Francuska spółka uruchomi 100 kolejnych sklepów partnerskich

Data dodania: 23 marca 2016
Kategoria:
Foto: Guillaume de Colonges

Carrefour w 2015 roku kontynuował w Polsce rozwój organiczny otwierając nowe placówki we wszystkich formatach. Inwestor przeprowadził też modernizację 3 konceptów franczyzowych. W tym roku planuje otworzyć setkę nowych sklepów franczyzowych.

W zeszłym roku Carrefour otworzył w Polsce 1 nowy hipermarket, 2 supermarkety oraz blisko 120 sklepów osiedlowych. Równolegle sieć przeprowadziła modernizacje 15 istniejących hipermarketów, 50 supermarketów oraz 9 centrów handlowych a także 3 konceptów franczyzowych.

W minionym roku firma dokonała również akwizycji 38 sklepów specjalistycznych Galerie Alkoholi, które uzupełniły portfel sklepów osiedlowych należących do sieci a także uruchomiła sklep internetowy eCarrefour.pl. Dzięki tym przedsięwzięciom spółka zyskała nowe, perspektywiczne kanały sprzedaży. Na koniec 2015 roku Carrefour w Polsce zarządzał w sumie ponad 800 sklepami w pięciu formatach, centrami handlowymi o łącznej powierzchni 230.000 GLA oraz 43 stacjami paliw.

Realizowana przez spółkę strategia pozwoliła jej umocnić pozycję wśród liderów polskiego rynku handlowego oraz osiągnąć dobre wyniki sprzedaży.

Czas wyzwań dla firm handlowych

Jak zaznacza spółka, rok 2015 to czas dużych wyzwań dla firm handlowych. Z jednej strony branża musiała poszukiwać dróg rozwoju w warunkach coraz większej konkurencji i na coraz bardziej nasyconym rynku. Z drugiej, konfrontować się z coraz mniejszą lojalnością klientów, kierujących się w swych wyborach zakupowych przede wszystkim ceną. Uwarunkowania te doprowadziły do szeregu zmian w strategiach firm handlowych. Dodatkowe wymagania stawiało przed nimi również zmieniające się otoczenie regulacyjne, rynek pracy - zorientowany coraz bardziej na pracownika - oraz konieczność prowadzenia biznesu zgodnie z zasadami odpowiedzialności społecznej.

Odpowiedzią na te wyzwania było znaczne przyspieszenie w działalności Carrefour Polska w 2015 roku. Jego efektem stał się szereg zmian, obejmujących niemal każdy element funkcjonowania firmy, od modernizacji sklepów i centrów handlowych, poprzez wdrożenie nowych konceptów i kanałów sprzedaży oraz rozwoju oferty handlowej, aż do projektów w obszarze HR i CSR.

Oferta handlowa Carrefour obejmuje obecnie ponad 50 tys. produktów, a w samym tylko 2015 roku na półkach sklepów sieci pojawiło się 2 tys. nowości, w tym wiele produktów polskich i pochodzenia lokalnego oraz zdrowa żywność. Firma zaoferowała również klientom nowe koncepty handlowe, takie jak: Smacznie (strefa produktów pierwszej potrzeby oraz jedzenia na wynos) oraz Źródło zdrowia (dermokosmetyki oraz leki bez recepty i suplementy).

Spółka kontynuowała także rozwój wcześniejszych wdrożeń, np. konceptu Naszej Wędzarni, której produkty w 2015 roku zaczęły być oferowane w mniejszych sklepach należących do sieci.

W 2016 roku zamierzamy kontynuować zmiany rozpoczęte w roku ubiegłym. W szczególności dotyczy to ciągłego rozwoju formatów i konceptów sklepowych oraz zapewnienia najlepszej oferty produktowej, w najniższych cenach i dopasowanej do lokalizacji obiektu. Naszym priorytetem pozostanie także utrzymanie wysokiego tempa zarówno w zakresie modernizacji, jak i otwarć sklepów. Zamierzamy otworzyć 2 hipermarkety oraz około 100 sklepów franczyzowych. Ważny element nadal stanowić będzie rozwój nowych kanałów sprzedaży, przede wszystkim sklepu internetowego oraz digitalizacja wykorzystywana w komunikacji z klientami. Jako firma społecznie odpowiedzialna uwzględnimy również potrzeby naszych interesariuszy: pracowników, dostawców i przedstawicieli lokalnych społeczności – skomentował Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design