Własny punkt lodowy bez inwestycji

Data dodania: 30 marca 2021
Kategoria:
Foto: Mini Melts

Foto: Mini Melts

Mini Melts, firma oferująca kolorowe lody w postaci kuleczek, wymaga od swoich partnerów jedynie zakupu produktów i zapewnienia atrakcyjnej lokalizacji. Niektórzy partnerzy współpracują z firmą od wielu lat, otwierając sezonowo nawet do 10 punktów sprzedaży.

Mini Melts to unikatowe lody, których charakterystyczny kształt wynika z zastosowania ciekłego azotu, a intensywne barwy są efektem wykorzystania naturalnych barwników. Lody dostępne są w ponad 500 punktach na terenie całej Polski, w tym około 200 działających przez cały rok. Firma skupia się na dywersyfikacji ścieżek dystrybucji, od automatów vendingowych i dedykowanych zamrażarek w sklepach spożywczych, poprzez niezależne stoiska w pobliżu atrakcji turystycznych, aż po sprzedaż internetową.

– Pomimo późniejszego rozpoczęcia sezonu w ubiegłym roku z powodu pandemii, okazał się on sukcesem. Stoiska sezonowe wykazały dobrą wydajność. Natomiast punkty stałe, szczególnie te w miejscach takich jak sale zabaw czy parki trampolin, odnotowały spadek. Z kolei sprzedaż online wzrosła – wyjaśnia Marek Kordaszewski, prezes Mini Melts.

Kordaszewski spodziewa się, że pierwsze półrocze 2021 roku będzie podobne do poprzedniego, ale prognozuje stabilizację i odbudowę sprzedaży w punktach stałych jesienią. Obecnie firma intensywnie przygotowuje się do sezonu letniego, a zainteresowanie współpracą jest wysokie, dzięki elastycznemu podejściu do partnerów.

– Nasze zaangażowanie w sukces naszych partnerów jest duże. Dostarczamy im niezbędne urządzenia bezpłatnie, zarabiając wyłącznie na sprzedaży produktów. Kluczowe dla nas jest ocenianie potencjału każdej lokalizacji – dodaje Kordaszewski.

Na początek współpracy z Mini Melts, partner potrzebuje tylko kilku tysięcy złotych na takie wydatki jak zatowarowanie czy pierwszy czynsz za wynajem lokalizacji.

– Wielu naszych partnerów współpracuje z nami od długiego czasu, rokrocznie otwierając więcej punktów. Niektórzy zarządzają już mini sieciami liczącymi po około 10 lokalizacji – mówi Kordaszewski.

Co roku dołączają nowi partnerzy, widząc w tej współpracy atrakcyjną możliwość prowadzenia biznesu sezonowego. Jak podkreśla prezes, rentowność punktów jest zróżnicowana w zależności od lokalizacji i modelu biznesowego. Punkty, gdzie lody Mini Melts są głównym produktem, generują wyższe zyski niż te, gdzie lody stanowią jedynie uzupełnienie oferty.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design