Zainteresowanie franczyzą biura nieruchomości Metrohouse bije w ostatnim czasie rekordy. Wkrótce otwarcie 100. placówki. Strategia sieci zakłada zaś otwarcie kolejnych 100 oddziałów w ciągu najbliższych 3 lat.
– Dynamiczny rozwój Grupy Metrohouse i ogromne zainteresowanie uruchomieniem własnego biura nieruchomości wynika z jednej strony z rozpędzonego rynku sprzedaży nieruchomości, a z drugiej z oferowanej partnerom możliwości czerpania zysków z połączenia pośrednictwa w obrocie nieruchomościami z obsługą finansowania zakupu – mówi Agata Korzeniewska, dyrektor sieci franczyzowej Metrohouse.
Do sieci Metrohouse należy obecnie 97 placówek, w tym 7 własnych i 90 franczyzowych. W ciągu trzech kwartałów 2021 zostało otwartych 21 oddziałów, a do końca roku ta liczba ma wzrosnąć do ponad 30. Najbliższe otwarcia biur planowane są w Łodzi, Lublinie, Warszawie, Gorzowie Wielkopolskim, Krakowie, Toruniu i Międzyzdrojach.
W kolejnych latach Metrohouse nie zamierza zwalniać tempa. W ciągu najbliższych 3 lat planuje bowiem powiększyć sieć o kolejne 100 oddziałów działających na zasadzie franczyzy.
– W osiągnięciu zakładanych celów pomoże nam wzrost jakości obsługi i niestandardowe warunki współpracy z klientami, nowatorskie narzędzia pracy, szeroko zakrojone kampanie marketingowe, nowa platforma do współpracy przy sprzedaży inwestycji z rynku pierwotnego, a także dalszy rozwój marki Gold Finance – pośrednika finansowego, którego właścicielem jest Metrohouse – wylicza Agata Korzeniewska.
W jej ocenie rynek pośrednictwa w obrocie nieruchomościami będzie się konsolidował. Małym, niezależnym biurom coraz trudniej będzie się na nim utrzymać.
– Obecnie przeciętny pośrednik to firma jednoosobowa lub zatrudniająca kilka osób. Często są to firmy rodzinne. Najtrudniejszym wyzwaniem dla nich jest sprostanie oczekiwaniom rynku w erze zmieniających się wymogów wobec samego pośrednika – mówi Agata Korzeniewska. – Zagrożeniem dla pośredników działających w pojedynkę jest coraz większa biurokracja i obowiązki nakładane na przedsiębiorców, które powodują, że pośrednik w pewnym momencie zamiast sprzedawać tonie w różnego rodzaju formalnościach. Działając w sieci, może liczyć na zniwelowanie skutków nadmiernych obciążeń poprzez działania centrali firmy, której eksperci na bieżąco śledzą zmiany i oferują swoim partnerom gotowe rozwiązania – dodaje.
Sieć rozwijaną przez Grupę Metrohouse tworzy obecnie ponad 800 agentów nieruchomości oraz 1000 ekspertów kredytowych Gold Finance.