PKN ORLEN wprowadza innowacyjne formaty sprzedaży detalicznej pod szyldem „ORLEN w ruchu”, które będą funkcjonować niezależnie od stacji paliw. Planuje się także aktywny rozwój punktów odbioru przesyłek i usług kurierskich, w tym wprowadzenie własnych automatów paczkowych.
W ciągu kolejnych pięciu lat, PKN ORLEN zamierza zainwestować około 11 mld zł w rozwój swojej działalności detalicznej, co ma przynieść wzrost EBITDA do około 5 mld zł rocznie. Pierwsze punkty sprzedaży detalicznej poza stacjami ORLEN mają zostać uruchomione już w bieżącym półroczu. Usługa „ORLEN Paczka”, obejmująca zarówno automaty paczkowe, jak i punkty do nadawania i odbierania paczek (PUDO), zostanie udostępniona klientom we wrześniu bieżącego roku.
Nowe formaty sprzedaży detalicznej będą obejmowały trzy rodzaje obiektów: małe 20-metrowe punkty (format A), większe, 60-70-metrowe obiekty (format B) oraz zautomatyzowane kąciki kawowe. Te ostatnie będą dostępne w miejscach o dużym natężeniu ruchu, jak dworce, biurowce czy lotniska.
Automaty paczkowe będą zlokalizowane na stacjach paliw ORLEN, przy lokalizacjach RUCHu oraz w innych dostępnych 24/7 miejscach. Obsługa automatów ma być intuicyjna i bezpieczna, a PKN ORLEN planuje także udostępnić specjalną aplikację mobilną.
PKN ORLEN planuje do końca roku udostępnić ponad 5,5 tys. punktów sieci, a w przyszłości intensywnie rozbudowywać sieć. Równocześnie rozwijane będą kioski RUCHu, z planem otwarcia kolejnych 100 do końca roku.
Dołącz do newslettera
Pozostałe artykuły - Aktualności
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji