Popularność gotówki nakręca rozwój sieci agencji płatniczej

Data dodania: 14 marca 2017
Kategoria:
Foto: freeimages.com

O blisko 1 mld zł wzrosła wartość transakcji gotówkowych obsłużonych w ciągu dwóch lat przez największą sieć agencji płatniczych.

Popularność gotówki, licząc wartością zrealizowanych transakcji, rośnie średniorocznie w tempie wyższym niż 16%. Mimo coraz bogatszej i łatwiej dostępnej bazy punktów obsługujących płatności kartowe, zdalne czy online, sentyment Polaków do płacenia żywym pieniądzem za rachunki i opłaty abonamentowe nie słabnie.

Gotówka będzie nam towarzyszyć jeszcze przez wiele lat, bo przywiązanie do tej formy płacenia jest wciąż bardzo duże. Dla wielu osób jest wygodniejszym, szybszym i „pewniejszym” pieniądzem. Zwłaszcza dla mikroprzedsiębiorców, którzy prowadzą małe punkty usługowe, czy stoiska np. na targach. Podstawą ich działalności jest możliwie wysoka płynność, a taką obecnie oferuje im wyłącznie gotówka – komentuje Wojciech Jóźwiak, prezes sieci Monetia.

Wzrost popularności gotówki jest też zauważalny na poziomie pojedynczego oddziału Monetii – w ciągu 2 lat roczne obroty wzrosły tu średnio o ok. 200 tys. zł. Także z danych NBP wynika, że wciąż przybywa gotówki w obiegu. Na koniec stycznia br. jej wartość wyniosła 171,29 mld zł i w porównaniu z analogicznym okresem 2015 r. wzrosła o 12,7%.

Obsługa gotówki przez kilka kolejnych lat nadal będzie stabilnym biznesem. Jednak już teraz realizujemy działania, których celem ma być większe uniezależnienie wyników Monetii od rynku gotówkowego. Stopniowo dywersyfikujemy źródła przychodów i zmieniamy ich strukturę, by co najmniej połowa była generowana przez outsourcing transakcyjny – kontynuuje Wojciech Jóźwiak.

Przez ostatnie dwa lata zarząd Monetii  rozwijał ofertę skierowaną do sektora public i biznesu, szczególnie instytucji finansowych. W efekcie Monetia wyrosła na lidera outsourcingu transakcyjnego z 30% udziałem w segmencie urzędów skarbowych. Szybko przybywa jej klientów wśród sądów, natomiast obsługa jednostek samorządu terytorialnego jest punktem stycznym, w którym Monetia jest strategicznym partnerem biznesowym dla banków (DnB Bank Polska, Bank BGŻ BNP Paribas, ING Bank Polska czy Getin Noble Bank).

Obecnie Monetia w swoim portfolio klientów instytucjonalnych dla outsourcingu transakcyjnego ma ponad 400 firm, a przychody przez nie generowane to 25% sprzedaży.

Monetia chce zwiększyć efektywność sieci ponad 700 oddziałów w całej Polsce i jednocześnie wykorzystać efekt synergii z platformą Monetia24.pl, która odpowiada za przekazy międzynarodowe. Już niebawem w punktach spółki będzie można realizować przekazy zarówno z zagranicy do kraju, jak i z Polski na cały świat. Rynkami, z którymi Monetia wiąże największe plany sprzedażowe i prowadzi zaawansowane rozmowy jest Ukraina i Wietnam.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design