Orlen rzuca wyzwanie Żabce i InPostowi

Data dodania: 15 lutego 2021
Kategoria:
Foto: PKN Orlen

Foto: PKN Orlen

PKN ORLEN wprowadza innowacyjne formaty sprzedaży detalicznej pod szyldem „ORLEN w ruchu”, które będą funkcjonować niezależnie od stacji paliw. Planuje się także aktywny rozwój punktów odbioru przesyłek i usług kurierskich, w tym wprowadzenie własnych automatów paczkowych.

W ciągu kolejnych pięciu lat, PKN ORLEN zamierza zainwestować około 11 mld zł w rozwój swojej działalności detalicznej, co ma przynieść wzrost EBITDA do około 5 mld zł rocznie. Pierwsze punkty sprzedaży detalicznej poza stacjami ORLEN mają zostać uruchomione już w bieżącym półroczu. Usługa „ORLEN Paczka”, obejmująca zarówno automaty paczkowe, jak i punkty do nadawania i odbierania paczek (PUDO), zostanie udostępniona klientom we wrześniu bieżącego roku.

  • „Segment detaliczny jest kluczowym elementem działalności PKN ORLEN. W ramach strategii ORLEN2030 planujemy jego dynamiczny rozwój, dostosowując się do zmieniających się trendów rynkowych i potrzeb klientów. Naszym celem jest efektywne wykorzystanie potencjału spółki RUCH, a nowe formaty sklepowo-gastronomiczne pod marką „ORLEN w ruchu” to odpowiedź na nowoczesne oczekiwania rynku. Zamierzamy również zainwestować w rozwój usług kurierskich, oferując klientom dostęp do ponad 10 tys. punktów nadań i odbiorów przesyłek” – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Trzy formaty nowych punktów sprzedaży

Nowe formaty sprzedaży detalicznej będą obejmowały trzy rodzaje obiektów: małe 20-metrowe punkty (format A), większe, 60-70-metrowe obiekty (format B) oraz zautomatyzowane kąciki kawowe. Te ostatnie będą dostępne w miejscach o dużym natężeniu ruchu, jak dworce, biurowce czy lotniska.

  • „Klienci oczekują usług nowoczesnych i dostępnych w dogodnym miejscu i czasie. Dlatego, korzystając ze spółki RUCH, będziemy rozwijać nowe formaty sprzedaży detalicznej oraz usługi kurierskie. Jeszcze w tym roku planujemy uruchomić 500 automatów paczkowych” – mówi Patrycja Klarecka, Członek Zarządu PKN ORLEN ds. Sprzedaży Detalicznej.

Automaty paczkowe – nowa usługa PKN ORLEN

Automaty paczkowe będą zlokalizowane na stacjach paliw ORLEN, przy lokalizacjach RUCHu oraz w innych dostępnych 24/7 miejscach. Obsługa automatów ma być intuicyjna i bezpieczna, a PKN ORLEN planuje także udostępnić specjalną aplikację mobilną.

  • „Dzięki zaangażowaniu PKN ORLEN otwieramy nowy rozdział w historii firmy. Jako część Grupy ORLEN przystępujemy do projektów, które umożliwią nam pozyskiwanie nowych klientów, zapewnią stabilność finansową i możliwość dalszego rozwoju. Planujemy wzmocnić naszą pozycję w segmencie usług kurierskich” – mówi Piotr Regulski, Prezes Zarządu spółki RUCH.

PKN ORLEN planuje do końca roku udostępnić ponad 5,5 tys. punktów sieci, a w przyszłości intensywnie rozbudowywać sieć. Równocześnie rozwijane będą kioski RUCHu, z planem otwarcia kolejnych 100 do końca roku.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design