ścieżką i realizujemy nasz plan skalowania biznesu, a wyniki 1Q25 bardzo dobrze oddają naszą szerszą perspektywę strategiczną, tj. ścieżkę rentownego wzrostu, przy bezpiecznym podejściu do fundamentów finansowych i dzieleniu się zyskami z akcjonariuszami – wyjaśnia wiceprezes zarządu LPP.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design