Pół wieku na rynku

Data dodania: 2 września 2015
Kategoria:
Foto: SUBWAY

Historia tej marki rozpoczęła się w 1965 roku. Dziś pod jej szyldem działa ponad 44 tys. restauracji w 110 krajach i jest to jedna z największych sieci restauracyjnych na świecie. Już wiecie, jaki to koncept?

Już od 50 lat marka SUBWAY serwuje sandwicze pełne dodatków i świeżych warzyw.
Urodziny, zwłaszcza te „okrągłe” to doskonały pretekst do podsumowań. Przez pół wieku swojej działalności amerykańska sieć weszła na rynki 110 krajów świata.

Twarzami tej marki byli m.in. Pele czy Michael Phelps. W Polsce sieć promowała Ewa Farna. Amatorami apetycznych sandwiczy okazali się również Brad Pitt, Angelina Jolie, a także Justin Bieber, którzy zaglądają do restauracji, aby zamówić ulubione produkty.

Restauracje SUBWAY można znaleźć w kilku niestandardowych lokalizacjach, mi.in. w kościołach, szpitalach, bazach wojskowych, pralniach oraz na statku. Ponadto przez 18 miesięcy SUBWAY, dostarczał sandwicze budowniczym 105 piętrowej Freedom Tower
w Nowym Jorku.

W Polsce marka przygotowała akcję ambientową na poznańskim lotnisku. Podróżni, którzy wracali zimą z ciepłych krajów zastali „ciepło przywitani” -  zamiast swoich walizek na taśmie bagażowej ujrzeli platery z sandwiczami.

A co marka przygotowała z okazji swojej 50-ki? W USA pracownicy SUBWAY pobili rekord Guinnessa. Aż 1481 osób w tym samym czasie przygotowało ulubione sandwicze, którymi następnie obdarowano członków Armii Zbawienia. Do zabawy zostali zaproszeni sandwicz artyści, managerowie oraz dostawcy z całego świata. Dodatkowo impreza odbyła się nie gdzie indziej, tylko w Las Vegas. Aby uczcić swoją 50-kę marka również zmieniła nazwę jednej z ulic w Milford (stan Connecticut). Teraz mieszkańcy mogą  spacerować po Subway street.

Natomiast w Polsce, SUBWAY postanowił zorganizować konkurs wykorzystując media społecznościowe. Marka chce zaskoczyć swoich fanów serią tematycznych postów, które pojawią się na Facebooku, Twitterze oraz Instagramie. Ci, którzy złożą najoryginalniejsze życzenia SUBWAYowi, będą mieli szansę wygrać atrakcyjne nagrody – iPhone’a 6, iPada  oraz vouchery na sandwicze.

Historia marki SUBWAY rozpoczyna się w 1965 roku w Bridgeport w stanie Connecticut (USA). Wówczas przedsiębiorczy siedemnastolatek Fred DeLuca otwiera „Pete’s Super Submarines”, bar z sandwiczami przypominającymi łodzie podwodne, żeby zdobyć pieniądze na studia. Pomaga mu w tym przyjaciel Peter Buck. Restauracja szybko zdobywa popularność, otwierają się kolejne lokale a nazwa zostaje skrócona do SUBWAY. Kolejne lata są pasmem sukcesów, powstaje system franczyzowy, dzięki któremu sieć rozwija się błyskawicznie.

Restauracje SUBWAY słyną z amerykańskich sandwiczy przyrządzanych na oczach klienta i zgodnie z jego życzeniem. Sandwicze komponowane są ze świeżych warzyw, mięs i wędlin, na świeżo wypiekanym pieczywie. Ten koncept przez lata zyskał miłośników na całym globie. Pierwsza restauracja SUBWAY w Polsce powstała w 2000 roku w Warszawie, w okolicy Giełdy Papierów Wartościowych. Obecnie w naszym kraju sieć liczy ponad 100 punktów, z kolejnymi 10 w budowie.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design