Mini Melts, firma oferująca kolorowe lody w postaci kuleczek, wymaga od swoich partnerów jedynie zakupu produktów i zapewnienia atrakcyjnej lokalizacji. Niektórzy partnerzy współpracują z firmą od wielu lat, otwierając sezonowo nawet do 10 punktów sprzedaży.
Mini Melts to unikatowe lody, których charakterystyczny kształt wynika z zastosowania ciekłego azotu, a intensywne barwy są efektem wykorzystania naturalnych barwników. Lody dostępne są w ponad 500 punktach na terenie całej Polski, w tym około 200 działających przez cały rok. Firma skupia się na dywersyfikacji ścieżek dystrybucji, od automatów vendingowych i dedykowanych zamrażarek w sklepach spożywczych, poprzez niezależne stoiska w pobliżu atrakcji turystycznych, aż po sprzedaż internetową.
– Pomimo późniejszego rozpoczęcia sezonu w ubiegłym roku z powodu pandemii, okazał się on sukcesem. Stoiska sezonowe wykazały dobrą wydajność. Natomiast punkty stałe, szczególnie te w miejscach takich jak sale zabaw czy parki trampolin, odnotowały spadek. Z kolei sprzedaż online wzrosła – wyjaśnia Marek Kordaszewski, prezes Mini Melts.
Kordaszewski spodziewa się, że pierwsze półrocze 2021 roku będzie podobne do poprzedniego, ale prognozuje stabilizację i odbudowę sprzedaży w punktach stałych jesienią. Obecnie firma intensywnie przygotowuje się do sezonu letniego, a zainteresowanie współpracą jest wysokie, dzięki elastycznemu podejściu do partnerów.
– Nasze zaangażowanie w sukces naszych partnerów jest duże. Dostarczamy im niezbędne urządzenia bezpłatnie, zarabiając wyłącznie na sprzedaży produktów. Kluczowe dla nas jest ocenianie potencjału każdej lokalizacji – dodaje Kordaszewski.
Na początek współpracy z Mini Melts, partner potrzebuje tylko kilku tysięcy złotych na takie wydatki jak zatowarowanie czy pierwszy czynsz za wynajem lokalizacji.
– Wielu naszych partnerów współpracuje z nami od długiego czasu, rokrocznie otwierając więcej punktów. Niektórzy zarządzają już mini sieciami liczącymi po około 10 lokalizacji – mówi Kordaszewski.
Co roku dołączają nowi partnerzy, widząc w tej współpracy atrakcyjną możliwość prowadzenia biznesu sezonowego. Jak podkreśla prezes, rentowność punktów jest zróżnicowana w zależności od lokalizacji i modelu biznesowego. Punkty, gdzie lody Mini Melts są głównym produktem, generują wyższe zyski niż te, gdzie lody stanowią jedynie uzupełnienie oferty.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji