Kto zarobi na Mundialu?

Data dodania: 14 czerwca 2018
Kategoria:
Foto: FIFA2018

Mistrzostwa Świata FIFA są nieoficjalnie największym wydarzeniem sportowym na świecie. Jak się okazuje, to także jedna z najlepszych możliwości zarobienia dużych pieniędzy dla wszystkich, którzy są zaangażowani w tę imprezę. Ile i kto zarobi na tegorocznym święcie piłki nożnej?

Mundial to nie tylko piłkarska fiesta dla kibiców, która w tym roku trwać będzie ponad miesiąc, tj. od 14.06.–15.07.2018, ale również globalne wydarzenie, na którym można zainkasować fortunę. W tej edycji udział wezmą 32 reprezentacje narodowych drużyn piłkarskich, co pozwoli przyciągnąć uwagę i pieniądze ponad miliarda ludzi zarówno w trakcie trwania imprezy, ale także przed oraz jeszcze długo po jej zamknięciu. Kto i ile zainkasuje na tej piłkarskiej imprezie? Nano Interactive zebrało i opracowało najciekawsze fakty dotyczące kwestii finansowych związanych z mistrzostwami świata, o których prawdopodobnie nie wiedzieliście:

1. FIFA zarobiła na ostatnim turnieju w Brazylii 2,6 mld dolarów, odnotowując przychód na poziomie 4,8 mld dolarów, gdzie koszty stanowiły 2,2 mld dolarów. Eksperci szacują, że tegoroczne profity FIFA będą na podobnym poziomie co w trakcie ostatniej imprezy.

2. Rosja po raz pierwszy w historii zorganizuje mistrzostwa świata w piłce nożnej. Koszty organizacji imprezy zamkną się w rekordowej kwocie 19,2 mld dolarów.

3. Dzięki piłkarskiemu turniejowi w Rosji, globalne wydatki na reklamę zwiększą się w tym roku o 7,4 proc. do poziomu 628 mld dolarów – wynika z prognoz eMarketer-a. W Polsce rynek reklamowy może urosnąć, dzięki piłkarskiemu świętu, o ok. 5 proc. – estymują eksperci Nano Interactive. Obok bardzo dobrej koniunktury rynkowej, która nakręca wzrost wydatków na reklamę w naszym kraju, to właśnie mundial będzie główną przyczyną wzrostu całego rynku.

4. Pula nagród dla uczestniczących zespołów przyznawanych przez FIFA w tegorocznym turnieju wyniesie rekordowe 400 mln dolarów vs 358 mln w 2014 roku.

5. Samo uczestnictwo w imprezie jest opłacalne z finansowego punkty widzenia. Każdy z 32. partycypujących zespołów otrzymuje 8 mln dolarów, tj. około 30 mln złotych plus zwrot kosztów na poziomie około 1,5 mln dolarów.

6. Zwycięska drużyna dostanie nagrodę pieniężną w wysokości 38 mln dolarów. Zespół, który zajmie drugie miejsce zainkasuje 28 mln dolarów, a trzeci 24 mln dolarów.

Pozycja                Nagroda dla zespołu    Łączna pula nagród
Rozgrywki grupowe      8 mln $                      128 mln $
Najlepsza szesnastka     12 mln $                     96 mln $
Ćwierćfinały                  16 mln $                      64 mln $
Czwarte miejsce            22 mln $                      22 mln $
Trzecie miejsce              24 mln $                      24 mln $
Drugie miejsce              28 mln $                      28 mln $
Pierwsze miejsce          38 mln $                      38 mln $
Łącznie    -    400 mln $
Nagrody pieniężne dla zespołów uczestniczących w mistrzostwach świata w Rosji 2018 r., źródło: Goal.com

7. Dodatkowo, każda z narodowych federacji przygotowała własną nagrodę pieniężną za zdobycie 1. miejsca, np. Niemcy mają otrzymać 8 mln euro, a Anglicy 5 mln funtów.

8. Polski zespół za zakwalifikowanie się do turnieju w Rosji otrzymał do podziału 10,5 mln zł. Najwięcej przelano na konto Roberta Lewandowskiego oraz Piotra Zielińskiego po 560 tysięcy zł. Na konto trenera Adama Nawałki wpłynęły 4 mln zł.

9. Głównymi sponsorami Mistrzostw Świata FIFA są firmy: Adidas, Coca-Cola, Grupa Wanda, Gazprom, Qatar Airways, Hyundai i Visa. Według ekspertów kwota, którą zapłaciły powyższe firmy za sponsoring jest zbliżona do tej z 2014 w Brazylii, tj. 1,6 miliarda dolarów.

10. Firmy wydadzą globalnie na reklamę związaną w sposób bezpośredni lub pośredni z turniejem piłkarskim kilkadziesiąt miliardów dolarów, z których ponad 43% będą stanowiły wydatki na reklamę internetową – podaje Nano Interactive. Po raz pierwszy na tak dużą skalę będzie wykorzystywana reklama intencyjna, która jest połączeniem danych z wyszukiwarek (search) oraz kampanii display i wideo, dostępna także w Polsce.

11. Fox i Telemundo zakupiło od FIFA prawo do transmisji TV w 2018 i 2022 roku za 1,25 miliarda dolarów.

12. Ponad 15 000 wolontariuszy będzie pomagało organizatorom turnieju w Rosji, co pozwoli zredukować koszty na poziomie około 555 milionów rubli.

Nano Interactive jest jedną z wiodących w Europie firm w zakresie search targetingu oraz reklamy intencyjnej w czasie rzeczywistym. Współpracuje z ponad 500 klientami na całym świecie, w tym m.in. Allianz, AmericanAirlines, Lidl, KFC, GSK, LOT, Lufthansa, Marriott, MediaMarkt, Michelin, T-Mobile czy Volkswagen. Posiada biura w Monachium, Hamburgu, Londynie, Paryżu, Belgradzie i Warszawie. Firma została założona w 2014 roku przez Christiana Geyera i Carla White'a, dwóch byłych dyrektorów firmy ValueClick (obecnie Conversant).

Zobacz nasz katalog sieci franczyzowych i upewnij się która franczyza będzie dla Ciebie najlepsza.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design