SteamArt Mobile: Mobilny biznes z parą

Data dodania: 21 maja 2013
Kategoria:

SteamArt Mobile, operator myjni mobilnych, rozwija system franczyzowy od 2011 roku. Aktualnie firma największy nacisk kładzie na powiększenie sieci w dużych miastach, m.in. w Warszawie, Łodzi, Trójmieście, Szczecinie i w aglomeracji śląskiej. O planach na najbliższy okres oraz relacji między stronami franczyzowymi w sieci rozmawiamy z Panem Jakubem Stańczakiem, specjalistą ds. marketingu w firmie SteamArt.

Ile jednostek franczyzowych posiada obecnie SteamArt?

Od początku naszej działalności jako franczyzodawca tj. od 2011 roku uruchomiliśmy 91 jednostek mobilnych w ramach systemu franczyzowego oraz 167 jednostek działających w systemie partnerskim, „pod własnym logo”.

Jak podsumowują Państwo dotychczasową współpracę z franczyzobiorcami?

Współpraca w naszymi franczyzobiorcami przebiega bardzo dobrze. Z każdym z nich mamy cały czas stały kontakt, na bieżąco reagujemy na ich problemy przekazując im cenne wskazówki. Sami też wiele się od nich uczymy. Oczywiście jak wszędzie zdarzają się przypadki, w których franczyzobiorca nie wywiązywał się z umowy i to utrudnia współpracę z takim partnerem.

W jakich regionach Polski aktualnie poszukują Państwo franczyzobiorców?

Nieustannie szukamy franczyzobiorców na terenie całej Polski, aczkolwiek nie ukrywam, że w dużych miastach możemy zaoferować naszym franczyzobiorcom dostęp do większej ilości klientów. Cały czas brakuje nam wystarczającej ilości jednostek mobilnych, aby zaspokoić popyt w Warszawie, Łodzi, Trójmieście, Szczecinie, czy na Śląsku.

Czy przewidują Państwo rozszerzenie oferty myjni mobilnych?

Tak, pracujemy właśnie nad nowym konceptem. W najbliższych tygodniach podamy do publicznej informacji szczegóły jego dotyczące. Już teraz mogę zdradzić, że jest on bardzo mocno powiązany z naszą obecną działalnością. Do projektu zaprosimy zarówno nowych jak i dotychczasowych franczyzobiorców, aby Ci mogli zdywersyfikować swoje źródła dochodu.

Jakie cechy u potencjalnego franczyzobiorcy są przez SteamArt najlepiej
postrzegane?

Mobilna myjnia parowa, jak każdy inny biznes polega na prowadzeniu własnej działalności gospodarczej. W związku z powyższym nasz franczyzobiorca, a także partner, musi być przede wszystkim przedsiębiorcą. Myjnia parowa to działalność handlowo-usługowa, więc jej właściciel musi posiadać umiejętności handlowe predestynujące go do osiąganiu sukcesów w pozyskiwaniu klientów oraz zdolności manualne przydatne przy wykonywaniu samej usługi.

Czy wiosna to okres wzmożonej pracy czy może sezon trwa kiedy indziej?

Sezonowość w branży mobilnych myjni parowych oczywiście istnieje, ale jest to sezonowość nie związana z zarobkami a rodzajem świadczonych usług. Wiosna to okres prac na zewnątrz związanych z ogólnymi „wiosennymi porządkami” okres zimowy, gdy temperatury nie sprzyjają, to czas kiedy wykonuje się usługi wewnątrz pomieszczeń, takiej jak pranie dywanów i mebli tapicerowanych w domu klienta, czy dezynfekcje i sanifikacje.

Prowadzenie przenośnej myjni parowej wiąże się ze specjalistycznym sprzętem – w tym przypadku samochodem. Czy sieć narzuca swoim franczyzobiorcom konkretny model? Czy musi być to pojazd nowy?

Większość sprzedawanych przez sieć mobilnych myjni parowych to nowe auta w pełni wyposażone i gotowe do pracy. W skład takiej jednostki wchodzi Fiat Fiorino wraz z maszynami uzależnionymi od wybranej przez klienta opcji wyposażenia. Istnieje oczywiście możliwość wyposażenia auta używanego dostarczonego przez klienta. Dla potrzeb sieci musi to być biały Fiat Fiorino, Citroen Nemo lub Peugeot Bipper.  Klientom chcącym pracować pod własnym logo adaptujemy dla potrzeb mobilnej myjni parowej praktycznie każdy samochód.

Dziękuję za rozmowę.

Dołączenie do sieci franczyzowej SteamArt Mobile wiąże się z inwestycją min. 6 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 3 tys. zł a stała opłata bieżąca – 400 zł. Dodatkowo franczyzobiorca musi zainwestować w samochód wyposażony w profesjonalny sprzęt, którym będzie docierał do klienta i świadczył usługi. SteamArt zapewnia partnerowi niezbędne know-how dotyczące obsługi maszyn oraz sposobów dotarcia do klienta (firma zapewnia dostęp do klientów korporacyjnych, z którymi współpracuje na innych obszarach). W pakiecie startowym znajdują się też zestawy chemii kosmetycznej, stroje robocze, wizytówki, ulotki oraz reklama w internecie.

Adam Gieras

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design