Dalsza ekspansja Bricomarché

Autor: JCB
Kategoria:

Polacy nadal chętnie remontują i urządzają domy oraz mieszkania, a sprzedaż w marketach typu dom i ogród rośnie. Licząca już ponad 170 marketów sieć Bricomarché planuje dalszą ekspansję.

Obecnie do sieci Bricomarché należą 173 sklepy w całej Polsce. W pierwszym półroczu bieżącego roku zostały otwarte dwa nowe sklepy – w Tomaszowie Mazowieckim i Miliczu oraz 34 nowe Bricomaty, czyli autorskie boksy do bezkontaktowego odbioru zamawianych towarów.

– Istotnym wydarzeniem było również rozpoczęcie nowej kampanii marki. Wraz z nią zmieniła się misja sieci, która obecnie brzmi „Dom to nasza wspólna pasja". Wraz z nową misją marki zmienił się także claim – „Z pasją do domu i ogrodu". Poszerzyło się również grono jej ambasadorów – do Dominika Strzelca i Wieśka Skiby dołączyła Kasia Ogórek – mówi Dr Katarzyna Jańczak-Stefanide, Dyrektor Generalna Bricomarché.

Przez pierwsze sześć miesięcy bieżącego roku Grupa Muszkieterów, zarządzająca sieciami Bricomarché i Intermarché, wypracowała obroty na poziomie 4,2 miliarda złotych. Oznacza to wzrost o 430 milionów złotych (11,5 proc.) w porównaniu do tego samego okresu w 2020 r. Sprzedaż na sklepach porównywalnych (like-for-like) zwiększyła się o ponad 9,5 proc. w stosunku do tego samego okresu w roku poprzednim.

– Pandemia miała ograniczony wpływ na wyniki sklepów obydwu naszych sieci, zaobserwowaliśmy jednak popyt na artykuły z obszaru „dom i ogród" – mówi Dr Katarzyna Jańczak-Stefanide. – Kondycja finansowa branży jest stosunkowo stabilna. Wyniki wypracowane przez Grupę Muszkieterów w pierwszym półroczu 2021 są obiecujące względem drugiego półrocza obu sieci, jednak podchodzimy do nich z ostrożnością, mając na uwadze, iż od marca zeszłego roku nasza baza była mocno obciążona przez pandemię COVID-19, której skutki, choć w mniejszym stopniu, nadal są odczuwalne – dodaje.

Zarówno sieć Intermarché, jak i Bricomarché należące do Grupy Muszkieterów rozwijane są na zasadzie franczyzy. Preferowany franczyzobiorca sieci to para lub małżeństwo gotowe do prowadzenia własnego, rodzinnego przedsiębiorstwa, a także do ewentualnej zmiany miejsca zamieszkania. Wysokość wymaganego na start kapitału to minimum 400 tys. zł lub 20 proc. wartości całej inwestycji. Jest to kapitał własny, który od początku pracuje na wyniki prowadzonej działalności. Przed rozpoczęciem działalności franczyzobiorcy muszą ukończyć trwające 5 miesięcy szkolenie teoretyczno-praktyczne, a także zaakceptować umowę 10-letniej współpracy (z możliwością jej przedłużenia).

Sprawdź ofertę w katalogu

Finanse

  • Minimalna kwota: 400 000 zł (kapitał własny, który od początku pracuje na wyniki spółki)
  • Opłata wstępna: brak
  • Opłata bieżąca: za koncesję znaku firmowego – składka liczona od obrotu
  • Opłata marketingowa: zakup gazetek, akcje promocyjne np. reklama w TV – według budżetu ustalonego na dany rok

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram